بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه

نصرت از افراد مشهور اینستاگرام میباشد که میلیون‌ها فالوور او را از سرتاسردنیا دنبال میکنند. نوع آشپزی او و غذاهایی که بیشتر با گوشت تهیه میشود باعث خاص تر شدن این آشپز ترکیه شده است.

 

نصرت گوکچه «Nusret Gökçe» مشهور به «سالت بی» «Salt Bae» آشپزی مشهور در ترکیه‌ای است که امروزه صاحب ۸ رستوران زنجیره‌ای به نام خود، یعنی «نصرت» «Nusr-Et Restaurant» است.

 

نصرت متولد 1983 می‌باشد. از این تعداد، ۶تای ان در شهر های مختلف ترکیه، یکی در شهر دبی و یکی در ابوظبی قرار دارد. همچنین جالب است بدانید که اولین رستوران او درسال ۲۰۱۷ در استانبول احداث شد.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

 نصرت گوکچه نام واقعی یک آشپز مشهور ترک است که این روزها با نام «سالت بی» «Salt Bae» شناخته شده و ویدیویی از او در رسانه های اجتماعی دست به دست میگردد. در این ویدیو او تکه ای گوشت را با مهارت و ظرافت تمامی تکه تکه کرده و با سبکی ناب روی ان نمک می پاشد.

 

آخرین حرکت وی پس از برش دادن تکه بزرگ گوشت این است که آرنجش را خم کرده و با حالتی شبیه بلند شدن مار کبرا, دانه های نمک را روی دستش غلتانده و روی گوش می پاشد. گوکچه یک آشپز ترک است که چندین کبابی و رستوران سرو استیک مشهور در این کشور را اداره میکند که نام «نصرت» را روی انها گذاشته است.

 

اما حتی بعد از همه ی ی گیر شدن این ویدیو و مشهور شدن ژست او در رسانه های اجتماعی نیز بنظر نمی رسد طرفداران او چیزی در مورد این شخص و مهارت های او بدانند.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

دلیل شهرت نصرت گوکچه :

او نمک را برداشته و در حالتی از خونسردی، بی تفاوتی و نوعی حرکت جالب، ان را روی گوشت می پاشد. تصویر این حرکت گوکچه توسط کاربران زیادی ریتوئیت شده و هر شخصی جمله خاصی در زیر ان نوشته. مثلاً می توان به این موارد اشاره کرد:

 

«وقتی کار خودرا تکمیل کرده ای و می‌خواهی کمی به ان جلا بدهی تا بیشتر به چشم بیاید»؛ «وقتی می‌خواهی به رزومه خود موارد جدید اضافه کرده و سپس ارسال کنی» و «برونو مارس» کسی بود که با ریتوئیت نمودن یکی از عکس های‌ این آشپز، موجب شد تا وی در دنیای مجازی محبوب و پرمخاطب شود.

 

در منو می توان به انواع پیش‌غذا و سالادها اشاره کرد. برای غذای اصلی نیز، تمرکز بیشتر بر روی طیف گسترده‌ای از خوراک‌های‌ گوشتی است. انواع گوشت استیک، کبابی و گریل و همین‌طور برگرهای مختلف.

 

البته برای علاقه‌مندان گوشت سفید نیز، ماهی و مرغ درنظر گرفته شده است. به هر ترتیب از لحاظ منوی غذایی سعی شده است سلیقه‌ی تمامی افراد پوشش داده شود تا از پذیرایی در این رستوران‌ها لذت برده شود.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

او کارش را از ظرف شستن شروع کرده است

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که سالت بی همه ی ی این موفقیت را به صورت آماده و بدون دردسر و تلاش بدست آورده است زیرا حقایق ماجرا دقیقاً عکس این تصور است. وی در زمان نوجوانی کار خودرا با ظرف شستن در رستوران ها شروع کرد تا هزینه های زندگی خودرا تامین کند. بسیاری از افراد از انجام دادن چنین کاری بیزارند

 

اما سالت بی حس دیگری به این کار داشت. او عاشق غذا و آشپزی بوده و می خواست اطرافش جوی رستورانی داشته باشد و به همین علت سختی های دستیابی به این آرزو را نیز به جان خرید.او رویای داشتن رستوران خودش را در سر پرورانده و میخواست مهارت و استعداد خود در آشپزی را به جهانیان نشان دهد.

