بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

بهترین سریال ها و مستند های دنیا

فرصت را از دست ندهید و بهترین ها را در نوروز امسال تماشا کنید.

 

تعطیلات نوروزی فرصت بسیار خوبی است که تماشای فصلهای جدید سریالهای محبوبتان را از سر بگیرید یا تماشای سریال جدیدی را آغاز کنید.

 

به همین منظور در اینجا فهرستی از آنهایی که ارزش تماشا کردن در طول این تعطیلات را دارند جمع آوری نموده ایم که امیدواریم از اینکه برای تماشای شان وقت میگذارید پشیمان نشوید و از آنها لذت ببرید.

 

ریتینگ و امتیاز وبسایت IMDB شاید معیار خوبی برای سنجش میزان کیفیت سریالهایی باشند که معرفی میکنیم و در تصمیم گیری شما تأثیر مفیدی داشته باشند.

 

مجموعه «سیاره زمین 2» (Planet Earth II)

 

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 9.7 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 100 درصد

امتیاز کاربران گوگل: 97 درصد

 

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

مستند «سیاره زمین 2» مجموعه ای در مورد طبیعت، محصول شبکه بی بی سی محصول سال 2016 و دنباله ای بر مجموعه «سیاره زمین» (2006) است که سر دیوید اتنبرو گویندگی آن را انجام داده و موسیقی متن آن توسط هانس زیمر ساخته شده است.

 

این مستند که اولین اپیزود آن در ماه نوامبر 2016 از شبکه های بی بی سی وان و بی بی سی وان اچ دی در انگلستان پخش شد، اولین سریال تلویزیونی شبکه بی بی سی است که با فرمت 4k (“یو اچ دی” یا “با کیفیت بسیار بالا”) تولید می شود.

 

این مستند شامل هفت اپیزود می شود که به ترتیب درباره جزیره ها، کوه ها، جنگل ها، بیابان ها، علفزارها، شهرها و دنیای عجایب است.

 

کریستوفر هوتن از ایندیپندنت درباره این سریال اینطور می گوید: «این مستند بدون شک بهترین مستند تلویزیونی درباره طبیعت است و حتی می توان گفت یکی از بهترین سریال های تلویزیونی تمام ادوار است.» مایکل هوگان از تلگراف نیز این مجموعه را با سری قبلی آن مقایسه کرده و گفته است:

 

«پیشرفت های صورت گرفته در دنیای فناوری باعث شد که در این مجموعه شاهد کلوزآپ های اچ دی و تصاویر هوایی نفسگیری باشیم و دیگر به کار بردن کلماتی با پسوند “ترین” برای این مستند عادی شده است. همه ما بسیار خوش شانس هستیم که می توانیم تماشاگر چنین تصاویری از طبیعت باشیم.»

 


 

«وِست‌وُرلد» (Westworld)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 9.1 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 89 درصد

امتیاز کاربران گوگل: 96 درصد

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

این روزها همه از سریال جدید شبکه اچ بی او (همان شبکه ای که سریال “بازی تاج و تخت” و «کارآگاه حقیقی» را پخش می کرد) صحبت می کنند که در آن بازیگران مشهوری مانند آنتونی هاپکینز، اوان ریچل وود، تندی نیوتن، جفری رایت، جیمز مارزدن و اد هریس هنرنمایی می کنند.

 

سریال وسترن علمی-تخیلی مهیجی که فصل اولش به تازگی تمام شده و فصل دومش که شامل 10 اپیزود خواهد بود، قرار است در ماه اکتبر سال 2018 ساخته و پخش شود و این خبر طرفداران این سریال را به شدت ناراحت کرده است.

 

ظاهراً نسخه بازخلق شده ای از فیلم مایکل کرایتون درباره یک شهربازی با موضوع غرب وحشی که پر از اندرویدهایی درست شبیه به انسان ها با نام “میزبان” است، سال ها است که در حال ساخت توسط شبکه اچ بی او بوده و فقط دو نیروی خلاق مانند جاناتان نولان و لیزا جوی و همچنین قابلیت های جدید فناوری سی جی آی (تصویربرداری با کمک رایانه) لازم بوده تا این سریال کلید بخورد.

