معرفی برترین سریال های غیر آمریکایی (عکس)

معرفی برترین سریال های غیر آمریکایی (عکس)

 برترین سریال های غیر آمریکایی

 

5 مورد از فیلمهای سریالی غیر آمریکای را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم تا لذت کافی را ببرید  با همرای سایت تالاب پشتیبان ما باشید

 

به گزارش تالاب: گاهی آلبوم هاي تلویزیونی، کسل کننده و روتین می‌شوند و ترجیح میدهیم به جای دنبال کردن فصل هاي اخیر «بازی تاج و تخت» یا «منزل پوشالی»، آلبوم هاي تازه و کمتر دیده شده اي را امتحان کنیم.

 

ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. آیا تنوع و تازگی می‌خواهید باید جایی خارج از آمریکای شمالی به دنبال آن بگردید. شاید کشوری مثل دانمارک، استرالیا یا حتی ایسلند، بتواند این تازگی و تنوع را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله، آلبوم هایي را معرفی خواهیم کرد که حال و هوای متفاوتی را به شما ارائه میکند.

 

1. پل «سوئد- دانمارک»

 

عنوان سریال بر می‌گردد به پل ارساند، که بین دو شهر کپنهاگ و ملمو ساخته شده و دو کشور سوئد و دانمارک را به یکدیگر پیوند می‌دهد. داستان روی همین پل و با پیدا شدن جسد فردی که نیمی از آن در دانمارک و نیمی دیگر در سوئد قرار گرفته، آغاز می‌شود. وظیفه رسیدگی به این پرونده به عهده پلیس هر دو کشور قرار گرفته می‌شود و از دو کارآگاه ویژه قتل به نام هاي نورن و رود کمک گرفته میشود.

 

معرفی برترین سریال های غیر آمریکایی (عکس)

 

هر دو کارآگاه انسان هاي جذابی میباشند. نورن زن آشفته اي به نظر می‌رسد و زخمی بزرگ روی صورتش دارد، او اکثرا بی حوصله هست و تقریبا همۀ وقت یک دست لباس بر تن میکند.

 

در مقابل او، رود مرتب تر و در عین حال عصبی مزاج تر هست، اما انها در کنار یکدیگر تیم بی نظیر اي تشکیل می‌دهند. سایر بازیگران این آلبوم نیز بازی بی نظیری ارائه می‌کنند.

 

خط داستان این آلبوم گیرا و کاملا غیرقابل انتظار بوده و موضوعات سیاسی، مشکلات اجتماعی، خیانت، روابط خانوادگی و غیره را به خوبی در کنار هم قرار میدهد.

 

از میان آلبوم هاي جنایی ساخته شده در منطقه اسکاندیناوی، «پل» برتری خود را از شخصیت هایي به دست آورده که پیچیدگی و مشکلات روانی انها، نسبت به کاراکترهای سایر آلبوم هاي تولیدشده در این ژانر، قابل دقت تر هست.

 

ممکن هست موضوع این آلبوم در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما بدون شک با تماشای «پل» آنقدر هیجان زده می‌شوید که بی صبرانه منتظر تماشای قسمت هاي بعدی آن خواهید شد.

 

2. آلمان 83 «آلمان»

این آلبوم توسط یک زوج کارگردانی آلمانی- آمریکایی به نام هاي آنا و یورگ وینگر برای شبکه محلی آر.تی.اِل ساخته شده. «کشور آلمان 83» یک مینی سریال هشت قسمتی هست و دوره سرنوشت سازی را روایت میکند که طی آن کشور آلمان، عامل پیشرفت برنامه هاي هسته اي میان ناتو و اتحاد جماهیر شوروی شده بود.

 

اگرچه سوژه این آلبوم جدی به نظر می‌رسد، اما شیوه بیان ملایمی داشته و به موضوعات فرهنگی و سیاسی دوران جنگ سرد اروپا می‌پردازد.

 

معرفی برترین سریال های غیر آمریکایی (عکس)

 

این آلبوم با سخنرانی تاریخ رونالد ریگان در سال 1983، آغاز میشود که طی آن ریگان، از حکومت شوروی بعنوان امپراتوری شرارت یاد میکند، و با این گفته، صراحتا آغاز جنگ سرد برای مقابله با کمونیسم را اعلام می‌کند.

 

مثل آلبوم «آمریکایی ها»، «کشور آلمان 83» ما را به آن سوی جنگ سرد، اما این بار نزدیک تر به پرده آهنین در شرق کشور آلمان خواهدبرد، سفری که قطعا ارزش وقت گذاشتن دارد.

 

در دل یک واقعه تاریخی، داستان ساختگی و مهیجی را شاهد خواهیم بود که طی آن، یک سرباز جوان کمونیست از کشور آلمان شرقی، سعی دارد به شکل غیرقانونی و با هویتی تقلبی، از مرزها رد شود و خود را به پایتخت کشور آلمان غربی، بن، برساند.

 

او قصد دارد با نزدیک شدن به ارتش کشور آلمان غربی، به اسرار هسته اي ناتو پی ببرد. موسیقی زیبای دهه هشتادی این آلبوم نیز جذابیت آن را دوچندان کرده هست.

