بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

بیوگرافی امیر علی اکبری

با زندگی شخصی و ورزشی امیر علی‌ اکبری قهرمان ایرانی بوکس آزاد آشنا شوید.

 

ورزشکار مشهور و قهرمان جهانی امیر علی‌ اکبری متولد 20 آذر 1366 در شهر زیبای تبریز می‌باشد. امیر علی‌ اکبری بزرگ شده خیابان شهر تهران است. امیر علی اکبری 10 سالی در شهریار تمرین کشتی کرده است و از آمادگی بدنی بالایی برخوردار می‌باشد.

 

امیر علی‌ اکبری 4 خواهر و 2 برادر دارد، از کشتی شروع کرد و حالا امیر علی اکبری قهرمان رشته کشتی فرنگی و مسابقات mma میباشد.

 

نام و نام خانوادگی: علی اکبری

محل تولد : آذربایجان شرقی

تاریخ تولد :20 آذر 1366

قد :192cm

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

عکس های قهرمانی امیر علی اکبری

 

ازدواج و همسر امیر علی اکبری

امیر علی‌ اکبری فعلاً تصمیمی برای ازدواج کردن ندارم چون یکجا ثابت نیستم و نمی‌توانم به زندگی ام برسم، از سوی دیگر تمام تمرکز من بر روی کسب موفقیت‌ هاي‌ بیشتر در MMA است.

 

شروع فعالیت ورزشی با حمایت برادر

امیر علی اکبری فعالیت ورزشی خودرا در کشتی از یازده سالگی آغاز کرد ، برادر بزرگ تر از خودم کسی بود که قبل از من وارد کشتی شد و من به واسطه اون وارد کشتی شدم اما بخاطر مشکلاتی برادرم ادامه نداد.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

عکس امیر علی اکبری در آغوش مادرش

 

تبریک روز مادر امیر علی اکبری به مادرش در اینستاگرام

مادر اي والاترین رویای عشق

مادر اي دلواپس فردای عشق

مادرای غمخواربی همتای من

اولین و آخرین معنای عشق

روز مادر برتمام مادران سرزمین خجسته باد

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

درخشش امیر علی اکبری با کشتی

3 سال اول کشتی آزاد کار کرد و تقریباً 12 سال کشتی فرنگی کار کرد، در 22 سالگی مدل برنز 96 کیلو گرم مسابقات جهانی را گرفت، درسال 2010 مدال طلای این مسابقات را بدست آورد

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

تصاویر مسابقات امیر علی اکبری

 

دوپینگ و محرومیت ورزشی

امیر علی اکبری درسال 90 با اتهام استفاده از مواد نیرو زا دوپینی 2 سال محروم شد ، برای بار دوم درسال 1392 باز نمونه آزمایش خون ماده ممنوعه استروئید آنابولیک که ماده برای دوپینگ را نشان داد که طبق قوانین او برای همیشه از حضور دراین رشته محروم شد . امیر علی اکبری معتقد است برای وی پاپوش درست کردند تا از این رشته ورزشی محروم شود.

 

ورود حرفه ای به رشته MMA

امیر علی اکبری ده روزبعد از انتشار محرومیت به دلیل دوپینگ به پیشنهاد یک شرکت مشهور آمریکایی از شهر دبی برای حضور در مسابقات MMA از وی دعوت بعمل آمد؛ او با قرارداد با یک باشگاه حمایتی آمریکایی اماده برای شروعی جدید شد و راهی کمپ ورزشی در تایلند شد تا برای حضور در مسابقات خودش را آماده کند.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

نظر مادر امیر علی اکبری درباره رشته ورزشی پسرش

در ان اوایل که می‌خواستم به MMA بروم اعضای خانواده ام به خصوص مادرم به شدت مخالفت میکرد و عقیده اش در رابطه با MMA این بود که این ورزش به حدی خشن و خطرناک است که اگر به MMA بروم زنده بیرون نخواهم آمد، اما وقتی مشاهده کردند که MMA قوانین محکمی دارد، دیگر با حضورم دراین رشته مخالفت نکردند.

