برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی 1396

برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی 1396

برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی داغ

برنامه هاي تلویزیونی در تابستان که باتاخیر 5 الی 6 روزه در تلویزیون شروع می شود با ما د ر سایت تالاب باشید بابهترین ها تابستانی آن، یكی از مهمترین و اصلی‌ترین اساس‌هاي گذراندن اوقات فراغت میباشند. ضمن اینكه خود تلویزیونی‌ها هم به خوبی میدانند كه برنامه‌ها و سریال‌هاي تابستانی‌شان، اکثر و بهتر دیده می شود.

 

به گزارش تالاب: تابستان شروع شد. فصلی كه فصل اوقات فراغت هست. فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها كه زمانی طولانی را برای گذراندن اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان ایجاد می‌كند. تلویزیون و برنامه‌هاي تابستانی آن، یكی از مهمترین و اصلی‌ترین اساس‌هاي گذراندن اوقات فراغت میباشند.

 

ضمن اینكه خود تلویزیونی‌ها هم به خوبی میدانند كه برنامه‌ها و سریال‌هاي تابستانی‌شان، اکثر و بهتر دیده می شود. نكته قابل دقت امسال، تقارن ابتدای فصل تابستان با پایان‌ماه رمضان هست.

 

برای همین برنامه‌ها و سریال‌هاي تابستانی تلویزیونی با پنج، شش روز تأخیر روی آنتن میروند تا پرونده سریال‌هاي رمضانی نفس و زیر پای مادر و همین‌طور برنامه‌هاي‌ماه عسل و…. بسته شود. در واقع پرونده تابستان 96با بسته شدن پرونده رمضان 96، باز خواهد شد. آن چه در این آلبوم می خوانید، نگاهی به سریال‌هایي هست

 

كه بنا به آخرین اعلام تلویزیون در جدول اکران تابستانی قرار گرفته‌اند، اما تجربه اثبات كرده، برای اطمینان از اکران حتمی انها باید تا لحظه روی آنتن رفتن‌شان، صبر كرد چون ممكن هست در لحظه آخر، كنداكتور دچار تغییر و تحول شود. با این حال، این برنامه‌ها و سریال‌ها، نزدیك‌ترین گزینش‌ها برای اکران در فصل داغ تابستان میباشند.

 

پنچری شبكه سه

شبكه 3به‌صورت معمول، مخاطبان بیشتری از شبكه‌هاي سراسری دیگر دارد و برای همین سریال آن هم به‌خصوص اگر هر شب، روی آنتن برود، بهتر و اکثر دیده میشود. طبق همین قاعده، سریال پنچری میتواند سریال مهم تابستان 96باشد.

 

برزو نیك نژاد، كارگردان این سریال كه قبلا سریال‌هاي دردسرهای عظیم 1و 2را كارگردانی كرده و فیلمنامه سریال‌هاي دودكش «محمدحسین لطیفی» و روزهای بد به در «سعید آقاخانی» را نوشته، به تولید آثار خنده دار شهره هست.

 

روزهای داغ، تلویزیون داغ

بنابراین پنچری هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود به‌خصوص كه بازیگران این سریال هم سابقه طولانی در طنازی دارند مانند یوسف تیموری، حمید لولایی، رضانیكخواه، مریم سعادت و شهین تسلیمی. نكته دیدنی پنچری هم بازی شدن لولایی و تیموری هست.

 

انها 16سال گذشته در سریال زیر آسمان شهر «مهران غفوریان»، نقش پدر و پسر را بازی می‌كردند كه لولایی، خشایار مستوفی بود و تیموری، فولاد نام داشت. پنچری، سریالی 40قسمتی هست و برای همین حدود نیمی از تابستان، مهمان منزل هایمان خواهد بود.

 

گمشدگان شبكه دو

برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی 1396

شبكه 2از كورس رقابت سریال‌هاي رمضان جا ماند. سریال سر دلبران «محمد حسین لطیفی» در جدول اکران رمضان 96قرار نگرفت اما حالا مسئولان این شبكه میخواهند، عقب ماندگی در رمضان را با دستان پر در تابستان، جبران كنند.

 

سریال گمشدگان به كارگردانی رضا كریمی با انبوهی بازیگر كاركشته مانند پرویز پورحسینی، پژمان بازغی، بهنام تشكر، باران بنی احمد، شقایق فراهانی و رامین ناصرنصیر برای تابستان، ساخته و پرداخته شده هست. موضوع سریال درمورد اعتیاد هست.

