نمودار پر فروش ترین فیلم های سینمایی ایران در سال 1396

نمودار پر فروش ترین فیلم های سینمایی ایران در سال 1396

پر فروش ترین فیلم ایران چه میباشد ؟

 

فیلمهای سینمایی که روی پرده سینما رفتند به کل طرفدارهای زیادی پیدا کردند در ادامه می‌توانید با نمودار پر فروش ترین فیلم سینمایی ایران درسال 1396 تالاب را دنبال نمایید .

 

فیلم سینمایی , مضمون قابل دقت در جدول ۱۱ فیلم پرفروش تاریخ سینمای کشور ایران که به فروشی بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان دست یافتند این است که سه فیلم صدرنشین این جدول همگان درسال ۹۶ اکران شده‌اند و مجموعا از ابتدای سال ۹۶ تا کنون ۴ فیلم توانسته‌اند به فروشی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در گیشه دست پیدا کنند. 

 

طبق گزارش تحلیلی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان امور سینمایی «نهنگ عنبر ۲»،«گشت۲»،«خوب ، بد ،جلف»،«فروشنده»،«محمد رسول الله«ص»»،«من سالوادور نيستم»،«درود بمبئي»،«پنجاه كيلو آلبالو»،«ابد و يك روز»،«باركد» و «اكسيدان» ۱۱ فیلم سینمایی هستند که پیروز به فروشی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در گیشه شده‌اند که موضوع ۷ فیلم کمدی، ۱ فیلم مضمون تاریخی و دینی و ۲ فیلم نیز از مضمونی اجتماعی برخوردار هستند.

 

به گزارش تالاب فيلم «نهنگ عنبر ۲» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي سامان مقدم با ۲۰ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان لقب پر فروش‌ترين فيلم تاریخ سینمای کشور ایران رابه خود اختصاص داده است و پس ازآن فيلم «گشت ۲» ساخته سعيد سهيلي با مجموع فروش ۱۹ میلیارد و ۷۸۱میلیون تومان و «خوب بد جلف» ساخته پيمان قاسم خاني با مجموع فروش ۱۶ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان در رتبه‌هاي دوم و سوم قراردارند.

 

همینطور از مجموع ۱۱ فیلم عنوان فیلم پرفروش تاریخ سینمای کشور ایران، ۶ فيلم را شركت فيلميران پخش كرده و هدايت فيلم و رسانه فيلمسازان مولود هر كدام دو عنوان و شركت پخش نورتابان پخش ۱ عنوان فيلم را بر عهده داشته‌اند.

نمودار پر فروش ترین فیلم های سینمایی ایران در سال 1396

نمودار پر فروش ترین فیلم های سینمایی ایران در سال 1396

جدیدترین مطالب سایت