البته این را هم بگویم که مادرم در حال حاضر هم مبارزات من را نمیبیند و به شدت نگران من است.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری به همراه دوستانش

 

درخشش طوفانی

امیر علی اکبری از چندی بعد او توانست مبارزات خودرا شروع کند ودر همه ی انها با پیروزی مواجه بود. داشتن رکورد های جالب او در شکست دادن حریف هاي‌ خود در 17 ثانیه و 30 ثانیه است که همین امر باعث محبوبیت وی شده است.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری قهرمان کشور

 

عنوان نایب قهرمانی جهان در MMA

امیرعلی اکبری در مسابقات جهانی MMA درسال 2016 با شکست هیث هرینگ فایتر ورزشکار مشهور آمریکایی که به اسب دیوانه تگزاس نیز مشهور است به فینال MMA رفت و با شکست در فینال مسابقات عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

امیر علی اکبری در حرم مطهر

 

بستن پیشانی بند حیدر کرار توسط امیر علی اکبری

در آخر امیر علی اکبری در رابطه با بستن پیشانی بند یا حیدر کرار برای حضور در مسابقات MMA گفت :من از کودکی عاشق امیر المومنین هستم خدا از من نگذرد که فکر کنیدمن به خاطر شو اینکار را می‌کنم در صورتی که من از روزی که این ورزش را شروع کردم گفتم یامولا خودت منو کمک کن و من تا وقتی که زنده هستم پرچم ات رابه دوش میکشم و خداروشکر این نوکری اهل بیت «ع» به من کادو داده شده است .فقط به اميد خدا و امیر المومنین من را نجات داد و به موفقیت رساند.

 

دعوت از براک لزنر برای مبارزه

امیر علی اکبری می گوید خیلی علاقه و تمایل دارم با براک لزنر آمریکایی و قهرمان سابق سنگین وزن UFC که در حال حاضر در کشتی کج فعالیت میکند و دوباره قصد دارد به MMA بازگردد مبارزه کنم ، چند بار هم در گفت‌وگو هایم این موضوع را اعلام کردم تا به گوشش برسد اما او تا امروز علاقه‌ اي برای مبارزه با من نشان نداده است، به هرحال یک جایی گیرم می‌ افتد.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

اوقات فراغت امیر علی اکبری

علاقه زیادی به کتاب خواندن دارم ودر اوقات فراغت کتاب می خوانم و یا به باشگاه تیراندازی می‌ روم.

 

درآمد امیر علی اکبری از ورزش MMA

امیر علی اکبری قهرمان با اخلاق ورزش MMA در رابطه با کسب مقام نایب قهرمانی اش در مسابقات MMA آن گونه گفت:برای چند دقیقه مبارزه کردن در رشته ورزشی MMA به اندازه پاداش طلای المپیک در کشور جمهوری اسلامی ایران پول دریافت کردم و این واقعا منصفانه نیست که در ایران فردی برای المپیک 4 سال شبانه روز زحمت بکشد ودر آخر پاداش کمی دریافت کند.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

پیام حمید سوریان بعد از محروم شدن امیر علی اکبری در کشتی

سالهاست با تمام وجود و از صمیم قلب به این باور رسیده ام که “امیر” فقط یک نام و “علی اکبری” صرفا یک نام خانوادگی بشمار نمی‌رود و “امیر علی اکبری” به یک “تعریف” ورای نام و نام خانوادگی مبدل شده؛ تعریفی از جنس حماسه، دلاوری، فرزند درد و زجر بودن، کمر خم نکردن و مخلص کلام، مظهر جنگجو بودن.

 

پی نوشت:تقدیم به “امیر علی” دوست داشتنی که فردا عازم ژاپنه تا در زندگی جدید قهرمانیش، گامی دیگر رو در راستای هر چه نزدیک تر شدن به سمت قله برداره.

 

کمترین تردیدی ندارم که امیر علی فایت هاش رو در هر سطحی با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت و روزی برنده کمر بند قهرمانی خواهد شد؛ چه، بر این باور استوارم که او فایتر و جنگجو بدنیا اومده و مرد و برنده جنگ هاي‌ بزرگ و حتی نابرابره

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

گفتگو امیر علی اکبری در برنامه ماه عسل

امیر علی اکبری صحبت هایي در رابطه با زندگی شخصی اش انجام داد :من درسال 1366 در یکی از روستاهای سراب به نام جمال آباد در استان تبریز متولد شدم، نزدیک به شش سال در آنجا بودیم ودر کنار پدرم مشغول کار کشاورزی و دامداری بودم و پس از مدتی به استان تهران آمدیم.

