بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

بهترین انیمیشن های ایرانی و خارجی برای کودکان

در اینبخش بـه معرفی انیمیشن هاي‌ جالب برای کودکان خواهیم پرداخت کـه دیدنش خالی از لطف نیست و موارد آموزشی خوبی دراین انیمیشن ها وجوددارد. انیمیشن طبق معمول آسان ترین راه برای رساندن پیام ها بـه بچه هاست. این برنامه ها بـه خاطر موسیقی ورنگ هایي کـه دارند ذهن آن ها را برانگیخته و بهشان کمک می‌کنند بهتر یاد بگیرند.

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

انیمیشن قهرمان بزرگ 6 – 2014

قهرمان بزرگ 6 پیام هاي‌ زیادی برای بچه ها دارد. ابتدای کارتون با یک فقدان شروع میشود. شخصیت اصلی حالا باید بدون برادرش جایگاه خودش در جهان را پیدا کند. مردم اطرافش وی را ترغیب میکنند کـه رو بـه جلو حرکت کند، اما او یک ربات بزرگ می‌گیرد تا ذهنش را تغییر دهد.

 

بیمکس روشی برای شخصیت اصلی فیلم اسـت تا بـه برادرش نزدیک شود. و همینطور راهی برای قبول کردن فقدان برادرش. این انیمیشن صحنه هاي‌ کمدی، عشقی و جنگی دارد. این کارتون بـه بچه ها می آموزد از دست دادن پایان زندگی نیست.

 

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

انیمیشن Inside Out درون و بیرون سال 2015

درون و بیرون زندگی رایلی یک دختر 11 ساله را روایت می‌کند کـه بالاجبار بـه یک شهر جدید نقل مکان میکند. درحالیکه او در حال وفق دادن خودش با محیط جدید اسـت، ما احساساتش را دراین موقعیت جدید خواهیم دید.

 

این کارتون می‌تواند بـه کودکانمان در مورد احساساتشان آموزش دهد. مخصوصا بچه هاي‌ کوچکتر در تشخیص احساسات و عواطفشان خیلی توانایی ندارند. دادن یک اسم و یا حتی یک چهره کارتونی برای احساسات افراد میتواند

 

در بهتر کردن مهارت هاي‌ اجتماعی بچه ها کمک کننده باشد. توانایی برای درست ارتباط کردن با احساسات در سنین بزرگ‌تر بچه ها نیز بسیار مفید اسـت. گاهی اوقات آگاهی یا هوشمندی احساسی باید از کودکی آموزش داده شود.

 


حتما بخوانید:  معرفی پرهزینه ترین انیمیشن های تاریخ سینما


 

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

انیمیشن پینوکیو 1940

این کارتون کلاسیک دیزنی برنامه اي برای کودکان تمام دوران ها بوده اسـت. انتخاب نیکی بـه جای بدی، گوش دادن بـه صدای درون از آموزه هاي‌ این کارتون اسـت. مفهوم وجدان و روبه‌رو شدن با نتیجه عملکردمان از درس هایي اسـت کـه هر بچه اي باید بیاموزد.

 

پینوکیو شخصیت جالب دارد کـه برای بهتر شدن مسیر و راه زندگی کمک میکند. اگر چه این یک کارتون قدیمی اسـت؛ اما بچه ها درسال 2018 هم می‌توانند از تماشایش لذت ببرند.

 

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

انیمیشن جمشید و خورشید

داستانش چیه: قهرمانش دختری اسـت بـه نام خورشید کـه گروهی از شاهزادگان بـه خواستگاریش می‌روند تا از بین آن ها شایسته ترین فرد انتخاب شود، اما خورشید توسط منجم دربار کـه سال هاست عاشق اوست، دزدیده میشود و اینجاست کـه جمشید وارد ماجرا می‌شود تا وی را نجات دهد.

ویژگی منحصر بـه فردش چه بود: یغماییان مانند انیمیشن هاي‌ آمریکایی کـه از ستارگانشان برای صداپیشگی کاراکترها استفاده میکنند، بـه سراغ ستاره هاي‌ سینما رفت و از انها برای صداپیشگی کارش استفاده کرد.

 

برهمین اساس نقش هاي‌ اصلی بـه امین حیایی و ترانه علیدوستی رسید و انها بـه جای کاراکترهای جمشید و خورشید حرف زدند و دیگر کاراکترهای اصلی را هم پرویز پرستویی، حبیب رضایی، ثریا قاسمی و چنگیز جلیلوند گفتند.

 

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

انیمیشن فروزن یا منجمد 2013

فیلمی در مورد رابطه خواهرانه و و اعتماد بـه نفس. دراین فیلم السا در تلاش اسـت قدرت هایش را قبول کرده و مردم را از خود دور نگه دارد. السا کـه یک دختر ایزوله شده اسـت اگر از بازرسی خارح شود بقیه را بـه خطر می اندازد.

