معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

بدترین فیلم های جهان در سال جدید

با فیلم هایي آشنا می‌شویم که متاسفانه بی کیفیت بوده اند در ادامه میتوانید با معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلمهای سینمایی سال ما را دنبال نمایید .

 

حقیقت تلخی در دنیای سینما وجود دارد و آن هم این هست که هر فیلمی نمی‌تواند مثل فیلمهای خوش ساخت و مشهوری مثل «سرگیجه» یا «همشهری کین» باشد. هرساله شاهد بوده ایم که شرایط برای بعضی فیلم ها مفید پیش نرفته و پخش این فیلم ها نشان میدهد که این فیلم ها در واقع باری سازندگانشان به یک کابوس فاجعه بار تبدیل شده اند.

 

گرچه درسال نیز شاهکارهایی مثل «دانکرک» و «زن شگفت انگیز» ساخته شده اند اما بعضی از فیلمهای ساخته شده در این سال نیز فراتر از فاجعه بوده اند، از فیلمهای وحشتناک بدریخت، تا فیلمهای زندگینامه اي غیرواقعی و بلاک باسترهایی که تنها باعث سردرد تماشاگران شده اند. در ادامه ي این مقاله نیت داریم شما را با تعدادی از فیلمهای سال 2017 که علی رغم سر و صداهای نخست به شکست هایي فاجعه بار در گیشه تبدیل شده و به شدت مورد انتقاد منتقدان قرار گرفتند آشنا کنیم.

 

1-بای بای من

 

سال 2017 در کنار فیلمهای بی مشابه اي در ژانر وحشتناک مثل «شکاف» «Split»، «برو بیرون» «Get Out» و «در شب می‌آید» «It Comes at Night» فیلمهای ضعیفی نیز در این ژانر مثل «بای بای من» «The Bye Bye Man» داشت. این فیلم به نویسندگی جاناتان پنر و به کارگردانی استیسی تایتل در ماه ژانویه پخش شد و یکی از منتقدان سینما آن را «توهینی به طرفداران ژانر وحشت» و دیگری «فیلمی شدیداً بدساخت» و «یکی از تریلرهای شبح زده تهی و بی معنی که در تاریخ سینما تماشاگران این ژانر را تا این اندازه ناامید کرده هست» توصیف کرده هست.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

بدون شک فیلم «بای بای من» استحقاق این همه ی اعتراض و انتقاد تند را دارد و همچون یک فیلم وحشتناک در تمامی معیارها و ترازها شکست خورده هست؛ از بازیگری گرفته تا کارگردانی و از فیلمنامه گرفته تا قتل هاي بدون خونریزی خنده دارش. از همه ی بدتر این‌که تمامی داستان هاي مرتبط به شخصیت هاي شرور فیلم دقیقاً بی معنی و بی اساس میباشند. از سکه ها گرفته تا قطار و جلوه هاي مخصوصاً همه ی چیز طنز و شدیداً غیرواقعی هست. هیچ کس از داستان فیلم سر در نمی آورد و بدون شک خوشبختانه دیگر دنباله اي ازآن ساخته نخواهد شد.

 

2- بی خواب

 

فیلم «بی خواب» «Sleepless» به کارگردانی باران بود. این فیلم بازسازی یک فیلم تریلر فرانسوی با نام «شب هاي بی خوابی» «Sleepless Nights» هست اما در حالی‌که نسخه ي نخست و فرانسوی فیلم همچون یکی از برترین فیلمهای اکشن ساخته شده در قرن بیست و یکم شناخته میشود اما اقتباس انگلیسی زبان فیلم یکی از بدترین بازسازی هاي تمام زمان سینما به شمار می‌آید. افزون بر این‌که نمیتوان آن را فیلم خوبی دانست بلکه حتی طنز نیز نیست. مت زولر سیتز، منتقدی معروف، فیلم «بی خواب» را فیلمی طنز اما نه به اندازه کافی طنز می‌داند، فیلمی هیجان انگیز اما نه به اندازه ي کافی هیجان انگیز که هیچ شباهتی به نسخه ي فرانسوی خود ندارد.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