 

امیر علی اکبری از برادران و خانواده اش گفت که درکنار هم به سختی کار می‌کردند و پس از مدتی متوجه این شد که نسبت به همسن و سالهایش نیرومند تر است بنابر این برادرش تصمیم گرفت وی را در زمینه ورزش حمایت کرد و رشته کشتی را ادامه دهد.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

قهرمان گذشته کشتی جهان ادامه داد:

زیر نظر پهلوان غلامرضا رضایی تمرین میکردم و به دلیل گفتن او رشته کشتی فرنگی را انتخاب کردم، و همین روند ادامه پیدا کرد تا این‌که در مسابقات کشتی قهرمان آسیا و قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان شدم، منتها وضع مالی ام در ان زمان تغییری هم نکرده بود حتی برای رفتن به سالن تمرین کشتی با موتور می رفتم و می آمدم. امیرعلی اکبری با اشاره به قهرمان شدن خود در رده سنی بزرگسالان و رقابت نزدیک با کشتی گیر بابک قربانی عنوان کرد:

 

پس از مدتی قهرمان بزرگسالان آسیا و قهرمان جهان کشتی فرنگی شدم، ولی بازهم وضع مالی ام مناسب نبود و هنوز تغییری نکرده بود. البته این را هم بگویم که در ان سال‌ها با کشتی گیر بابک قربانی حریف و رفیق بودیم و هر دویمان تمام حریفان رابا ضربه فنی شکست می دادیم.

 

نزدیک بودن کشتی ما سبب شد که مدیران کشتی فرنگی برای انتخابی ما را در برابر هم قرار دادند تا یک نفر از ما به مسابقات برود منتها این رقابت سبب شد هردو ما از مواد نیرو زا استفاده کنیم ودر آخر هم باعث شد که تست دوپینگ مان مثبت در بیاید و زمانی که از من و قربانی تست گرفتند جواب آزمایش هردو ما مثبت بودو محروم شدیم.

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

مدال ها و افتخارات امیر علی اکبری

مسابقات کشتی قهرمانی جهانی

برنز مسابقات جهانی 2009 هرنینگ در وزن 96 کیلو گرم

طلا مسابقات قهرمانی جهان 2010 مسکو در وزن96 کیلو گرم

طلا مسابقات قهرمانی جهان 2013 بوداپست در وزن 120 کیلو گرم

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا

طلا مسابقات قهرمانی آسیا 2009 پاتایا در وزن 96 کیلو گرم

مسابقات جهانی MMA

نقره مسابقات 2016 ریزین 120 کیلو گرم

 

بیوگرافی امیر علی اکبری + ازدواج و زندگی امیر علی اکبری

نتایج و مقام های امیر علی اکبری در مسابقات کشتی قهرمانی جهانی

 

امیر علی اکبری در مسابقات کشتی سال 2009

امیر علی اکبری درسال 2009 موفق به کسب مدال طلای رقابت هاي‌ قهرمانی آسیا شد ودر همان سال مدال برنز قهرمانی جهان در هرنینگ دانمارک را کسب کرد.

 

امیر علی اکبری در مسابقات کشتی سال 2010

کشتی گیر امیر علی اکبری درسال 2010 با شکست سیمافی زینیچینکا از بلاروس در دیدار فینال به قهرمانی وزن 96 کیلو گرم مسابقات جهانی 2010 مسکو رسید.

 

امیر علی اکبری در مسابقات کشتی سال 2013

امیر علی اکبری در مسابقات جهانی 2013 مجارستان در دورهای اول، دوم و سوم کشتی گیران رابه اسانی مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، اکبری در نیمه نهایی مقابل رضا کایالپ قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه به پیروزی رسید و به فینال مسابقات راه پیدا کرد ودر دیدار پایانی مقابل هیکی نابی از استونی«نایب قهرمان المپیک» با نتیجه 4 بر 0 به پیروزی رسید و مدال طلای 120 کیلو گرم جهان را کسب کرد.

 

امیر علی اکبری موفق شد اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن را کسب کند.

امیر علی اکبری قهرمانی دوست داشتنی که در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی اخبار و مطالب و کلیپ های زیادی از وی منتشر میشود. به امیدو موفقیت های بیشتر برای امیر علی اکبری در زندگی و ورزش.

جدیدترین مطالب سایت