بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

بیوگرافی مسعود فراستی

مسعود فراستی متولد 19 فروردین 1330 در تهران، منتقد می‌باشد تحصیلات وی : فارغ التحصیل لیسانس فلسلفه و نمایش از دانشگاه بولونیا ایتالیا، لیسانس هنرهای تجسمی از دانشسرای هنرهای زیبای فرانسه و لیسانس اقتصاد سیاسی از دانشگاه پاریس می باشد

 

مسعود فراستی از جمله منتقدانی است که نمیتوان وی را نادیده گرفت. تسلط و سوادش در سینما حتی برای کسانیکه لحنش را نمی پسندند نیز قابل احترام است اگر چه به خاطر همین لحن تند و تیزش که البته جذابیت هاي‌ خاص خودش را هم دارد به او انتقادات زیادی می شود.

 

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

مسعود فراستی تا پای اعدام رفت !

آقای فراستنی بعد از سال ها زندگی در خارج اسفند 1357 در 27 سالگی به ایران بازگشت ودر ایران عضو یک گروه سیاسی کمونیست و سخنگوی انشعاب مائویستی حزب توده بود که دستگیر و به اعدام محکوم شد ، او اما عضو توابین شد و بعد از توبه کردن توانست آزاد شود.

 

طولانی ترین روز زندگی تان کی بود؟
 
روزهای مرگ پدرم و مرگ مرتضی آوینی.

 

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

 

اگر آخرین بازمانده زمین باشید، چه کار میکنید؟
اگر یک مخاطب هم داشته باشم، نقد میکنم و نقد می‌نویسم.

 

اگر کسی نباشد، سعی میکنم فقط زنده بمانم ودر جهت زنده ماندن کوشش کنم.

 

اگر امروز روز آخر زندگی‌تان باشد، از کی عذرخواهی می‌کنید؟ چرا؟
از خیلی ها. از مادرم که این اواخر کم به او سر زده ام. از پدرم که در دو سه سال آخر کم به او سر زدم. و از خودم که کم دویدم و باید بیشتر می دویدم. باید بیشتر می خواندم، میدیدم و بیشتر زندگی می‌کردم.

 

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی
 

شروع به نوشتن مسعود فراستی

به‌صورت جدی از سال 1366 وقتی 36 ساله بود با نوشتن در نشریه هفتگی سروش کارش را شروع کرد، میگوید این تجربه نوشتن از 17 سالگی شروع می شود که به‌ صورت غیرحرفه اي ان موقع آغاز کرده بودم که در سروش ادامه دادم..

 

آشنایی با آوینی

درسال 1369 با شهید مرتضی آوینی آشنا شد و با نقد فیلم هامون در مجله سوره شروع به کار کرد و تا سال 1371 آنجا بودو سپس به عنوان سردبیر فصلنامه نقد سینما شد.

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

تدریس در فرانسه تا ایران

فراستی می‌گوید در فرانسه تدریس کرده و از سال 1369 در دانشکده هاي‌ سوره، سینما تئاتر، باغ فردوس، کارگاه نقد فیلم حوزه هنری، فرهنگسرای ارسباران و پایداری و … تدریس میکند.

 

شروع به کارگردانی

نخستین برنامه تلویزیونی را درسال 1369 به نام سینمای کمدی ساختم ، سپس مجموعه هاي‌ گفت‌وگو با سینما، دست به نقد، سینما جشنواره، سینما جنگ را برای تلویزیون ساختم ودر نهایت منتقد برنامه هفت شدم.

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

گلزار : فراستی به درد نخور است

محمدرضا گلزار میگوید به نظرم آقای فراستی به درد نخورترین آدم سینمای کشور ایران هست که هیچ قدم مثبتی در سینمای ما برنداشته است…

 

موسس انجمن منتقدان سینمایی

فراستی از جمله موسسین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی بودو تا سال 1378 در انجمن فعالیت داشت.

 

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

ترجمه کتب تخصصی

استاد فراستی تابحال 22 عنوان کتاب نوشته و ترجمه کرده است.

 

نخستین کتابم ترجمه سینمای کمدی و بیان فردی از کامینسکی و سپس ترجمه کتاب فانوس خیال از اینگمار برگمان را برای انتشارات سروش در آوردم ، سپس کتاب هاي‌ دیگری چون؛ نقد چیست، منتقد کیست، اسطوره جان فورد، کارناوال فلینی، افسانه چاپلین، کوروساوا سامورای سینما و … را نوشتم.

 

ازدواج اول و دوم مسعود فراستی

در یکی از برنامه هاي‌ هفت تهمینه میلانی در حالی به فراستی گفت شما هیچی از زنان نمیدانید که فریدون جیرانی مجری برنامه به شوخی گفت مسعود دو تا زن گرفته مگر میشود هیچی از زنان نفهمد.

بیوگرافی مسعود فراستی + عکس های مسعود فراستی

 

ماجرای لو رفتن همسر دوم

سبک گفتار و نگرش فکری مسعود فراستی و بهروز افخمی شباهت زیادی به هم دارد، مرجان شیرمحمدی همسر بهروز افخمی فروردین ماه با انتشار عکس بالا از همسر آقای فراستی رونمایی کرد.

 

بعد از جنجال گسترده از انتقاد مردم به گفتار فراستی و سبک زندگی شخصی او، خانوم شیرمحمدی از این عکس به دروغ 13 یاد کرد !

 

کافه داری

استاد فراستی یک کافه در مهر شهر کرج دارد و می‌گوید برنامه نقد و کلاس هاي‌ خودرا در آنجا درکنار تهیه قهوه، تی کشیدن و تمیز کردن میزها ادامه میدهد.

 

مسعود فراستی و جدال با آرش ظلی پور

آرش ظلی پور که اجرای برنامه من و شما از شبکه شما را بر عهده دارد در قسمتی از این برنامه که مسعود فراستی مهمان برنامه بود با وی به درگیری لفظی پرداخت و سبب ترک استودیو برنامه توسط فراستی شد . وی بعد از این اتفاق توسط مدیر شبکه توبیخ گردید. ( هر چیز این موضوع بد بود ولی مزیتی که داشت این بود آرش ظلی پور بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و خیلی ها از وی طرفداری نیز کرده اند)

 

جدیدترین مطالب سایت