 

3. در دام افتاده «ایسلند»

 

نخستین سریال ایسلندی که توسط بی.بی.سی خریداری شد و میلیون‌ها طرفدار پر و پا قرص در سرتاسر جهان پیدا کرد. «در دام افتاده»، تمام ویژگی هاي یک درام نوآر را داراست. در بین سرمای استخوان سوز و مناظر بکر ایسلند، شاهد ماجرای جنایی و غیرمعمولی خواهیم بود که کارآگاهی کاریزمایتک مسئول رسیدگی به آن میشود.

 

معرفی برترین سریال های غیر آمریکایی (عکس)

 

کارگردان آلبوم پرخرج «اورست» بالتازار کورماکور، به خوبی توانسته فضای دراماتیکی را در یک سرزمین یخ زده به عکس بکشد. هنرپیشه نقش اول این آلبوم، آندری اُلافسون، پلیسی محلی هست که سعی دارد با شرایط نابسامان زندگی شخصی اش کنار بیاید، و در این بین، ناگهان سر و کله یک جسد پیدا میشود و درگیری هاي وی را چند برابر می‌کند.

 

منتقدان این دارم جنایی را هم تراز داستان هاي رازآلود آگاتا کریستی می‌دانند؛ یک جسد، تعدادی مظنون و منطقه اي دورافتاده که هیچ شخصی امکان گریز از آن را ندارد.

 

اما در این آلبوم، اتاق، کوپه یا هتلی در کار نیست، بلکه داستان در شهری ساحلی واقع در شرق یک کشور دورافتاده، اتفاق میوفتد که به علت کولاکی بودن آن، به سختی میتوان تصور کرد که کسی به راحتی بتواند به آن وارد یا از آن خارج شود. در این آلبوم با مضامینی همچون قاچاق انسان، قتل، خشونت هاي خانگی و فسادهای سیاسی رو به رو خواهیم شد.

 

4. ونت ورت «استرالیا»

درامی تلخ از کشور استرالیا، که نسخه بازسازی شده مجموع کالت استرالیایی «زندانیان» هست که بین دهه هاي 70 تا 80 میلادی ساخته شده بود.

 

داستان این آلبوم حول نمایش قدرت زنان زندانی یک زندان واقع در ملبورن استرالیا، می‌چرخد. این آلبوم به علت بودجه بسیار کم و خشونت هایي که میان زنان زندانی بر سر کسب مقام بانوی اولی زندان اتفاق میوفتد، در اکثر کشور های جهان با استقبال رو به رو شد.

 

معرفی برترین سریال های غیر آمریکایی (عکس)

در هر قسمت با پیشینه هر یک از زندانیان آشنا خواهیم شد. در طول فلش بک ها، به دلایل و اتفاقاتی که باعث زندانی شدن انها شده پی می‌بریم.

 

هرچه اکثر با این زنان آشنا می‌شویم، بهتر انها را درک میکنیم و خواهیم فهمید که شخصیت بیرون از زندان آنان با شخصیت داخل زندانشان، کاملا در تضاد هست. با وجود اینکه اوضاع حال حاضر آنها ناشی از تصمیمات اشتباهشان بوده، اما شرایط نامطلوب و جبر زمانه نیز در بروز این پیامدها بی تاثیر نبوده.

 

کمتر آلبوم اي با حذف شخصیت هاي کلیدی خود در طول داستان دوام آورده، اما «ونت ورت» نه تنها به خوبی از پس اینکار بر می‌آید، بلکه با پیشرفت سریال، شاهد بهتر شدن آن نیز خواهیم بود. میتوان گفت «ونت ورت» برترین درامی هست که اخیرا در استرالیا ساخته شده و رویکرد خلاقانه آن، این شوی تلویزیونی را به آلبوم اي پیش رو تبدیل کرده هست.

 

5. پابلو اسکوبار، خداوندگار شرارت «کلمبیا»

 

این آلبوم، زندگی بدنام ترین فروشنده کوکایین تاریخ، پابلو اسکوبار را به عکس می‌کشد که از روی کتابی نوشته آلفونزو سالازار ساخته شده. جنایات نفرت انگیزش، زندگی غیرعادی و تبدیل شدن اسکوبار به غول تجارت مواد مخدر کلمبیا در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، در این آلبوم 63 قسمتی نمایش داده شده هست. او بعنوان رییس یک کارتل بسیار عظیم، مسئول قتل بیش از 4000 انسان شناخته شده هست.

 

معرفی برترین سریال های غیر آمریکایی (عکس)

 

«پابلو اسکوبار، خداوندگار شرارت» توسط یک شبکه تلویزیونی بین المللی کلمبیایی ساخته شده و بیش از 1300 هنرپیشه زن و مرد در آن نقش آفرینی کرده اند. این آلبوم در 500 منطقه متفاوت فیلمبرداری شده و پرخرج ترین سریال تلویزیونی کلمبیا به شمار میرود. سازندگان این آلبوم، کامیلو کانو و جوانا اوریب، فرزندان افرادی میباشند که قربانی خشونت اسکوبار شده بودند.

 

این آلبوم جالب، چگونگی به قدرت رسیدن اسکوبار و علل تبدیل شدن او به فردی شریر و بی رحم را نشان می‌دهد. اگرچه این آلبوم جنبه سرگرمی دارد، اما در عین حال واقعیت هاي دردناکی را بیان می‌کند؛ زخم هایي که هنوز درمان نشده و نخواهندشد. در آغاز نمایش آلبوم این جمله نمایش داده می‌شود: «هرکس که تاریخ را مطالعه نکند، محکوم به تکرار آن هست.»

جدیدترین مطالب سایت