 

روزهای داغ، تلویزیون داغ

نكته دیدنی اینكه بهنام تشكر، پیش از این در فیلم لاك قرمز«سید جمال سیدحاتمی» كه اتفاقا به موضوع اعتیاد و دختران بد سرپرست، می‌پرداخت هم بازی كرده هست. این تغییر فضای تشكر از فرم خنده دار به درام اجتماعی میتواند اتفاق قابل دقت گمشدگان باشد.

 

لیسانسه‌ها 2 شبكه یك

 

برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی 1396

 

زمستان پارسال بود كه سروش صحت با تولید آلبوم لیسانسه‌ها، خیلی‌ها را پای شبكه 3نشاند. خیلی‌ها داستان‌هاي حبیب «هوتن شكیبا» و مسعود «امیرحسین رستمی» و مازیار«امیر كاظمی» را پیگیری می‌كردند تا بدانند سرنوشت این جوان‌هاي لیسانسه چه می شود.

 

حالا عوامل این سریال با اسباب كشی به شبكه یك، فصل دوم این سریال را از این شبكه روی آنتن می برند. فصل دوم سریال از نیمه زمستان در منطقه مرزداران تهران كلید خورده و قرار هست بعد از‌ماه رمضان، روی آنتن شبكه یك برود.

 

روزهای داغ، تلویزیون داغ

اضافه بر این سه بازیگر كه انصافا تركیب و گروه خوبی ساخته‌اند، آلبوم‌اي از بازیگران مفید، هم لیسانسه‌ها را پربار كرده‌اند كه میتوان به عزت‌الله مهرآوران، ‌رؤیا میرعلمی، بیژن بنفشه خواه، كاظم سیاحی و متین ستوده اشاره كرد. حالا باید دید سروش صحت در فصل دوم سریالش چه برگ برنده‌اي رو خواهد كرد.

 

خندوانه شبكه نسیم

برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی 1396

 

پرونده فصل چهارم یكی از پربیننده‌ترین برنامه‌هاي تلویزیونی در پایان تابستان بسته می شود. فصل چهارمی كه به احتمال چندان، آخرین فصل این برنامه گفت‌و‌گو محور خواهد بود. اگر این شایعه درست باشد و مسئولان تلویزیون، اصراری بر فصل تازه خندوانه نداشته باشند، این آلبوم بعد از 3سال و اکثر از 500برنامه تمام میشود.

 

روزهای داغ، تلویزیون داغ

خندوانه در هر فصل، برگ برنده‌اي داشت و چیز تازه‌اي رو می‌كرد. از عروسكی به نام جناب خان تا خنداننده شو و استندآپ كمدی و…. فصل چهارم خندوانه با خروج جناب خان، افت كرد و تیم سازنده تلاش كردند تا با خنداننده شو، مخاطب را برگردانند كه پیروز شدند. حالا باید دید در 3‌ماه تابستان، خندوانه‌اي‌ها چه كار خواهند كرد و با چه خاطره‌اي در ذهن مخاطبان، ثبت خواهند شد.

 

دورهمی شبكه نسیم

برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی 1396

 

ضبط برنامه دورهمی، چند روز گذشته به پایان رسید و مهران مدیری و تیمش، پرونده این برنامه گفت‌و‌گو محور را در گفت‌وگو با احسان خواجه امیری بستند اما اکران آن در تابستان از شبكه نسیم ادامه خواهد داشت. شبكه نسیم، در تابستان، ساعت اکران اخیر دورهمی را با همین تیم مدیری روی آنتن می‌فرستد تا بتواند تا پایان تابستان، این برنامه را در جدول اکران خود داشته باشد.

 

روزهای داغ، تلویزیون داغ

در مدل تابستانی، دورهمی فقط دو شب «جمعه و شنبه»، ساعت 11شب روی آنتن می رود. دورهمی تجربه پیروز مدیری در حوزه برنامه‌هاي گفت‌وگو محور بود. مدیری كه در میانه تولید دورهمی، فیلم سینمایی«ساعت 5عصر» را هم تولید، شاید به شبكه 3برگردد. دورهمی از اواخر سال 94روی آنتن شبكه نسیم رفت كه مورد استقبال قرار گرفت.

 

هواتو دارم شبكه سه

عصرهای داغ و تب دار تابستان، كش دار و حوصله سر بر هست. شبكه 3برای این ساعات، برنامه «هواتو دارم» را برای نوجوانان ساخته هست. برنامه‌اي كه هر قسمت آن 45دقیقه هست و در هر قسمت، اتفاقی برای 4نوجوان كه در انباری پدر بزرگ یكی از انها، به‌كار مشغولند، می‌افتد.