 

رامین جوادی، آهنگساز سریال های «فرار از زندان» و «بازی تاج و تخت»، آهنگسازی این سریال را نیز انجام داده است. نقدهایی که برای این سریال منتشر شده اغلب مثبت بوده اند و به خصوص تصاویر، داستان و بازی های هنرپیشه های آن تحسین شده اند. ده اپیزود اول این سریال با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شده است.

 


 

«چیزهای عجیب‌تر» (Stranger Things)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 9 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 95 درصد

امتیاز کاربران گوگل: 96 درصد

 

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

کسی فکرش را نمی کرد که سریالی که در تابستان 2016 بی سر و صدا پخشش آغاز شد، روزی برسد که اینقدر محبوب شود و همه از آن حرف بزنند.

 

در فصل جوایز شاهد بودیم که بازیگران جوان این سریال روی فرش قرمزهای مختلف دیده می شدند و کم کم تبدیل به ستاره هایی دوست داشتنی شدند و در نهایت جایزه انجمن بازیگران فیلم (SAG) بهترین گروه بازیگری در یک سریال درام را از آن خود کردند.

 

شاید سریال «چیزهای عجیب تر» با تیمی از بازیگرانی که اغلب زیر 18 سال هستند، در نگاه اول سریالی نباشد که بزرگسالان آن را برای تماشا انتخاب کنند، ولی حالا که دیگر همه از این سریال علمی-تخیلی و ترسناک حرف می زنند، باید هر طور شده آن را تماشا کنید و چه زمانی بهتر از تعطیلات عید نوروز.

 

اگر از خودتان می پرسید که چرا این سریال یک دفعه اینقدر گرفت و محبوب شد، باید اپیزود اول را ببینید و خودتان به فضای نوستالژیک دهه هشتادی، حال و هوای اسرارآمیز و نیروهای ماوراء الطبیعه آن اعتیاد پیدا کنید تا متوجه شوید که این همه سر و صدا برای چیست!

 

آن بچه هایی که روی فرش قرمز مراسم و فرش و قرمز ها می دیدید، در این سریال نقش چند دوست را بازی می کنند که یک روز یکی از آنها ناپدید می شود و بقیه شان درگیر اسرار و نیروهای ماورایی می شوند که در نهایت حقایق ترسناکی را برملا می کند.

 

شاید مهمترین علت موفقیت این سریال، انتخاب بازیگران آن بود، از وینونا رایدر کارکشته و توانمند بگیرید تا بچه های کم و سن و سالی مانند میلی بابی براون که برای نقش “ایلِوِن” انتخاب شده بود.

 

ولی نباید فراموش کرد که در واقع جوهره اعتیادآور و مسحورکننده «چیزهای عجیب تر» بود که باعث شد هر بیننده با هر سنی پای آن میخکوب شود.

 

مادرها طی داستان آن، با کاراکتر وینونا رایدر که پسرش گم شده همذات پنداری می کنند و کودکان با سه پسربچه دوچرخه سواری که می خواهند هر طور شده دوستشان را پیدا کنند همراه می شوند و بیننده از تماشای نیروهای غیرمنتظره دختربچه ای به نام “ایلون” (به معنای “یازده”) به وجد می آیند.

 

با نزدیک شدن تاریخ پخش فصل دوم این سریال، پیشنهاد می کنیم زودتر فصل اول آن را تماشا کنید تا آمادگی تماشای اپیزودهای هیجان انگیز بعدی را داشته باشید!