 

بنظر می رسد که سالت بی اکنون توانسته این رویای خود را به حقایق مبدل کند زیرا جهانیان او را از طریق ویدیویی که از او در رسانه های اجتماعی در حال چرخیدن است به خوبی می شناسند.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

او رستوران هایی در ترکیه و کشور امارات دارد

در واقع امروزه سالت بی علاوه بر به شهرت رسیدن, یک سرآشپز پیروز و کارآفرینی شناخته شده در کشورش و حتی خارج از آن به شمار می آید. وی اکنون در سراسر ترکیه 6 رستوران و در دوبی نیز یک رستوران دارد که نام رستوران های زنجیره ای «نصرت» را بر خود دارند. رستوران های او همواره پیروز بوده

 

و در خاورمیانه مشتریان زیادی دارند اما از زمانی که ویدیو مذکور باعث شهرت او در سطح جهانی شده, رستوران هایش نیز بیش از پیش شلوغ شده اند. از این رو او نیت دارد که علاقه خود به آشپزی و غذا را به دیگر نقاط جهان نیز منتقل کند و رستوران هایی در کشور های‌ دیگر نیز راه اندازی نماید.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

 

او شخصاً به مشتریان خوشامد میگوید

سالت بی علاقه ی زیادی به غذا دارد و این علاقه را به مشتریانش نیز منتقل میکند. او اگرچه صاحب رستوران های زنجیره ای نصرت است اما مشتریان به آسانی به او دسترسی خواهند داشت.

 

اگر در یکی از رستوران های او حاضر شوید «البته بعلت شلوغ بودن باید از قبل رزرو کنید» شاید او را در حال خوشامدگویی به مشتریان و خدمت دهی به آن ها مشاهده نمایید.

 

در حالی که او بدون شک نمیتواند در یک زمان ناب در 7 رستوران متمایز حضور داشته باشد اما او هر روز به سختی در رستوران هایش کار میکند. او نمی خواهد که تنها اسمش روی رستوران هایش باشد بلکه نیت دارد احساسات و علاقه اش به آشپزی را از طریق غذاهایی که می پزد به مشتریانش منتقل نماید.

 

وقتی که او به مشتریان خوشامد گفته و با انها تعامل میکند هیچ ظاهرسازی و یا تکلفی در رفتار او نخواهید دید. علاوه بر غذا های لذیذ, علت بسیاری برای مراجعه مجدد به رستوران های نصرت, شخصیت, دیدگاه و علاقه اش به شغل و هنر آشپزی است.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

لئوناردو دی کاپریو از مشتریان او بوده است

یکی از عواقب خوشایند ویدیوی مشهور او این است که دقت زیادی را در سطح جهان به خود و رستوران هایش جلب کرده است.

 

اگرچه وی از قبل نیز در خاورمیانه شخصیت مشهوری بود «دستکم در حوزه آشپزی و رستوران داری», اکنون نیز افراد سرشناسی از کشور های‌ اروپائی و غربی برای دیدن او و خوردن دستپختش راهی ترکیه یا دوبی می شوند. یکی از این افراد لئوناردو دی کاپریو, بازیگر مشهور هالیوودی است که هوس کرده بود دستپخت سالت بی را بچشد.

 

این امتحانی مهم برای دستپخت و شیوه فرآوری گوشت از سوي سالت بی بود زیرا لئوناردو دی کاپریو به شدت مخالف روش های متداول پرورش گوسفند و گاو در دنیای مدرن است. در عکس هایی که در رسانه های اجتماعی دیده میشود سالت بی خود غذای دی کاپریو را آماده کرده و روی ان ادویه می ریزد و مشخص می شود که دی کاپریو نیز از مزه غذای سالت بی و روش آماده سازی ان متعجب شده است.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

 

فرزندان نصرت

او 9 فرزند دارد ! بله درست خوانده اید! بنظر میرسد که سالت بی علاقه زیادی به کودکان داشته و بادقت به 9 کودکی که با او عکس گرفته اند بنظر میرسد که میراثی گرانبها در آینده از او به جای خواهد ماند. البته کاملاً مشخص نیست که تمامی کودکانی که در تصویر دیده می‌شوند متعلق به خود او باشند اما در زیر عکس خود به اهمیت گذراندن وقت با خانواده اشاره شده که بر همین اساس میتوان ادعا کرد این بچه ها فرزنان او هستند.

