بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

بیوگرافی لوون هفتوان

بازیگر محبوب لوون هفتوان متولد 6 فروردین 1345 – 19 اسفند 1396 در محله حشمتیه تهران در خانواده ای ارمنی به دنیا آمد. لوون خانکلدیان هفتوان دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ساهاکیان و متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام گذراند.

طبق رسم همیشگی برنامه خندوانه، لوون هفتوان برای خوشحالی چند نفر بیرون از برنامه انها را به دیدن نمایشی که قرار است 5 تا 30 دی ماه اجرا شود، دعوت کرد.

فیلمی از مرحوم لوون هفتوان بازیگر ارمنی در خندوانه

 

لوون هفتوان به گزارش تالاب ؛ سال 1363 در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال 1369 نمایش اسب نوشته محمد چرمشیر را به عنوان پایان نامه خود در رشته بازیگری و کارگردانی به اجرا درآورد. بازی در نقش کوتاهی در فیلم در کوچه های‌ عشق ساخته خسرو سینایی از دیگر کارهای او در این دوران می‌باشد.

 

وی وقتی در سال 1991 برای شرکت در یک جشنواره تئاتر در ارمنستان به سر میبرد پاسپورتش را گم کرد و نتوانست به ایران برگردد. در پی این اتفاق به مسکو رفت و فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد.

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

 

در سال 1374 به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری”لماز” و گروه تئاتری”ریرا” در شهر تورنتو تا به امروز نمایشنامه های‌ متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که از جمله انها میتوان به:«آهای کی اونجاست؟» «ویلیام سارویان»، «عاشق» «هارولد پینتر»، «دارم خواب می بینم. نمیبینم ؟» «لوئیجی پیراندلو»، «مرغ دریایی» «آنتوان چخوف»، «شاید رؤیا» «لوئیجی پیراندلو» و «یکشنبه» «هارچ تارونیان» اشاره کرد.

 

به عنوان بازیگر نیز علاوه بر ایفای نقش در چندین نمایش در عده ای از آثار سینمایی همچون «صدای تاریک» ساخته بهروز افخمی نیز حضور داشته است. لوون در تابستان 1389 پس از 19 سال دوری از وطن به ایران بازگشت.

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

درگذشت لوون هفتوان بازیگر ارمنی سینمای ایران

لوون هفتوان بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر درگذشت. به نظر میرسد وی سر صحنه فیلمبرداری دچار سکته قلبی شده و پس از اعزام به بیمارستان درگذشته است.

 

لوون هفتوان بازیگر سینما و تئاتر ایرانی ـ ارمنی درگذشت.

 

به گزارش تالاب و به گفته مجید برزگر کارگردان سینما این بازیگر ساعت 11 صبح شنبه 19 اسفندماه به دلیل حمله قلبی در بیمارستان درگذشت.

 

او گفت: این بازیگر روز گذشته سرصحنه فیلمبرداری بود اما شب هنگام حالش بد میشود و صبح امروز «19 اسفند ماه» هم در بیمارستان فوت میکند.

 

لون هفتوان بازیگر ایرانی ارمنی سینما و تئاتر ایران متولد سال 1345 بود که اواخر دهه 80 پس از سال ها دوری از وطن به ایران بازگشت.

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

او در دهه 90 حضور فعالی در سینما داشت و با فیلم «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر مطرح شد و بازی‌اش در فیلم‌هایی همچون «مردی که اسب شد»، «یک دزدی عاشقانه»، «دراکولا»، «غیر مجاز»، «کوپال» و «هجوم» ادامه یافت و در جشنواره فیلم فجر امسال هم با فیلم «کار کثیف» خسرو معصومی در این رویداد حضور داشت.

 

او سال گذشته نمایش «بازی یالتا» را هم به صحنه برد.

 

طبق پیگیری تالاب ، این بازیگر در آرامگاه ارامنه به خاک سپرده می‌شود ولی هنوز جزئیات مراسم تشییع مشخص نشده است.

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

بنا بر اطلاعات پیج او در ویکی‌پدیا، لوون خانکلدیان هفتوان ۶ فروردین ۱۳۴۵ در خانواده‌ای ارمنی در محله حشمتیه به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ساهاکیان و متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام گذراند.

 

سال ۱۳۶۳ در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۹ نمایش اسب نوشته محمد چرمشیر را به عنوان پایان‌نامه خود در رشته بازیگری و کارگردانی به اجرا درآورد.

 

بازی در نقش کوتاهی در فیلم در کوچه‌های‌ عشق ساخته خسرو سینایی از دیگر کارهای او در این دوران می‌باشد. وی وقتی در سال ۱۹۹۱ برای شرکت در یک جشنواره تئاتر در ارمنستان به سر میبرد پاسپورتش را گم کرد و نتوانست به ایران برگردد.

 

در پی این اتفاق به مسکو رفت و فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد.

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

 

به عنوان بازیگر نیز علاوه بر ایفای نقش در چندین نمایش در عده ای از آثار سینمایی همچون «صدای تاریک» ساخته بهروز افخمی نیز حضور داشته است. لوون در تابستان ۱۳۸۹ پس از ۱۹ سال دوری از وطن به ایران بازگشت.

 

او در ایران نیز به عنوان کارشناس تئاتر همکاری‌هایی با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در زمینه داوری و انتخاب نمایشنامه‌های‌ ایرانی و غیر ایرانی را آغاز کرد و در همین زمان پیشنهاد بازی در فیلم لرزاننده چربی و سپس پرویز را دریافت کرد و دور جدیدی از فعالیتهای او در ایران آغاز شد.

 

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

سینما

کار کثیف «۱۳۹۶»
هجوم «۱۳۹۵»
کوپال «۱۳۹۵»
غیر مجاز «۱۳۹۴»
دراکولا «۱۳۹۴»
یک دزدی عاشقانه «۱۳۹۴»
مردی که اسب شد «۱۳۹۳»
پرویز «۱۳۹۱»
لرزاننده چربی «۱۳۹۱»
صدای تاریک «۱۳۹۰»
در کوچه‌های‌ عشق «۱۳۶۹»

تئاتر

بازی یالتا «۱۳۹۵»

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

حضور لوون هفتوان در برنامه خندوانه دی ماه 1395

خندوانه به مناسبت تولد حضرت مسیح «ع» میزبان لوون هفتوان بود. لوون هفتوان بازیگر ارمنی سینما و تئاتر، به تازگی در فیلم «دراکولا» بازی کرده است.
رامبد جوان در ابتدای برنامه «خندوانه» به خاطر سالگرد زلزله بم یادی از مردم بم کرد و قرار شد خندوانه یک شب میزبان مردم بم باشد.

 

رامبد جوان ضمن تبریک میلاد مسیح از لوون هفتوان برای حضور در برنامه دعوت کرد.

 

جوان از لوون هفتوان خواست رویاپردازی کند. وی گفت:یک شاعر ارمنی برای سال نو این گونه می گوید:«بیا سال نو قدمت مبارک، بیا و دنیا را به آرامش برسان. بیا تا انسان هاهمدیگر را دوست داشته باشند. بیا که فقر و غنا بین همه ی ي تقسیم شود و لبخند به روی لب های‌ کودکان جهان نقش ببندد». امیدوارم در آستانه سال نو رویای همه ی ي ما این باشد.

 

رامبد جوان در ادامه گفت:ان شاءالله این گونه باشد و سوال کرد چکار کنیم کمتر خشن باشیم. هفتوان پاسخ داد:مهربان باشیم؛ حسادت نکنیم. از جایی که قرار داریم، احساس رضایت داشته باشیم. انسانها هر کدام موجودات منحصر به فردی هستند . باید از بودن خودمان لذت ببریم.

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

هفتوان در ادامه درباره گم شدن گذرنامه خود و 19 سال دوری از ایران گفت:شرایط تاریخی متفاوت است. شاید جوانان به یاد نداشته باشند. کشوری به نام شوروی بود که 15 جمهوری داشت و ارمنستان جزو یکی از جمهوری ها بود.

 

من برای شرکت در جشنواره تئاتر به آنجا رفته بودم. زمان برگشت متوجه شدم، پاسپورتم دزدیده شده است. به همین دلیل مجبور شدم به مسکو که جزو یکی از 15جمهوری بود، بروم چراکه تنها کشوری بود که پایتخت داشت. به سفارت ایران رفتم تا ورق عبور بدهم و از مسکو با پرواز به ایران برگردم .

وی ادامه داد:رفتن من به مسکو مصادف با فروپاشی حکومت شوروی شد و حکومت نظامی اعلام کردند. زمانی که به سفارت رفتم تا توجیه کنم ایرانی هستم، زمان زیادی طول کشید. آن موقع وسایل ارتباطی نبود.

 

من قرار بود در یک روز جمعه کنار پدرم در ایران باشم اما در مسکو ماندنی شدم و هیچ وقت پدرم را ندیدم. خدارحمتش کند.
بازیگر «دراکولا» در خصوص ادامه تحصیل در مسکو اظهار داشت:ماه ها در مسکو ماندم و از طریق دوستانم پول به من رسید. شروع به خواندن زبان روسی کردم و به آکادمی هنرهای نمایشی روسیه رفتم.

 

گفتم لیسانس تئاتر دارم و می خواهم ادامه تحصیل بدهم و نهایتا بعد از 19سال که مدارکم کامل شد، در سال 2010 به ایران برگشتم.

 

بیوگرافی لوون هفتوان | عکس های خانوادگی لوون هفتوان و همسرش

واکنش عطاران و رامبد جوان به درگذشت هفتوان

 

هفتوان در پاسخ به سوال جوان در خصوص این‌که در این مدت چقدردلتنگ ایران شد، پاسخ داد:اوایل هر شب، بعدها هفته ای یکبار خواب دوستانم را میدیدم به محض این‌که مدارکم تکمیل شد، بعد از یک هفته به ایران برگشتم.

 

جوان در ابن لحظه گفت:واقعا سرعت عمل در سفارت چقدر بالا بود! 19سال «خنده»؛ البته تحسین برانگیز است. باید ببینیم چه کسانی بودند؛ بیاریم در کارهای زمان بر از انها استفاده کنیم.

 

وی درباره علت دوست داشتن ایران را گفت:مردم ایران گرم، صمیمی و پر انرژی هستند. من همیشه میگویم ایرانی و ارمنی هستم. ابتدا نام ایران را می آورم؛ چرا که در ایران بزرگ شدم؛ درس خواندم، دانشگاه رفتم و در ایران با همه ی ي تنوع فرهنگی قومیتی مذاهب در آرامش و صلح همه ی ي کنار هم هستند.
در ادامه برنامه «هفتوان» استند آپ کمدی اجرا کرد.

 

گروه اخبار هنرمندان تالاب

جدیدترین مطالب سایت