مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

 
کارلوس کِی‌روش (Carlos Queiroz) به پرتغالی در سال 1953 به دنیا آمد.
 
 
کارلوس کی‌روش در زمانی که به عنوان بازیکن وارد زمین فوتبال می‌شد، در پست فوروارد بازی می‌کرد. چندی بعد از زمین فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد و به مربیگری رو آورد.

 

به گزارش تالاب کارلوس کی‌روش در دهه 90 هدایت تیم امید و تیم ملی پرتغال را بر عهده داشت و چند فصلی نیز در کشورهای آمریکا و ژاپن به مربیگری پرداخت.

 

کارلوس کی‌روش در گذشته به عنوان مربی در تیم‌هایی چون رئال مادرید، تیم‌های ملی آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی فعالیت کرده و اولین بار در تابستان سال 2002 به منچستریونایتد پیوست.

 

کارلوس کی‌روش از سال 1990 مربی تیم زیر 20 ساله‌های پرتغال بود و سال 1991 سرمربی تیم بزرگسالان شد و در سال 1994 به تیم اسپورتینگ پیوست و 2 سال انجا فعالیت کرد.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش مربی موفق در رده سنی پایه

وی سال 1996 به ژاپن رفت و به مدت یک سال با تیم ناگویا تجربه کسب کرد و سال 1999 با فدراسیون امارات قرارداد بست و یک سال نیز با این تیم کار کرد.
 
کارلوس کی‌روش در سال 2002 با تیم ملی آفریقای جنوبی قرارداد بست و 2 سال آنجا بود سپس به منچستر یونایتد پیوست و بعد از یک سال با رئال مادرید قرارداد بست.او سالی ناموفق را در رئال مادرید گذراند و بار دیگر در سال 2004 به منچستر یونایتد بازگشت و به عنوان کمک الکس فرگوسن تا سال 2008 به تجربه اندوزی پرداخت.

 

کارلوس کی‌روش در سال 2008 با قراردادی چهار ساله جانشین لوئیس فیلیپه اسکولاری، مربی پیشین پرتغال شد. تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2010 در گروه (جی) با تیم‌های برزیل، کره‌شمالی، ساحل‌عاج همگروه بود.

 

کارلوس کِی‌روش 15 فروردین سال 1390 با عقد قرارداد 3 ساله و توافق کامل با فدراسیون فوتبال هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت. وی تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی 2014  برزیل با تیم ملی ایران قرارداد امضا کرد.کارلوس کی‌روش موفق شد تیم ملی ایران را به جام‌جهانی 2014 برزیل هدایت کند.

و …

 

بیوگرافی کارلوس کی روش مربی تیم ملی فوتبال کارلوس مانوئل بریتو لئال کیروش متولد 1 مارس 1953 در ناپولا موزامبیک مربی فوتبال اهل پرتغال است. وی هم اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است. موزامبیک در زمان تولد او مستعمره پرتغال بود و والدین او پرتغالی بودند.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

کی روش در دو دوره دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یونایتد، و دو دوره سرمربی تیم ملی پرتغال بوده‌است و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری کرد. او قبلاً موفق به راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی آفریقای جنوبی شده بود.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

از دیگر تجربیات مربیگری وی می‎توان به سرمربیگری رئال مادرید در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ اشاره کرد که دوران ناموفقی برای وی تلقی می‎شود. او سابقه مربیگری در جی لیگ و ام‌ال اس را نیز دارد.

 

همکاری با فدراسیون فوتبال ایران

پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱، فدراسیون فوتبال ایران با او برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران مذاکره کرد. او حتی به تهران آمد و از امکانات و شهر بازدید کرد، و پس از دیدن بازی ایران و روسیه در ابوظبی برای تصمیم‌گیری درباره پیشنهاد قراردادی ۳٫۵ ساله راهی پرتغال شد.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

بیوگرافی کارلوس کی‌روش

 

او در آستانه بالاگرفتن تنش‌های سیاسی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ شرایط ایران را برای مربیگری پذیرفت،اما در شب ۲۵ بهمن با فرستادن یک ایمیل به فدراسیون فوتبال انصراف خود را از مربیگری تیم ملی ایران «به دلایل شخصی و خانوادگی» اعلام کرد.

 

در نهایت وی از تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۱ رسماً سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را برای یک دوره سه‌ساله به عهده گرفت.

 

وی در ایران با پیروزی، مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی توانست برای چهارمین بار تیم ملی ایران را به جام جهانی برزیل برساند.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

مخالفت با مهدی رحمتی

او در سال ۲۰۱۲ مهدی رحمتی، از بازیکنان تیم ملی، که پیشتر بسیار مطرح بود را، دیگر به تیم ملی ایران دعوت نکرد، او اعلام داشت:“تا زمانی که من سرمربی تیم ملی ایران هستم، مهدی رحمتی در این تیم جایی نخواهد داشت.کی‌ روش در پاسخ به سوالی که مبنی بر این که دلیل خداحافظی رحمتی از تیم ملی چه بوده است، گفت:

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

متاسفم. زمانی که مسایل مهمتری در جلسه وجود دارد، باید به این سوال جواب دهم. من به عنوان سرمربی تیم ملی این موضوع مساله ساده ای می‌بینم. رحمتی زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده و من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و در همین جا نیز ضمانت می‌دهم که تیم ملی عملکرد رو به جلویی خواهد داشت آن هم با بازیکنانی که متعهد می‌شوند تا با انگیزه باشند. من هم به تصمیم رحمتی احترام می‌گذارم و به او می‌گویم ممنونم.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

چهرهٔ خبرساز سال 2013

سایت maisfutebo طی گزارشی به جنجالی‎ترین اتفاقات سال ۲۰۱۳ پرداخت، در این میان جنگ لفظی سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با “چوی کانگ هی” سرمربی تیم ملی کره در کنار دیگر رویدادهای خبرساز سال قرار گرفت. ایران در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید، مربی کره، ایرانی‌ها را متهم به بدرفتاری در بازی رفت کرد. در بازی برگشت در سئول درگیری لفظی بین آنها رد و بدل شد.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

به گزارش تالاب پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی، کارلوس کی روش که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید جلوی “چوی کانگ هی” سرمربی تیم کره جنوبی رفت و جواب کری‌ها و صحبت‌های او در روزهای گذشته را با حرکت دست داد. پس از این ماجرا کی‌روش به شادی خود ادامه داد و در حال رفتن به رختکن بود که با دستیار چوی درگیر شد.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

این دو در این یک هفته حسابی برای هم خط و نشان کشیدند اما این سرمربی پرتغالی تیم فوتبال ایران بود که به لطف پیروزی تیمش، توانست حرف آخر را بزند. در نهایت ایران را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رسید. بازیکنان تیم ملی ایران در زمین حلقه اتحاد زدند و تماشاگران و بازیکنان کره از این شکست مات و مبهوت بودند، گهگاه تیم خود را تشویق می‌کردند.

 

مروری بر بیوگرافی کارلوس کی‌روش

 

جام جهانی 2014

تیم ملی فوتبال کشور ایران، با مربی‌گری “کارلوس کی‌روش”، به جام جهانی سال ۲۰۱۴، در برزیل رسید، در یکی از مهم‌ترین این بازی‌ها، تیم‌ملی فوتبال ایران در بازی مقابل تیم کره‌جنوبی، به برتری رسید. ایران در جام جهانی با آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه همگروه است.

 

و…

جدیدترین مطالب سایت