 

«هواتو دارم» تلفیقی از داستان و توصیه‌هاي كارشناسی هست و لابلای آن هم گزارش‌ها و گفتگو‌هایي روی آنتن می رود. نكته دیدنی این آلبوم این هست كه محمد بحرانی به‌عنوان مشاور هنری در آن، حضور دارد.

 

تابستان، تلویزیون ببینیم رادیو بشنویم

احسان ناظم بكایی: كارشناسان پزشكی میگویند نشستن زیادی پای تلویزیون مفید نیست و عوارض روحی و جسمی دارد. این نكته پزشكی، بدیهی هست و كسی منكر آن نیست، اما مشاهده تلویزیون در تابستان، یكی از گزینش‌هاي مهم گذران اوقات فراغت هست و می تواند به خوبی و بدون هزینه، نقش قوطی بگیر و بنشان را بازی كند.

 

تلویزیون در تابستان امسال، بعد از سه سالی كه دچار بحران مدیریتی و رفت‌وآمد پی در پی روسای آن بود«ضرغامی- سرافراز-علی عسكری» به ثباتی نسبی رسیده هست. ضمن اینكه عبور از انتخابات و حواشی آن هم، باعث ایجاد آرامش روی آنتن شده هست.

 

حالا با ایجاد این ثبات و آرامش، فرصتی ایجاد شده تا برنامه‌هاي گوناگون تلویزیونی و رادیویی، با فراغ بال روی آنتن بروند. اضافه بر برنامه‌ها و سریال‌هایي كه در شماره این هفته شش و هفت مطالعه كردید، چند توصیه كلی‌تر هم درمورد رادیو و تلویزیون وجود دارد.

 

اگر اهل تلویزیون مشاهده هستید، حتما با فیلم‌هاي شبكه نمایش و سریال‌هاي شبكه‌هاي آی فیلم و تماشا هم آشنا هستید. فیلم‌ها و سریال‌هاي این شبكه‌ها، معمولا به‌صورت موضوعی و هفتگی روی آنتن میروند.

 

مثلا شبكه نمایش در تابستان پارسال، هفته‌اي را به سینمای هند و…اختصاص داد كه احتمال چندان، امسال هم، همین كار را انجام بدهد.

تابستان، تلویزیون ببینیم رادیو بشنویم

شبكه‌هاي‌آی‌فیلم و تماشا هم به قدری برنامه اکران فشرده‌اي دارند و سریال‌ها را پی در پی روی آنتن میبرند كه می‌بایست مدام جدول اکران آن ها را در سایت‌شان چك كرد. حالا كه حرف از نمایش شد. اگر اهل رادیو گوش كردن هم هستید، رادیو نمایش را از دست ندهید. رادیو نمایش، هر هفته، چندین سریال رادیویی را با بازیگران كاركشته، جمع و جور می‌كند و روی آنتن می‌فرستد.

 

آلبوم‌هاي نمایشی این رادیو را هم می توانید در سایت این شبكه پیگیری كنید و هم از همین سایت بشنوید. برای آنهایی هم كه برنامه‌هاي مستند را ترجیح میدهند همچنان شبكه مستند، كنداكتور پر و پیمانی دارد. ضمن اینكه مستندهای اجتماعی‌تر را هم میتوانید از شبكه افق دنبال كنید و مستندهای علمی را هم از شبكه 4مشاهده نمایید.

 

شبكه آموزش هم در تابستان، رویكرد آموزش حرفه‌اي ، كاربردی و عملی دارد كه میتواند گزینش خوبی برای انجام كاردستی برای نوجوانان و جوانان باشد. برای تقویت حس نوستالژی و خاطره بازی هم دو شبكه نهال و پویا را دنبال كنید.

 

لابلای كارتون‌هاي اخیر، میتوانید كارتون‌هاي قدیمی را هم مشاهده نمایید. نهایتا اینكه اگر دوست دارید فقط بشنوید و رادیو، دم دستتان نیست، سراغ تلویزیون بروید و رادیو نما را دنبال كنید كه چند ماهی هست فعال شده.

 

تصویر هاي اثبات و تا حدی مرتبط به موضوعات رادیویی در قالب نمایه تصویری در كنار كانال‌هاي تلویزیونی، روی گیرنده‌ها، قابل رویت هست. تنوع برنامه‌ها و شبكه‌هاي رادیو و تلویزیون به حدی هست كه باید برای پیدا كردن برنامه دلخواه‌تان، سری به سایت‌هاي مخصوص هر شبكه بزنید تا دست‌تان بیاید چه چیزی قرار هست اکران شود.

 

جدیدترین مطالب سایت