فیلم داستان یک پلیس لاس وگاسی به نام وینسنت با یازی جیمی فاکس را روایت میکند که مقدار قابل توجهی از یک محموله ي کوکائین را از یک قاچاقچی محلی می دزدد و طبیعتاً دنیای تبهکاران از این ماجرا شاد نشده و پسر وی را می ربایند. در نتیجه جیمی فاکس نقش پدر فیلمهای «ربوده شده» «Taken» رابه خود گرفته ودر کمال ناباوری تلاش هاي او برای نجات پسرش باوجود یکی از همکارانش با بازی میشله موناگان و زخم ناخوشایند چاقویی که در بدن فاکس وجود دارد ناکام میماند. در ظاهر داستان فیلم، بسیار امیدوار کننده به نظر میرسد اما بدون شک بهتر خواهد بود که نسخه ي اصلی فیلم را تماشا کنید. این فیلم چنان بی مزه و یکنواخت هست که جاستین چانگ از نویسندگان معروف روزنامه ي لس آنجلس تایمز ادعا کرده که تماشای این فیلم وی را به خواب برده هست.

 

 

 3- کلبه

 

درسال 2007، ویلیام پی یانگ کتابی تحت عنوان «کلبه» «The Shack» توزیع کرد که به داستانی در مورد اندوه، گناه و خداوند می پرداخت و به یک رمان پرفروش تبدیل شد. 10 سال بعد این داستان با بازی سم ورتینگتون، اوکتاویا اسپنسر و تیم مک گرو به فیلم تبدیل شد. داستان فیلم در مورد شخصیتی به نام مک با بازی ورتینگتون، مردی آمریکایی با لهجه ي استرالیایی هست که دخترش توسط یک قاتل سریالی به قتل می‌رسد. سال‌ها بعد از این ماجرا او همچنان در تلاش هست تا شاید نشانی از قاتل بدست آورد. شرایط زمانی که وی نامه اي مرموز دریافت می‌کند به شدت تغییر میکند.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

در این نامه از او خواسته شده که مک به کلبه اي که دخترش در آن جا به قتل رسیده برود و بعد از ورود به کلبه، مک با اشخاص عجیب غریبی روبه‌رو می‌شود. در ادامه ي داستان این افراد سعی میکنند مک را با بخشش و شادی آشنا کنند ودر انتها مشخص می‌شود که مک نیز پدر خود رابه قتل رسانده هست. شاید باورکردنی نباشد اما این داستان فیلم «کلبه» هست. اگر به دنبال واقعیات و مفاهیم عیمق در مورد دین هستید می‌توانید بجای این فیلم یه سراغ فیلمهای دیگری مثل «سکوت» «Silence» یا «سواره نظام» «Cavalry» بروند. جافری مکناب فیلم «کلبه» را فیلمی تبلیغاتی برای دین مسیحیت در عصر حاضر می‌داند و اوون گلیبرمن نیز ازآن با عنوان «جلسه ي کارت درمانی» ذکر می‌کند. پیتر برادشاو نیز فیلم را توهین کننده دانسته و با عنوان «خداشناسی به زبان بچگانه» آن را خطاب قرار می‌دهد. در این فیلم هیچ جوابی برای سوال هاي بزرگی که در مورد زندگی دارید پیدا نخواهید کرد.

 

4- تصادف

 

در حالیکه فیلم «تصادف» «Collide» بدون شک یکی از بدترین فیلمهای سال 2017 به شمار می‌آید اما این فیلم پر از ستاره هاي بااستعداد هست و نمیتوان مشکل را متوجه بازیگردان فیلم ساخت. اما حضور بازیگران معروف به معنای این نخواهد بود که یک فیلم ساخته شده ارزش آن همه ی پولی که به بازیگران مطرحش داده شده را دارد. فیلم «تصادف» که نویسندگی و کارگردانی آن را اران کریوی به عهده داشته داستان یک کلاهبردار جوان با بازی نیکلاس هولت را روایت می‌کند که پس از این‌که عاشق یک گارسن با بازی فلسیتی جونز میشود تصمیم می‌گیرد دست از کارهای خلافش بردارد. اما نامزد مطلوب او به پیوند کلیه نیاز پیدا می‌کند و بدین ترتیب جوان عاشق پیشه ي داستان برای فراهم سازی هزینه ي پیوند کلیه محبوبش تصمیم می‌گیرد برای آخرین بار با رییس مواد فروش پیر خود «با بازی بن کینگزلی» همکاری کرده و مقدار زیادی کوکائین از یک خلافکار مشهور و خطرناک «با بازی آنتونی هاپکینز» بدزدد.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