 


 

«گرند تور» (The Grand Tour)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 9 از 10

امتیاز وبسایت Amazon.com به این سریال: 4.5 از 5

امتیاز کاربران گوگل: 98 درصد

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

اگر قبلاً از طرفداران دو آتشه مجموعه «تخت گاز» یا Top Gear بوده باشید دیگر نیازی به معرفی این مجموعه نیست و دیگر خودتان می دانید

 

که جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند، سه مجری توانای مجموعه “تخت گاز”، پس از اتمام فصل بیست و دوم، و در نتیجه مشاجره لفظی و حمله فیزیکی کلارکسون به تهیه کننده این مجموعه، از این سریال جدا شدند و دیگر با آن همکاری نکردند.

 

ماهیت این سریال طوری بود که بیننده یا عاشق این سریال و مجریانش می شد یا از آنها متنفر می گشت. علاقمندان به دنیای اتومبیل می توانند این سه نفر را با مجموعه جدیدی به نام «گرند تور» همراهی کنند که ازAmazon پخش می شود.

 

در ابتدا توافق شده بود که 36 اپیزود در طول 3 سال پخش شود و اپیزود اول فصل اول در ماه نوامبر 2016 پخش شد و به تازگی این فصل به پایان رسیده و ریچارد هموند در اینستاگرامش اعلام کرد سری دوم آن در ماه نوامبر 2017 پخش می شود. پس می توانید فصل را ببینید و منتظر باشید تا بقیه آن را در پائیز سال آینده تماشا کنید.

 


 

«این ما هستیم» (This Is Us)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 8.9 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 89 درصد

امتیاز کاربران گوگل: 96 درصد

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

این سریال شبکه ان بی سی که به انتهای فصل اول نزدیک می شود، یکی از قوی ترین درام های تلویزیونی این روزها است که کسی فکرش را نمی کرد با داستان ساده ای که دارد اینقدر در قلب مردم جا باز کند. مایلو ونتیمیلیا، مندی مور، استرلینگ کی.

 

براون، کریسی متز، جاستین هارتلی و بقیه بازیگران این سریال دوست داشتنی، لحظات شاد و غم و غصه های چند نفر را به تصویر می کشند که همه آنها در یک روز به دنیا آمده اند و به نحوی به هم شباهت دارند و به انحای دیگر با هم متفاوتند.

 

این سریال از زمانی که پخشش شروع شده، نقدهای مثبتی دریافت کرده و نامزد جوایز گلدن گلوب و منتخب منتقدین برای بهترین سریال تلویزیونی شده است. در ژانویه 2017 شبکه ان بی سی این سریال را تا فصل سوم تمدید کرد و قرار است 36 اپیزود در سه فصل تولید شود.

 

همه اینها را گفتیم که بگوییم این سریال ارزش تماشایش را دارد و قطعاً باید آن را تماشا کنید، ولی حواستان باشد که تماشای این سریال بدون اشک ریختن نخواهد بود.

 


 

«تابو» (Taboo)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 8.9 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 78 درصد

امتیاز کاربران گوگل: 97 درصد

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

“تابو” به این دلیل فوراً سر و صدا کرد که تام هاردی هم در خلق آن دست داشته، و هم در آن نقش اول را بازی کرده است و داستانش را نیز خود او همراه با پدرش نوشته است.

 

این سریال هشت قسمتی درام بریتانیایی که در روز دهم ژانویه 2017 از شبکه بی بی سی وان و اف ایکس پخشش شروع شد، در سال 1814 اتفاق می افتد و ماجرای جیمز دلینی (با بازی تام هاردی) را روایت می کند که پس از 12 سال که در آفریقا سپری کرده، بعد از فوت پدرش، با 14 الماس دزدی به کشورش باز می گردد، درست زمانی که جنگ با ایالات متحده به پایانش نزدیک می شود.

 

کریستوفر نایهولم و اندرس انگستروم هر یک چهار اپیزود از فصل اول را کارگردانی کرده اند و مکس ریکتر موسیقی متن آن را ساخته است.