 

آنا خواهر السا اما تسلیم نشده و آماده اسـت تا بـه خاطر نجات دادن خواهرش زندگی اش را بـه خطر بیندازد.کودکان باید از همان ابتدا اعتماد بـه نفس را بیاموزند. آن ها باید بدانند متفاوت بودن ایراد نیست. این فیلم میتواند برای روابط خواهران نیز مفید باشد.

 

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

انیمیشن کوکو 2017

یکی از موفق ترین فیلم هاي‌ سال، کوکو قلب هاي‌ ما را می دزدد. این فیلم قویا بـه فرهنگ مکزیکی متکی بوده و از عناصر این فرهنگ برای ساختن یک داستان رنگی کمک می‌گیرد.

 

این انیمیشن بـه بچه ها یاد میدهد علایق و آرزوهای خودرا دنبال کنند. بچه ها هم مثل میگل دراین کارتون شاید آرزوهایی داشته باشند کـه زیاد منطبق بر برنامه هاي‌ والدینشان نباشد. این کارتون یک پیام مثبت و خاطرجمعی بخش دارد کـه بـه بچه ها کمک میکند شخصیت خودرا بسازند.

 

کوکو یک فیلم خانوادگی اسـت کـه بـه بچه ها اهمیت خانواده و سنت ها را نشان میدهد. اگر چه بچه ها پیش زمینه مکزیکی ندارند، اما این پیغام بـه آن ها خواهد رسید.

 

بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

انیمیشن صفر تا صد شاهزاده و دوستان

دنیای انیمیشن ها همیشه جذابیت هاي‌ خاص خودش را دارد، ان هم انیمیشن هاي‌ ایرانی کـه تعداد کارهای خوش ساخت این ژانر در کشور ما خیلی زیاد نیست. هادی محمدیان، کارگردان این انیمیشن خاص کـه بـه خوبی بـه ریزه کاری ها و جذابیت هاي‌ شخصیت هاي‌ داستان واقف اسـت، تک نگاری هایي را از نقش هاي‌ اصلی داستان برای ما فرستاده؛ نوشته هایي کـه نشان میدهد هر کدام از کاراکترها چطور و چگونه بـه دنیا آمدند.

اسقف اعظم:

برای طراحی این شخصیت مسیر دشواری طی شد، چون می‌خواستیم چهره اي مهربان و موجه داشته باشد. اتودهای فراوانی برای این کاراکتر زده شد تا در نهایت، شخصیتی خلق شود کـه مسیحیانی کـه مخاطب کار هستند، با او ارتباط خوبی برقرار کنند.

سلیمان:

از ابتدا قرار بود این کاراکتر در قسمت دوم داستان فیلم، بار اصلی قصه را بـه دوش بکشد. در جایی کـه با جغرافیا و فضای متفاوت از بخش روم، یعنی بغداد و سامرا مواجه میشویم. بعد از آنکه قرار شد آقای حسین عرفانی صداپیشگی این کاراکتر را بر عهده بگیرند، سعی کردیم کـه چهره اي نیرومند ودر عین حال مهربان و مثبت داشته باشد.

هیرود:

او از معدود شخصیت هاي‌ بدذات و بدجنس فیلم اسـت. بـه دلیل منفی بودن کاراکتر، تا آنجا کـه توانستیم در طراحی او اغراق کردیم! از آنجا کـه بدمن ها خیلی زود بـه نتیجه می‌رسند، هیرود هم خیلی سریع تبدیل بـه شخصیتی کـه میخواستیم شد.

کرایتوس: کاراکتری دوپهلو دارد: ظاهری آرام و سر بـه راه، اما باطنی خبیث و توطئه گر. کرایتوس از معدود شخصیت هاي‌ داستان بود کـه طراحی او خیلی سریع بـه نتیجه رسید. البته داشتن تیپ و استایل غربی از نکاتی بود کـه بـه عمد در طراحی این شخصیت پررنگ تر شد.

بچه هاي‌ رومی: این شخصیت ها وظیفه خلق بعضی از موقعیت هاي‌ طنز فیلم را بر عهده داشتند. سعی شده بامزه بودن و داشتن انرژی در چهره و اندامشان رعایت شود. یکی از نکات جالب توجه این کاراکترها هم مو هاي زرد و چشمان رنگی آنهاست، برای هرچه نزدیک تر شدن چهره شان بـه اروپایی ها.

نخاس: این شخصیت دوپهلو و بعضا خنثی قصه اسـت، بعضی جاها مثبت اسـت و بعضی مواقع منفی. باوجود پیچیدگی کار و وظیفه کودتاهی کـه در قصه دارد. سعی شده چهره و ظاهری عربی برای او طراحی شود کـه برای این موضوع از منابع تاریخی استفاده شد.

جدیدترین مطالب سایت