معرفی فیلم های بی کیفیت سینمای جهان 

 

متاسفانه داستان فیلم آنچنان بی سر و ته و ضعیف هست که حضور بازیگران معروف نیز نتوانسته کمکی به موفقیت فیلم بکند. دیوید ارلیچ بخش زیادی از این شکست رابه گردن کارگردان فیلم می اندازد که در رهنمونی و بازی گرفتن از بازیگران ضعیف عمل کرده هست که به گفته ي او به ساخت فیلمی « با اعتبار یک سریال عامه پسند و خلاقیت یک آکهی تبلیغاتی در مورد ماشین» منتهی شده هست. به گفته ي تعداد زیادی از منتقدان اگر این فیلم را تماشا کنید نظرتان در مورد هاپکینز و کینگزلی که هردو برنده ي جایزه اسکار شده اند به کلی عوض خواهد شد.

 

 

5- همه ی نگاهها به من

 

توپاک شکور یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان دوره ي خود به شمار می رفت و بدون شک زندگی او لیاقت یک فیلم زندگی نامه اي بسیار بهتری از «همه ی نگاهها به من» «All Eyez on Me» داشت. فیلم «همه ی نگاه‌ها به من» به کارگردانی بنی بوم رابطه ي شکور با مادر معتادش و همینطور رقابت با یک خواننده دیگر و دوستی اش با جادا پینکت اسمیت رابه عکس میکشد. اما در واقع فیلم زمان زندگی حرفه اي این خواننده رپ مشهور را تقریباً نادیده گرفته و بجای پرداختن به عمق زندگی او تنها به بعضی حوادث مهم در زندگی او میپردازد. به گفته ي تعداد زیادی از منتقدان این فیلم اکثر به یکی از مقالات ویکی پدیا شباهت دارد تا یک فیلم کامل و حقیقی.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

در حالی‌که تعداد زیادی از منتقدان نظر خوبی در مورد بازی دمتریوس شیپ جونیور در نقش توپراک دارند اما اکثر این فیلم رابه خاطر سناریو و تدوین آن مورد انتقاد قرار داده اند. جدای از اینها انتقاد اصلی به دستکاری ها و تحریفاتی هست که در واقعیت ماجراهای زندگی توپاک شکور اعمال شده به مخصوصاً در مورد پرونده ي تجاوز جنسی او.

 

 

6- نگهبان ساحلی

 

فیلم «نگهبان ساحلی» «Baywatch» که بر اساس سریال موفقی در دهه ي 90 با همین نام و با بازی دیوید هسلهاف و پاملا اندرسون ساخته شده داستان دو نجات غریق شوخ و خوش اندام با بازی دواین جانسون و زک افرون را روایت می‌کند که روزهایشان را دریک ساحل شلوغ و پرماجرا به نجات جان مردم، شوخی کردن و مبارزه با قاچاقچیان می گذرانند.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

روی کاغذ این داستان بسیار جذاب و دلفریب به نظر می‌رسد اما بعد از این‌که فیلم در ماه می وارد سینماها شد تعداد زیادی از مشاهده فیلم پشیمان شده و آن را با جملاتی مثل «نگهبان ساحلی یک فاجعه ي بی مزه هست»، «چطور فیلم نگهبان ساحلی میتواند تا این حد بد باشد» و حتی یکی بعد از مشاهده فیلم گفته بود:” کمک، کمککککک!”. اما علت این همه ی ناامیدی از تماشای فیلم چیست؟ شاید علت این باشد که فیلم بیش از حد بر روی شوخی هایي با محوریت اعضای بدن تمرکز کرده هست. شوخی هاي بازیگران از مرز بامزگی عبور کرده و بی مزه شده هست و بسیار وقیحانه و غیرقابل قبول به نظر میرسد.