 

نقدهایی که در مورد این سریال نوشته شده عموماً مثبت و مطلوب بوده اند و منتقدین اغلب بازی هاردی، زیبایی شناسی سریال و جذابیت آهسته آشکار شونده آن را تحسین کرده اند.

 

شخصیت خشن کاراکتر دلینی و ظرفیت و توانایی بالای هاردی برای به تصویر کشیدن چنین شخصیت تاریک و اسرارآمیزی، بیننده را پای سریال نگه می دارد.

 

با تماشای اپیزود اول آن می توان گفت که این سریال پتانسیل تبدیل شدن به یک شوی محبوب را دارد، ولی باید دید آیا بیننده آن را می پسندد یا خیر.

 


 

«آینه سیاه» (Black Mirror)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 8.9 از10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 96 درصد

امتیاز tv.com: 9 از 10

 

بهترین سریال های خارجی برای تماشا در تعطیلات نوروزی

 

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

سریالی که چارلی بروکر ساخته حالا هر سه فصلش روی شبکه نتفلیکس قرار دارد.

 

«آینه سیاه» سریال علمی تخیلی تاریکی درباره فناوری است که اپیزود اول آن «سرود ملی» نام دارد و با سبک متمایزش در روایت خطراتی که پشت صفحه های نمایش دستگاه های هوشمند وجود دارد، توجه بیننده های زیادی را به خود جلب کرده است.

 

با انتقال آن به روی شبکه نتفلیکس در سال جاری، این سریال حالت و جذابیت تاریکش را از دست نداده و حتی تبدیل به چیزی بزرگتر شده است.

 

حالا که در زمان پخش آن آزادی بیشتری وجود دارد و حالت بین المللی تری به خود گرفته است، خالق آن یعنی چارلی بروکر برای فصل سوم سنگ تمام گذاشته و اپیزودهایی با تمپوی بالا و البته در عین حال ترسناک خلق کرده است.

 

«آینه سیاه» ترسناک ترین چیزی نبود که امسال ساخته شد، ولی با امتیازاتی که وبسایت های مختلف به آن داده اند، قطعاً یکی از بهترین سریال های امسال است که حتماً باید تماشایش را شروع کنید و خودتان را به فصل سوم برسانید.

 


 

«لژیون» (Legion)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 8.8 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 93 درصد

امتیاز کاربران گوگل: 96 درصد

 

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

لژیون نام سریالی آمریکایی است که نوآ هالی آن را بر اساس کاراکتر دیوید هالر یا لژیون از دنیای مارول کامیکس برای شبکه اف ایکس ساخته است و با سری فیلم های «مردان ایکس» ارتباط دارد.

 

دن استیونز که این روزها فیلم «دیو و دلبر» از او روی پرده سینماهای دنیاست، نقش هالر را ایفا می کند که جهش یافته ای است که در سن کم به شیزوفرنی مبتلا شده است.

 

در ماه ژانویه 2017، هشت اپیزود فصل اول این سریال در مرکز دیزاین پاسیفیک پخش شد که تحسین منتقدین را برانگیخت و بیشترین تحسین ها متوجه بازی هنرپیشه ها به خصوص استیونز و همچنین تصویربرداری و طراحی، و داستان گویی غیرخطی و غیرقابل اعتماد آن بود.

 

حداقل می توان گفت سریالی خواهید دید که با دیگر شوها متفاوت است.

 


 

«دشمنی» (Feud)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 8.8 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 81 درصد

امتیاز کاربران گوگل: 93 درصد

 

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

 

جوان کرافورد و بتی دیویس، دو ستاره فیلم سینمایی «برای بیبی جین چه اتفاقی افتاد؟» دو نفر از پرکار ترین ستاره های تاریخ هالیوود بودند که هنگام فیلمبرداری این فیلم محصول سال 1962، دشمنی و دعوایی داشتند که بسیار سر و صدا کرد.

