چرا سریال پدر اینقدر غمناک و تلخ شد (درباره سریال پدر)

چرا سریال پدر اینقدر غمناک و تلخ شد (درباره سریال پدر)

سریال پدر در تابستان 97 در شبکه 2 به پخش درآمد ؛ داستان تلخ سریال پدر باعث شد برخی گلایه کنند و شاکی از قسمت های اخیر این سریال باشند.

 

درباره سریال پدر و علت تلخ شدن این سریال بخوانید…( در پایین تصاویر دیدنی و بیوگرافی بازیگران سریال پدر قرار گرفته است)

 

چرا سریال پدر اینقدر غمناک و تلخ شد

ریحانه پارسا بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون است، وی در رشته تئاتر تحصیل کرده است ودر عکاسی نیز تخصص دارد. او در سریال «پدر» به‌عنوان شخصیت اصلی این سریال با نام «لیلا» ایفای نقش می کند.

 

گفته می شود که این بازیگر از میان ۲۵۰ دختری که برای بازی در شخصیت «لیلا» از ان‌ها تست گرفته شده بود برای بازی دراین سریال پذیرفته شده است.

 

به گزارش تالاب به نقل از روزنامه جوان، ریحانه پارسا راجع به این که چرا داستان سریال «پدر» اینقدر تلخ شده است، می گوید: «نمیشود سریال‌هایي بسازیم که همیشه همه ی چیز به خوبی و خوشی تمام شود.

 

اما داستان سریال پدر اینقدر تلخ نمی ماند و اتفاقات خوبی هم در ان می‌افتد. البته قول نمی دهم که پایان سریال شیرین باشد، یا مثلاً لیلا از خواب بیدار شود و ببیند تمام اینها یک خواب بوده است!»

چرا سریال پدر اینقدر غمناک و تلخ شد (درباره سریال پدر)

سریال پدر

 

بازیگر نقش لیلا در سریال «پدر» ادامه می دهد: «همین که داستان این سریال شبیه بقیه سریال‌ها نیست و نویسنده در ان جسارت به خرج داده و سایه مرگ و اتفاقات بد را دراین داستان گنجانده و این سریال همان‌ گونه بیننده خودش را دارد، نشان میدهد که اتفاق خوبی می‌افتد.»

 

این بازیگر جوان در پاسخ به این سوال که آیا از ایفای نقشش دراین سریال رضایت دارد یا نه؟ می گوید: «از روز اول فیلم برداری سریال پدر، من بخشی از کم و کاستی‌هایي که در بازیگری این سریال داشته‌ام را دیدم. اما در تلاش هستم تا این کاستی‌ها را جبران کنم و دلیلی باشد برای رشد من در آینده.»

 

ریحانه پارسا در رابطه با نقد‌هایي که خطاب به مصنوعی بودن پذیرفتن حجاب چادر توسط لیلا، اظهار می‌دارد: «اگر بخواهیم موضوع اعتقادات را از حجاب من کنار بگذاریم باید بگویم که این چادر به این معنا نبود که من دیگر یک دختر چادری شده‌ام.

 

در واقع من چادر را دلیلی برای شبیه‌تر شدن به خانه و خانواده‌اي که در ان زندگی می کنم، میدانم. البته که به مرور اعتقادات لیلا هم دچار تغییراتی میشود و این دختر یک مدل دیگه‌اي می شود.»

 

بازیگر نقش لیلا در رابطه با بازخورد‌هاي‌ مردمی بعد از پخش سریال «پدر» میگوید: «تا این جا و آن طور که من میبینم، تعریف‌ها بیشتر از نقد‌ها بوده ودر صفحه شخصی من در اینستاگرام نیز بیشتر مردم راضی هستند.»

 

ریحانه پارسا در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه داستان سریال «پدر» را واقعی میداند، اظهار می‌دارد: «هر سریالی از تخیل نویسنده شکل گرفته و هیچ سریالی واقعی نیست.

 

اتفاقاتیکه دراین سریال می‌افتد هم اتفاقات بعیدی نیست که بگوییم که این داستان افسانه‌اي است. اما خب افرادی شبیه به این ها را ندیده‌ایم و فکر می کنیم که داستان سریال «پدر» غیرواقعی است. در صورتی که چند روز پیش در برنامه‌اي دعوت شدم و دختری که شبیه به لیلا بود را دیدم و یعنی همچین کسی وجود داشته.»

 

این بازیگر در ادامه و راجع به انتقاداتی که خطاب به او و سریال «پدر» می شود، میگوید: «در مقابل انتقادات سکوت می کنم. زیرا که سریال ساخته شده، من بازیگر ان هستم و چه دیده شود و چه نشود، سریال پخش میشود. از طرف خودم که نقش لیلا را بازی کرده‌ام میگویم که انتقادات باعث رشد من میشود و به من برای ادامه راه کمک می کند.»

 

بازیگر نقش «لیلا» در سریال پدر در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود تغییری در داستان سریال ایجاد کند، چه تغییری انجام می‌داد، می گوید: «بنظر من بهتر بود که «لیلا» بعد از مرگ «حامد» تمام شود. اگر به من بود «لیلا» نمی‌توانست بعد از «حامد» به زندگی خودش ادامه دهد.»

چرا سریال پدر اینقدر غمناک و تلخ شد (درباره سریال پدر)

واقعیتی درباره صحنه‌های جنجالی سریال پدر

درباره سریال پدر

سریال «پدر» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا که قرار بود در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو سیما برود، بدلیل تصمیم مدیران سیما حالا و با تأخیری دو ماهه به پخش رسید.