 

7- دفترچه خاطرات یک بی عرضه: مسافرت طولانی

 

فیلم «دفترچه خاطرات یک بی عرضه: مسافرت طولانی» «Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul» چهارمین قسمت از سری فیلمهای مرتبط به پسربچه هاي بدشانس و فلک زده هست و خیلی صادقانه بگوییم که اگر فرزندان خودرا همراه دارید هیچ وقت اجازه نخواهید داد که این فیلم ها را تماشا کنند. نخستین قسمت از این آلبوم فیلم درسال 2010 پخش شد و نمره ي نسبتاً خوبی از سایت روتن تومیتوز گرفت. قسمت هاي دوم و سوم نیز تقریباً نمرات مشابهی دریافت کردند اما در مورد قسمت چهارم شرایط بسیار بدتر شد.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

به گفته ي کریستی لمایر، منتقد معروف دنیای سینما «تا زمانی که وادار نشده اید فیلم چهارم را مشاهده نمایید نخواهید دانست که سه قسمت اول فیلم دفترچه ي خاطرات یک بی عرضه تا چه حد مفید بوده اند». فیلم چهارم این آلبوم به کارگردانی دیوید باورز داستان سفر خانواده ي هفلی را روایت میکند. در ظاهر آنها نیت دارند خود رابه منزل ي مادربزرگشان برسانند اما شخصیت گرِگ و برارد بزرگ ترش رودریک نقشه اي سری برای حضور یافتن دریک نمایشگاه بازی هاي ویدیویی دارند. در تمام طول فیلم تنها چیزی که به تماشاگر نشان داده می‌شود استفراغ شخصیت ها، بطری هاي پر از ادرار و جوک هاي بی معنی هست که تصور آنها را هم نمی‌کنید.

 

 8- جهان زیرین: جنگ هاي خونین

 

کیت بکینسیل از سال 2003 در حال بازی در نقش سلن بوده هست و برای پی بردن به زمان طولانی پخش این آلبوم فیلم باید بدانید که در این مدت در ایالات متحده سه رییس جمهور آمده و رفته اند و گرچه اتفاقات بسیار مهم تری نیز افتاده هست. به عبارت بسیار ساده وی مدت بسیار زیادی هست که در آلبوم فیلمهای «دنیای زیرین» «Underworld» بازی میکند و هر یک از این فیلم ها از دیگری بدتر بوده اند.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

فیلم «جهان زیرین: جنگ هاي خونین» «Underworld: Blood Wars» نیز مثل فیلمهای قبلی این آلبوم شدیداً فاجعه هست. جدای از داستان طنز و بی سر و ته فیلم، لباسهای نامآنوس بازیگران و دیالوگ هاي بی معنا مشکلات بسیار دیگری در پرداخت داستان دارد که به هیچ فرانچایز موفقی شباهت ندارد. به نظر میرسد که بکینسیل بهتر هست دست از بازی در نقش سلن بردارد و به دنبال بازی در فیلمهای بهتری باشد.

 

 9- مومیایی

از زمانی که فیلمهای «مرد آهنی» «Iron Man» درسال 2008 وارد سینماها شده و با استقبال غیر منتظره اي روبه‌رو شد، استودیوهای فیلم سازی نومیدانه سعی کرده اند مدل مارول را تقلید کنند. اما شرکت یونیورسال با ساخت فیلم «مومیایی» «The Mummy» دست تمامی فرانچایزهای قبل در سرهم کردن داستان هاي بی معنی را از پشت بسته هست. این فیلم در اساس ي فروش در سینماهای داخلی ایالات متحده به معنای حقیقی کلمه یک شکست مفتضحانه بودو به شدت مورد انتقاد بی پیشینه ي منتقدان قرار گرفت. بیشماری صحنه ي ماجراجویانه اول فیلم را بسیار بی مزه توصیف کرده هست.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

تعداد زیادی از بازی هاي بازیگران معروف در فیلم ناامید شدند. سناریو فیلم هم بطور مشخص از فیلمهای دیگر وام گرفته هست. اما بدتر از همه ی این‌که این فیلم نیت دارد یک دنیای سینمایی را در عرض دو ساعت نشان دهد که امکان به عکس کشیدن آن حتی در چندین فیلم نیز سخت خواهد بود. فیلم به وضوح نیت دارد بنیانی را برای ساخت قسمت هاي بعدی فراهم کند اما داستان فیلم جایی برای این موضوع ندارد.

 

 

10- تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

 

بالاخره مایکل بی پیروز شد بدترین فیلم فرانچایز «تبدیل شوندگان» را بسازد. حتی حضور ستاره سرشناسی مثل انتونی هاپکینز نیز نتوانست این فیلم را نجات دهد. فیلم تنها در جلوه هاي وِیژه ي تصویری خلاصه میشود و ربات هاي بزرگی که با اشکال عجیب و غریب و قابل تساهل خود دائماً به جان هم می افتند.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

آشنایی با فیلم های بی کیفیت سینمای جهان 

 

پیرتر تراورز از مجله ي رولینگ استون، فیلم «نبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» «Transformers: The Last Knight» را «مسموم ترین فیلم سال 2017» می نامد. اما روی هم رفته هیچ تفاوتی با فیلمهای قبلی آلبوم «تبدیل شوندگان» نداشته و همان پیام ها و داستان هاي کلیشه اي را تکرار می‌کند. نبردهای همیشگی و تکراری، عشوه گری زنان، مسخره کردن اقلیت هاي نژادی و گرچه همان فروش هاي همیشگی در باکس آفیس گرچه این دفعه کمی کمتر.

 

11- دایره

 

در مورد بعضی از فیلم ها قبل از پخش نیز میتوان گفت که آن فیلم روزگار خوشی را در گیشه سپری نخواهد کرد. اما همه ی وقت نیز اینجور نخواهد بود برای مثال در مورد فیلم «دایره» «The Circle» که بر اساس یک رمان مشهور و پرفروش به نویسندگی دیو اگرز ساخته شده و بازیگران سرشناسی مثل اما واتسون، تام هنکس و جان بویگا در آن حضور دارند، فیلم نمی‌تواند خود رابه پتانسیلی که در آن دیده میشود برساند. شخصیت هاي فیلم به خوبی ساخته و پرداخته نشده اند، شخصیت هایي مبهم و کلیشه اي بدون این‌که عمق شخصیتی داشته باشند و تفاوت هایي بین انها دیده شود.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

فیلم داستان یک شرکت اینترنتی مرموز را روایت می‌کند که «دایره» نام دارد و نیت دارد دنیایی را بسازد که در آن شخصی بودن هیچ معنایی ندارد، جایی که همه ی جا دوربین کار گذاشته شده و همه ی ي اطلاعات شما به صورت آنلاین در برابر دیدگان همه ی قرار دارد. فیلم یک پیام واضح و کلیشه اي دارد که دنیای دیجیتال زندگی انسانها را تهدید می‌کند درست همان چیزی که در سریال «آینه سیاه» «Black Mirror» به بینندگان القا میشود. اما پیام و تصویرسازی فیلم «حلقه» مثل سریال فوق زیرکانه و استادانه ابزار نمی‌شود.

 

12- پنجاه طیف تاریک تر

 

دنباله ي فیلم «پنجاه طیف خاکستری» «Fifty Shades of Gray» با عنوان «پنجاه طیف تاریک تر» «Fifty Shades Darker» شما را شوکه خواهد کرد اما شاید این همان چیزی باشد که فیلم میخواهد. شخصیت هاي اصلی داستان نیز همین را میخواهند و پس از جدا شدن در فیلم قبلی بار دیگر دریک تماس وقیحانه به هم می پیوندند. اگر دنبال یک شاهکار سینمایی می‌گردید بدون شک با مشاهده فیلم ناامید خواهید شد. به گفته ي منتقدان فیلم از فراز و نشیب هاي ممتد و بی علت در لحن و تُن، تغییرات ناگهانی و بی سرانجام و بازی هاي یکنواخت به مخصوصاً شخصیت زن داستان رنج می‌برد.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

در این فیلم هیچ نشانی از هیجان دیده نمیشود و علی رغم احساسی بودن صحنه ها هیچ هیجانی در آن یافت نمی‌شود. باید منتظر قسمت سوم این آلبوم درسال آینده میلادی بود تا ببینیم در این قسمت هم شاهد چنین ضعف هاي مفرطی خواهیم بود یا خیر.

 

13- حلقه ها

 

در بین ژانرهای سینمایی گوناگون، ژانر وحشت به این موضوع شهرت دارد که دنباله هاي زیادی پشت سر هم از یک داستان ساخته می‌شود و اینکار آنقدر ادامه پیدا می‌کند که تماشاگر این دنباله ها داستان اورجینال و فیلم اول و اصلی رابه کلی فراموش می‌کند و این موضوع در مورد تعداد زیادی از فیلمهای ژانر وحشت از قبیل «هالووین»، «کابوس در خیابان الم» ، «فعالیت فراطبیعی» و اکنون نیز «حلقه» صدق می‌کند. حدود 15 سال بعد از ساخت نسخه ي آمریکایی فیلم «حلقه» «The Ring» درسال 2002 نسخه ي اخیر از این فیلم با عنوان «حلقه ها» «Rings» ساخته شده هست. این قسمت که داستان فیلم اول رابه عاریه گرفته هست بر روی زندگی یک زن جوان به نام جولیا تمرکز دارد که در می یابد نامزد جوانش اخیراً نوار ویدیویی نفرین شده اي که همه ی ي طرفداران فیلم «حلقه» با آن آشنا میباشند را تماشا کرده هست.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

بنابر این وی در تلاش برای نجات نامزدش وارد عمل میشود اما زمان کافی ندارد ودر انتها پس از بیرون آمدن سامارا از ویدیو، جولیا باید جان خودرا نیز نجات داده و با پیدا کردن بقایای جنازه ي سامارا وی را متوقف سازد. اما منتقدان به این همه ی تلاش جولیا و سیر داستانی فیلم خرده گرفته اند. بعضی گفته اند که فیلم فراتر از یک فیلم بد، کسل کننده و کسالت آور هست. بعضی دیگر شخصیت پردازی فیلم را مورد انتقاد قرار داده و انها را بی مزه و پوچ توصیف کرده اند. سایت راجر ایبرت دات کام نیز در مورد فیلم «حلقه ها» گفته که بجای وحشتناک بودن، کسالت آور هست.

 

14- Wish Upon

 

وقتی فیلم «Wish Upon» در ماه جولای پخش شد با حریف سرسختی مثل فیلم حماسی «نبرد برای سیاره میمون ها» «War for the Planet of the Apes» روبه‌رو گردید. در حالیکه فیلم «نبرد برای سیاره میمون ها» نمرات خوبی را از منتقدان دریافت کرده و وضعیت نسبتاً خوبی در باکس آفیس داشت اما فیلم وحشتناک «Wish Upon» با بودجه ي 12 میلیون دلاری خود نتوانست تماشاگران زیادی رابه خرید بلیط سینما جلب نماید. این فیلم که توسط جان لئونتی کارگردان معروف فیلم هایي مثل «آنابل» کارگردانی شده داستان یک دختر اخراج شده از مدرسه به نام کلر را روایت می‌کند که صاحب یک جعبه ي مرموز میشود که روی آن کلماتی به زبان چینی نوشته شده هست.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

او به زودی در می یابد که این جعبه 7 آرزو را برای او برآورده می‌کند اما بدبختانه صاحب این جعبه یک هیولاست. گرچه این روح خبیث هر انچه که دلتان بخواهد رابه شما خواهد داد اما در مقابل یک نفر خواهد مرد. شاید ساده ترین راه برای متوقف کردن این روح خبیث این هست که از آرزو کردن دست بردارید اما کلر دست از اینکار برنمی دارد. او میخواهد مشهور شود و به آرزوهای عجیب و غریب و گاه بی معنی و پیش پا افتاده ي خود برسد و برای رسیدن به این آرزوها باید هزینه اي خونین را بپردازد. با مشاهده فیلم به سرعت متوجه خواهید شد که به وضوح اتفاقات آلبوم فیلمهای «مقصد نهایی» «Final Destination» و اتفاقات آن کپی برداری شده اند. فیلم کسل کننده بوده و تعداد زیادی از تماشاگران از مشاهده آن پشیمان میشوند.