 

این درام مستند که اثری از رایان مورفی (تهیه کننده ای با یک جایزه امی) است، جزئیات این رقابت و نزاع افسانه ای بین این دو هنرپیشه برنده اسکار را در حین فیلمبرداری این فیلم و پس از آن روایت می کند.

 

سریال «دشمنی» نشان می دهد که چطور این دو خانم در دوران نزول حرفه خود تقلا می کردند تا شهرت خود را حفظ کنند و در این میان با موانعی مانند تبعیض سنی، تبعیض جنسیتی و زن ستیزی روبرو بودند.

 

جسیکا لنگ و سوزان ساراندون به ترتیب نقش کرافورد و دیویس را ایفا می کنند که این بازیگر توانمند مجموعاً سه اسکار برده اند. در اپیزود اول که به تازگی به نمایش درآمد، بازیگران دیگری از جمله کاترین زتا جونز و استنلی توچی نیز حضور داشتند.

 

وجود چنین هنرپیشه هایی در یک سریال خودش می توانند دلیلی کافی برای آن باشد که این سریال را در لیست خود قرار دهید و در تعطیلات نوروزی حتماً آن را ببینید.

 


 

«میز سرآشپز» (Chef’s Table)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 8.8 از 10

امتیاز tv.com: 9.2 از 10

 

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

تماشای مجموعه «میز سرآشپز» به طرز عجیبی اعتیادآور است، فرقی نمی کند که شما اهل آشپزی کردن باشید یا نباشید. مهم نیست که اطلاعات شما در چه حد است و اینکه 60 درصد مطمئن هستید که تربچه چه شکلی است یا اینکه آشپزی حرفه ای در واقع مفهومی تظاهرگرایانه و بیهوده است؛ یک کلام: این مجموعه برای هر کسی دیدنی است.

 

زیرا تماشای غذاهای عجیب و غریب و پیچیده، سرآشپزهای وسواسی و سختگیر و صحبت ها و نظرات ریزبینانه ای که درباره درست کردن یک نیمرو می دهند، همه و همه برای بیننده جالب است.

 

درست مثل بازی های المپیک، لذت تماشای این مجموعه با خوردن چیزهای ارزان قیمت و بیخود بیشتر می شود! این مجموعه در تمام کشورها روی شبکه نتفلیکس موجود است.

 


 

«پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders)

امتیاز این سریال در وبسایت IMDB: 8.8 از 10

امتیاز وبسایت Rotten Tomatoes به این سریال: 91 درصد

امتیاز tv.com: 9.3 از 10

بهترین سریال ها و مستند های دنیا (تصاویر)

 

سریال «پیکی بلایندرز» که پس از جنگ جهانی اول در بیرمنگام رخ می دهد، داستان خانواده گنگستر شلبی را روایت می کند که اصالتاً ایرلندی-رومانیایی هستند و به کور کردن دشمنان شان با تیغ مشهورند.

 

کیلیان مورفی نقش تامی شلبی (رئیس این دار و دسته) را بازی می کند که عاشقش خواهید شد و در عین حال از او متنفر می شوید. مقبولیت این سریال بسیار مثبت بوده و از فیلمنامه، بازی کاریزماتیک بازیگران، سبک تصویربرداری خاص و منحصر بفرد آن بسیار تعریف شده است.

 

پخش فصل اول این سریال در سپتامبر سال 2013 از شبکه بی بی سی 2 آغاز شد و تابحال سه فصل آن پخش شده است و در مه 2016 اعلام شد که قرار است فصل های چهارم و پنجم آن قرار است ساخته شود که پخش فصل چهارم احتمالاً اواخر سال 2017 آغاز می شود.

 

نقدهای مربوط به فصل دوم تابحال مثبت بوده اند و بازی های تام هاردی و نوآ تیلور نیز از سوی بسیاری از منتقدین مورد توجه قرار گرفته است.

 

بهترین سریال ها و مستند های دنیا

 

منبع:bartarinha.ir

جدیدترین مطالب سایت