 

سریال «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی که پس از مسابقات جام جهانی روی آنتن سیما رفت، از همان قسمت‌هاي‌ ابتدایی با موجی از انتقادات مخاطبان سخت‌پسند تلویزیون روبرو شد و بعضی ان را «شعاری» و برخی دیگر ان را «خالی‌بندی» و «توهمی» یاد کردند.

 

حامد عنقا در مقام نویسنده و با ذهن خلاق خود به دنبال ساخت سه‌گانه ارزشی و اخلاقی با محوریت خانواده و عشق پاک رفت و تلاش کرده تا با نمایش مضامین اخلاقی و با بهره‌گیری از احادیث و داستان‌هاي‌ قرآنی، داستان‌هایي را در قالب مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی به خوراکی فرهنگی و قابل هضم به مخاطبان قاب جادو تحویل دهد.

 

دراین راستا حامد عنقا در نخستین اقدام خود ودر دوران سکانداری محمد سرافراز بر سازمان صداوسیما، سریال «تن‌هایي لیلا» رابه کارگردانی محمدحسین لطیفی در شبکه «آی‌فیلم» تولید کرد ودر شبکه سه سیما به پخش رسانید.

 

به گزارش تالاب : داستان سریال «تن‌هایي لیلا» درباره محمد، متولی امامزاده‌اي بود که در زمين لرزه خانواده خودرا از دست داده است. دختری به نام «لیلا» که عاشق محمد میشود، وی را در شرایط ویژه‌اي قرار میدهد و ایمان وی را محک می زند. لیلا دختری است از خانواده ثروتمند و البته غیرمذهبی و نازپرورده که عشق به محمد کاملاً وی را دگرگون ساخته، ایمان وی را تحکیم می کند و با محمد ازدواج می کند و صاحب یک فرزند میشود.

 

حالا عنقا و پس از موفقیت در تولید «تن‌هایي لیلا» در گام دوم خود به سراغ روایت داستان «پدر» می رود و این اثر عاشقانه را در همان حال و هوا به تولید میرساند.

 

با این تفاسیر و پس از گذشت تنها چند روز از پخش سریال وجه شباهت‌هاي‌ بسیاری را میتوان دراین دو داستان و به آسانی یافت که وجه مشترک ان‌ها «فرار از گناه» است که به وضوح حس می شود.

چرا سریال پدر اینقدر غمناک و تلخ شد (درباره سریال پدر)

بازیگران سریال پدر

 

محمد «تن‌هایي لیلا» برای فرار از گناه به آتش پناه میبرد و حامد «پدر»؛ خودرا از پنجره اتاق به بیرون پرت می کند. این کنش ان هم در ابتدایی‌ترین قسمت‌هاي‌ یک سریال پرمخاطب ودر صورتی که هیچ‌کس انتظار چنین عکس‌العملی را ندارد، باعث شد تا بار دیگر نوک پیکان انتقادات تعداد زیادی از مردم و منتقدان به سمت «پدر» عنقا نشانه برود و ان را مورد محاسبه قرار دهند، دریغ از ان که بدانند بخش‌هایي از این داستان واقعی بوده است.

 

ریشه روایت و اضافه شدن این قصه در داستانِ «لیلا»؛ برگرفته از تجربه‌اي خاص و شخصی است، تجربه‌اي که میتوان گفت، خود نویسنده ان را داشته است و تلاش کرده با نمایش ان پاره قصه‌ها، تلنگری بر وجدان‌هاي‌ خاموش عده اي از مردم بزند و یا حتی بخشی از وضعیت دانشگاهی جامعه امروزی کشور را نمایش دهد.

 

قصه “حامد” در سریال «پدر»؛ داستان “حامد” عنقا در دوران دانشجویی خود نویسنده است؛ دانشجوی رشته حقوق، از خانواده‌اي مذهبی و دینی، حزب‌الهی و اهل نماز و روزه که مورد کینه تعداد زیادی از دانشجویان دختر دانشکده حقوق قرار می گیرد و برای بدنام کردنش اقدام به برنامه‌ریزی‌هاي‌ غیراخلاقی می کنند که در نهایت با واکنش‌هاي‌ غیر قابل پیش‌بینی‌اي از حامد عنقا مواجه میشوند و حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

 

افرادی که دانسته و نادانسته و از روی بی‌اطلاعی دست به در میان گذاشتن برخی اظهارنظر‌هاي‌ مبتدیانه و غرض‌ورزانه می زنند، بدانند که داستان “حامد” و فرار از گناه و پرت شدن از طبقه اول کلاس دانشگاه، داستانی واقعی بوده که با اضافه شدن دگرگونی‌هاي‌ لیلا و تحکیم ایمان در ان؛ به جذابیت قصه کمک شده است.

 

سریال «پدر» با این که هیچ ارتباطی با قصه و ماجرا‌هاي‌ سریال «تن‌هایي لیلا» ندارد؛ اما با مشاهده ان می توان گفت که “حامد” همان راهی را در پیش گرفته که “محمد” در «تن‌هایي لیلا» رفته است.

 

شخصیت لیلا پای ثابت قصه‌هاي‌ حامد عنقا است و ان چنان در بطن روایت قرار میگیرد که مخاطب به اسانی با ان همذات پنداری کرده و وی را می‌پذیرد، حتی در داستان سوم حامد عنقا «لیلا» هم در قالبی دیگر ودر امتداد همین لیلا‌ها تصویر میشود و از زاویه‌اي دیگری دیده میشود.

 

تصاویر و اخبار خواندنی در مورد سریال پدر را در پایین بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت