نگاهی به فیلم آن‌سوی ابرها ساخته مجید مجیدی

نگاهی به فیلم آن‌سوی ابرها ساخته مجید مجیدی

آن سوی ابرها به خارج میرود 

 

آن سمت ابرهای مجید مجیدی کارگردان مشهور کشورمون قرار بر این گرفته هست تا فیلم جدیدش رابه خارج از کشور ببرد ودر آن جا صحنه برداری کند .

 

فیلم آن‌سمت ابرها، جدید ترین ساخته مجید مجیدی اولین نمایش جهانی خودرا در جشنواره فیلم لندن سنجیدن کرد. این فیلم که داستانش درمورد یک خلافکار و منتشر‌کننده مواد مخدر به نام امیر هست که در تعقیب و گریز پلیس به رختشورخانه‌اي فرار می کند که خواهرش تارا در آن کار می کند و تارا برادرش و مواد مخدر وی را از دید پلیس مخفی می کند و…

 

ظاهرا بعد از اولین نمایش مورد دقت قرار گرفته؛ به نحوی که نشریه سینمایی اسکرین دیلی درمورد آن نوشت: البته در بعضی مواقع لحن فیلم کمی عصبی ودر دوران‌هاي دیگر بسیار احساسی هست اما فیلم در محکوم کردن جامعه‌اي که فقرای خودرا مجازات می کند پا پس نمی کشد.

 

این فیلم همینطور یک سنجیدن بصری جذاب هست که بهرهگیری زیادی از سایه‌ها و همینطور عکسهایی از دسته‌هاي پراکنده پرندگان کرده هست. در مقاله اسکرین دیلی آمده بود که آن‌سمت ابرها به‌عنوان اولین فیلم خارجی مجید مجیدی، ملودرامی هست که داستان آن در مناطق فقیرنشین بمبئی رقم می خورد، صدای افراد بی‌صدا و کسانی هست که به واسطه فقر درگیر بی‌عدالتی در جامعه هند میباشند. خود مجید مجیدی درمورد اولین نمایش آن‌سمت ابرها گفت:

 

به گزارش تالاب این اولین فیلم بلندی هست که در خارج از کشورم ایران ساخته‌ام، سنجیدن‌اي که سالها در انتظار رخ دادن آن بودم. آن‌سمت ابرها دنباله اعتقادات سینمایی من هست که ریشه در ارزش‌ها انسانی، عشق، دوستی و روابط خانوادگی دارد. این فیلم بعنوان بچه‌هاي آسمان داستان یک برادر و خواهر هست با این تفاوت که آن ها بزرگ شده‌اند و با کشمکش‌هاي بزرگتری در شهر شلوغ بمبئی روبرو میباشند.

 

جدیدترین مطالب سایت