 

15- منزل

 

یک فیلم ساز می‌تواند تمام کمدین هاي برجسته ي جهان رابه خدمت بگیرد اما در صورتی که داستان و سناریو جالبی نداشته باشد این کمدین ها کمک زیادی به موفقیت فیلم وی نخواهند کرد. این همان مشکلی هست که در مورد فیلم «منزل» «The House» وجود دارد. فیلم به وضوح از بازیگران معروف فیلم یعنی ویل فرل و ایمی پوهلر اکثر از آنچه که در توان دارند می‌خواهد ودر مقابل بجای این‌که یک فیلمنامه ي قوی را در اختیار انها قرار دهد تنها به استعداد و هنر این دو وابسته هست. این فیلم در ظاهر «کمدی» داستان زوجی را روایت میکند که در منزل ي همراه و همسایه ي خود یک کازینو زیرزمینی باز میکنند تا بتوانند هزینه هاي تحصیل دخترشان را پرداخت کنند اما به سرعت همه ی چیز از نظارت خارج میشود و این دو به گنگسترهای ساکن حاشیه شهر تبدیل می‌شوند.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

انها خیلی زود وارد خرید و فروش و مصرف مواد مخدر شده و انگشت رقبا و خائنان را قطع می‌کنند. اما فیلم نه تنها به تصوری که ما از واژه ي «کمدی» می شناسیم نزدیک نمی‌شود بلکه اکثر شبیه یک «تست تحمل عجیب و غریب» توصیف شده هست. از همان صحنه هاي ابتدایی مشخص هست که نباید انتظار مشاهده یک فیلم کمدی قوی را داشت و با پیش رفتن داستان فیلم شرایط بدتر از قبل نیز میشود. بعضی منتقدان گفته اند که حتی بازیگران فیلم نیز در اجرای نقششان گرفتار و درمانده شده و به وضوح می‌توان این موضوع را در بعضی از صحنه هاي فیلم دید.

 

16- مرد خانواده

 

جرارد باتلر زمانی با تبدیل شدن به یک اسپارتان در فیلم «300» خود رابه شهرت رساند اما با حضور در فیلم «مرد خانواده» «A Family Man» وی به شدت زندگی خرفه اي خود رابه خطر انداخته و به افتادن در ورطه ي نابودی نزدیک می‌شود. منتقدان این فیلم درام را «رشته اي از کلیشه هاي دستکاری شده»، «کسالت آور، بی اثر»، «بسیار مصنوعی» و «بی سر و ته» خطاب قرار داده اند. فیلم داستان یک فعال تجاری بی رحم با بازی باتلر را روایت می‌کند که تمام زندگی او در کار خلاصه می‌شود. وی برای بدست آوردن دل رییس خود دست از خانواده و فرزندانش کشیده و با کنار زدن همکارانش در انتها پیروز می‌شود جایگزین رییس بازنشسته خود شود.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

در حالیکه او سرخوش از پیروزی هست ناگاه با مشخص شدن ابتلای پسرش به سرطان خون وضعیت به هم می ریزد. بدین ترتیب وی وادار می‌شود که بین کار و پسرش یکی را گزینه نماید و همان طور که می‌دانید و می‌توانید حدس بزنید او پسرش را انتخاب می‌کند. در کل ضعف اصلی فیلم کلیشه اي بودن و قابل پیش بینی بودن اتفاقات آن هست و سازندگان فیلم تنها تلاش دارند به زور باتلر سنگدل را وادار به اشک ریختن کرده و وی را از شخصی بیرحم و بی عاطفه به پدری خوش قلب و مهربان تبدیل کنند.

 

17- آخرین چهره

 

بدون شک شان پن افزون بر بازیگری قادر بودن یک فیلمساز بااستعداد نیز هست و برای درک این ادعا میتوانید فیلم «به سوی طبیعت وحشی» «Into the Wild» را تماشا کنید اما حتی برترین کارگردانان نیز دیر یا زود یک فیلم افتضاح خواهند ساخت. متاسفانه فیلم «آخرین چهره» «The Last Face» نیز آنقدر بد بود که وقتی در جشنواره ي کن به نمایش درآمد از همان ابتدا پچ پچ هاي تماشاگران و سوالات و ابهامات انها شروع شد. داستان فیلم در کشور های آفریقایی مثل سیرالئون، لیبریا و سودان رخ می‌دهد اما در کمال ناباوری شما هیچ شخصیت سیاهپوست موثری در داستان فیلم نمیبینید به جز نقش هاي بسیار کوتاه و حاشیه اي و گرچه اجساد سیاهپوستانی که سلاخی شده اند.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

فیلم بجای این‌که به داستانی در مورد آفریقایی هاي حقیقی بپردازد داستان عشق سفید پوستانی خوش قیافه رابه عکس میکشد و بدین ترتیب فیلم به یک فاجعه ي غمناک، طولانی و بی معنی تبدیل میشود. شارلیز ثرون در فیلم نقش رییس یک موسسه ي خیریه و انساندوستانه را بازی میکند که در تلاش برای کمک به قربانیان مناطق جنگ زده ي آفریقا، عاشق جراحی با بازی خاویر باردم میشود. فیلم به سرعت از مسیر اصلی و منطقی خود فاصله گرفته و به یک داستان ضعیف و کسل کننده ي عاشقانه تبدیل می‌شود. به گفته ي یکی از منتقدان سینما به نام کریستی لمایر: “شان پن به یکباره کشمکش و جنگ در آفریقا رابه یک آگهی تبلیغاتی عطر دو ساعته تبدیل میکند”.

 

18- عملیات آجیلی 2: طبیعت دیوانه

 

بدون شک انیمیشن «عملیات آجیلی» را نمی‌توان یک شاهکار سینمایی دانست اما آنقدر فروش داشت که قسمت دوم آن نیز ساخته شود. فیلم داستان دسته اي از حیوانات یک پارک حیوانات را روایت میکند که به علت تخریب شدن محل زندگی شان توسط شهردار شهر به منظور ساخت یک پارک دیگر وادار به مقابله با نیروهای خبیث او بپردازند که نیت کشتن انها را دارند.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

 

علی رغم این‌که بازیگران سرشناسی در این انیمیشن صداپیشگی کرده اند اما فیلم «عملیات آجیلی 2: طبیعت دیوانه» «The Nut Job 2: Nutty by Nature» از سایت روتن تومیتوز نمره ي 11 درصد را دریافت کرده هست که هرچند از فیلم قبلی این آلبوم بهتر به نظر میرسد اما همچنان ناامید کننده هست. منتقدان زیادی آن را فیلمی کسل کننده و ضعیف توصیف کرده اند که به یک جوک بی مزه شباهت دارد و نباید وقت خودرا برای مشاهده آن تلف کنید.

 

19- برج تاریک

 

هالیوود سال هاي متمادی سعی کرده بود که رمان «برج تاریک» «The Dark Tower» استفن کینگ رابه صورت فیلم درآورد و اکنون پس از سال‌ها انتظار طرفداران رمان هاي استفن کینگ توانستند شاهد اقتباسی سینمایی از یکی از پرفروش ترین داستان هاي نویسنده ي مطلوب خود باشند. در این فیلم ادریس البا نقش یک هفت تیرکش را روایت می‌کند که وظیفه ي پشتیبانی از برج افسانه اي و یک پسربچه ي 11 ساله را در مقابل یک مرد سیاهپوش خبیث با بازی متیو مک کانهی بر عهده دارد. برخلاف انتظارات تنها چیزی که در این فیلم جلب دقت می‌کند استعداد بر باد رفته ي ادریس البا دریک نقش بسیار ضعیف هست که به درستی پرداخت نشده هست.

 

معرفی بی کیفیت ترین و بدترین فیلم های سینمایی سال جدید

آشنایی با فیلم های بدترین سینمای جهان 

 

اما مشکل از کتاب استفن کینگ نیست بلکه فیلمنامه نتوانسته در پیاده سازی داستان و ترسیم شخصیت ها پیروز عمل کند. به گزارش تالاب بیشماری دیگر نیز متیو مک کانهی را مناسب نقش شرور داستان ندانسته اند. فیلم نتوانسته ویژگی هاي فیلمهای فانتزی دیگری مثل «ارباب حلقه ها» رابه خوبی پدیدار کند و جلوه هاي مخصوصاً ي فیلم نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. در فیلم هیچ احساسی دیده نمی‌شود و نتیجه هاي نهایی تلاش بازیگران و کارگردان یک فیلم ضعیف و گنگ بوده هست.

جدیدترین مطالب سایت