 

بر اساس گفت‌وگو ای که او درسال 2010 داشت وی تا ان زمان ازدواج نکرده بود اما شرایط زناشویی او از آن پس تاکنون مشخص نبوده است. شاید فکر کنید بادقت به شهرتی که او این روزها دارد اطلاعات زیادی در مورد زندگی شخصی او در دست باشد اما وی زندگی خصوصی اش را سری نگه داشته است. بهرحال بنظر میرسد که وی به خانواده اهمیت زیادی داده و در زندگی او کودکان بسیاری وجود دارند.

 

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

 

معنی نام رستوران های زنجیره ای او چیست؟

نام کبابی ها و رستوران های او از نام خودش گرفته شده اما وی سبک خاصی را در نوشتن و ادای این واژه به کار گرفته است. واژه «نصرت» «Nusret» در اصل به معنای پیروزی است اما باید بدانید که واژه کوتاه «et» در زبان ترکی به معنای گوشت است.

 

بدین ترتیب نام واقعی رستوران های او که به شکل «Nusr-Et» نوشته میشود ترکیبی جالب و هوشمندانه از نام خود او و واژه ی گوشت در زبان ترکی است.

 

مشابه اسمش او به پیروزی و موفقیت بزرگی در حوزه رستوران داری و آشپزی دست یافته است و امروزه هر شخصی در خاورمیانه او را می شناسد. حتی قبل از منتشر شدن ویدیوی مشهور نیز وی رستوران های متعددی در ترکیه داشته و استیک او بسیار مشهور بود.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

 

نصرت در خانواده فقیر بزرگ شده است

سالت بی اکنون بر قله موفقیت قرار دارد اما وضعیت همیشه برای او به همین شکل نبوده است. او بسیار متواضع بنظر رسیده و شهرت تاثیر زیادی بر روی اخلاق او نداشته است. در واقع او در یک خانواده فقیر ترک بدنیا آمده و این اخلاق متواضعانه را در زمان کودکی آموخت.

 

بنظر میرسد که وی بیشتر دانسته هایش را در منزل آموخته است. وی از زمانی که تنها 14 سال سن داشت کار سخت و طولانی در رستوران ها را شروع کرد.

 

این تلاش های سخت بی هدف و بیفایده نبوده و اکنون او به غولی بزرگ و دوست داشتنی در دنیای رستوران داری و آشپزی مبدل شده است و هنوز نیز به همان سبک و سیاق به تلاش و سخت کوشی خود ادامه میدهد.

 

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

 

میزان تحصیلات نصرت

مهلت های آمزوشی در سراسر جهان یکسان نیستند و بسیاری از کشورها شهروندان خود را به داشتن تحصیلات ابتدایی ملزم نمی کنند. این موضوع در بسیاری از جوامع قابل درک نیست اما در بعضی از کشورها, به خصوص در گذشته, رفتن به مدرسه و درس خواندن تنها مختص خانواده های ثروتمند و شناخته شده بوده است و بدین ترتیب بسیاری از خانواده های فقیر باید مهارت های زندگی و تجارت را در منزل به فرزندانشان یاد می دادند.

 

در مورد سالت بی, به خاطر این‌که رفتن به مدرسه مجانی نبوده و هزینه هایی در پی داشت, خانواده اش توان تامین هزینه های تحصیل او را نداشتند. بدین ترتیب وی در منزل آموزش دید و بنظر میرسد آموزش های او در منزل چنان پیروز بوده که او را به جایگاه کنونی رسانده است.

 

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

 

اولین رستوران نصرت در استانبول

با پس انداز کردن دستمزد و چشم داشتن به رویای جاه طلبانه اش, وی اولین رستوران خودرا در سن 27 سالگی در استانبول افتتاح کرد که رستورانی بسیار کوچک با تنها هشت میز و ده کارگر بود. هدف او تهیه برترین گوشتی بود که می توانست پیدا کند. بنابراین وی به کشور های‌ زیادی سفر کرد تا روش تهیه گوشت

 

در کشور های‌ مختلف را یاد بگیرد. با اطلاعات و دانشی که در این زمینه بدست آورد و ترکیب ان با استعداد و مهارتش در آشپزی وی استیک هایی پخت که در هیچ جای دیگری یافت نمی شد. بدین ترتیب وی بزرگ ترین کبابی زنجیره ای جهان را راه اندازی کرد که شهره ناب و عام شده و صدها کارگر و آشپز دارد.

 

وی نتوانست ویزای ورود به ایالات متحده را دریافت کند

زمانی که وی به کشور های‌ مختلف سفر می کرد تا با دنیای تهیه گوشت آشنا شود برای آمدن به ایالات متحده نیز تلاش بسیاری کرد. اما در کمال ناباوری 5 بار درخواست وی برای دریافت ویزای سفر به این کشور رد شد. اما در انتها این موضوع ادامه نداشته و در سال 2009 وی توانست ویزای مسافرت سه ماهه به ایالات متحده را دریافت کند.

 

ژست ناب او طرفداران بسیاری پیدا کرده است

ژست و سبک اصلی او در مزه دار کردن استیک هایش چنان منحصر به فرد بوده است که بسیاری از هنرمندان در سراسر جهان از آن الهام گرفته اند. در واقع این روزها نقاشی های بسیاری از او یا شخصیت های شبیه او با موهایی که به پشت شانه شده و در حالی که عینک آفتابی بر چشم داشته و دست خودرا ثابت کرده

 

و مچش را در حرکتی نمادین خم کرده است در فضای رسانه های اجتماعی دست به دست می شود. بدین ترتیب شهرت وی در رسانه ها چنان بالا گرفته است که حتی هنرمندان نیز از او الهام گرفته و او را با شخصیت های مشهور کارتونی مقایسه میکنند.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

حتی برونو مارس نیز از طرفداران نصرت است

این روزها برونو مارس یکی از مشهورترین و دوست داشتنی ترین سلبریتی های جهان است. وی در حساب توئیتری خود عکسی از سالت می قرار داده و ثابت کرده که از دوستداران و طرفداران اوست.

 

بدین ترتیب بر شهرت سالت بی افزوده شده و هر روز بیشتر و بیشتر در مورد او صحبت میشود. بدون شک وی بخش قابل توجهی از شهرت سریع خودرا مدیون برونو مارس است پس بدون شک به زودی او را در رستوران های سالت بی برای خوردن یک استیک لذیذ خواهیم دید.

 

گوشت های رستوران نصرت بهترین گوشت است !

همانگونه که قبلاً نیز گفته شد, سالت بی این روزها صنعت ساخت گوشت را به خوبی می شناسد. او نه تنها به آشپزی و طبخ گوشت علاقه ی زیادی دارد بلکه دوست دارد برترین گوشت را برای مشتریان خود تهیه نماید.

 

پس جای تعجب ندارد که وی با ان همه ی ی دقت و مهارتی که در کباب کردن گوشت دارد زمان قابل توجهی را نیز در کنار گاوهای گوشتی خود گذرانده و شخصاً مراقب است که با انها به خوبی رفتار شود.

 

حتی ویدیوهایی از او در رسانه های اجتماعی دست به دست شده که او را در حال نوازش کردن و ماساژ دادن گاوها نشان می دهد. شاید این کار تنها از روی علاقه باشد و یا شاید تکنیکی باشد که در مزه گوشت گاو تاثیر داشته باشد. بهرحال او در زمینه پرورش گاو گوشتی سرمایه گذاری کرده و مراقبت از گاوهای خودرا بسیار جدی دنبال میکند.

بیوگرافی نصرت گوکچه آشپز معروف ترکیه | عکس و زندگی شخصی نصرت

نحوه نمک پاشیدن نصرت بر روی غذا

برای سالت بی, شاید روش ناب او در نمک زدن به گوشت نشان دهنده سبک ناب و علاقه فراوان او به فرآیند آشپزی و مهیا کردن گوشت باشد اما طرفداران او باور دیگری دارند و این حرکت برایشان معانی دیگری نیز دارد.

 

این حرکت توسط بسیاری بعد از انجام دادن یک کار به درستی و مهارت تمام تقلید شده است. بدین ترتیب توسط افراد بسیاری از جمله ورزشکاران و حتی خلبانان هواپیماهای جنگنده تقلید شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت