10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

10 سریال برتر و جذاب

باید گفت که بدون شک گزینه برترین سریالهای تلویزیونی جدیدی که اکران آنها آغاز شده کار بسیاری سختی هست و هر گاه که بخواهیم فهرستی کوتاه از برترین سریال ها را گزینه کنیم مجبور می‌شویم تعداد زیادی از سریالهای محبوب را نادیده بگیریم.

 

از همۀ مهم تر اینکه سلایق افراد متنوع و متفاوت بوده و نمیتوان فهرستی را ارائه داد که همۀ ي افراد با آن موافق باشند. پس باید بگوییم که شاید اگر قرار بود هر ماه چنین فهرستی تهیه می شد سریالهای متفاوتی در آن قرار میگرفتند.

 

در هر حال قصد داریم در ادامه ي این مقاله ۱۰ سریال اخیر و برتری که برای نخستین بار به نمایش درآمده و بیش از سریالهای دیگر در تمامی رسانه هاي تصویری مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفته اند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

۱۰- دیترویتی ها- شبکه ی کمدی سنترال

ویژگی مهم کمدی «دیترویتی ها» «Detroiters» صداقتی هست که در هر کدام از اپیزودهای آن دیده می‌شود بدون اینکه شاهد کوچک ترین نشانی از خودبینی و خودستایی در انها باشیم. این سریال داستان سم و تیم به ترتیب با بازی سم ریچاردسون و تیم رابینسون را روایت می‌کند که در یک شرکت تبلیغاتی کار کرده و علاقه ي بسیاری به هم دیگر، خانواده و شهر خود، دیترویت دارند. این دو گاهی بدجنس شده و از در انتقام وارد می‌شوند اما از بدبینی و بی رحمی موجود در کمدی هاي امروزی خبری نیست.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

آنها عادات و تفریحات جالبی دارند. ناگهان سم رفته رفته به یک مرد ژیگولو تبدیل میشود که با زنان زیادی ارتباط برقرار میکند و در نهایت در می یابد که شیفته ي یکی از این زنان شده هست. همینطور آنها با یکی از مشتریان خود به مشکل برخورد میکنند که همگی این موضوعات داستان هاي شیرین سریال «دیترویتی ها» را تشکیل می‌دهند.

 

۹- رژیم غذایی سانتا کلاریتا- سرویس اینترنتی نت فلیکس

کمدی وحشتناک «رژیم خوراکی سانتا کلاریتا» «Santa Clarita Diet» داستان زوجی با بازی درو بریمور در نقش شیلا و تیموتی اولیفانت در نقش جوئل را روایت میکند که در اساس ي مشاوره املاک فعالیت میکنند.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

زندگی آرام انها بعد از اینکه شیلا به یک زامبی تبدیل میشود به شدت تغییر می‌کند. شیلا نیاز دارد که از بدن انسان تغذیه کند و همزمان این موضوع را نیز از دیگران مخفی نگه دارد اما بعضی از اطرافیان او به هویت زامبی شیلا پی میبرند و این موضوع داستان هاي جالبی را برای او و خانواده اش به وجود می آورد. سریال پر هست از شوخی هاي بامزه اي که از انها لذت خواهید برد.

 

۸- نبرد خوب- شبکه ی سی بی اس

سریال «نبرد مفید» «The Good Fight» در واقع دنباله ي سریال محبوب «همسر مفید» «The Good Wife» که اتفاقات یک سال بعد از پایان این سریال را روایت میکند. یک کلاهبرداری مالی باعث میشود که مایا بعنوان یک وکیل جوان اعتبار خود را از دست داده و تمامی پس انداز دوست و استادش را ببازد.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

این دو در نهایت مجبور میشوند موسسه ي حقوقی که در آن کار میکنند را ترک کرده و با یکی دیگر از دوستانشان در یک موسسه ي تحقیقاتی که بر روی پرونده هاي خشن پلیس کار میکنند مشغول شوند. این تغییر اساس ي کاری اتفاقات جالبی را برای این سه همکار و دوست در پی دارد.

 

ترس آن می رفت که این سریال نتواند موفقیت سریال قبلی را تکرار کند اما استقبال تماشاگران عکس این موضوع را به ثابت رسانده و دنیای سریال بسیار غنی و بی نقص ترسیم شده و هر کدام ا شخصیت ها جذابیت خاص خود را دارند.

 

۷- هر بار یک روز، سرویس اینترنتی نت فلیکس

سریال «هر زمان یک روز» «One Day at a Time» در واقع دنباله اي متفاوت برای یک سریال تلویزیونی در دهه هاي ۷۰ و ۸۰با همین نام اس. سریال داستان یک پرستار سابق ارتش ایالات متحده را روایت میکند که تنها شده و باید با کمک مادر کوبایی دمدمی مزاجش از دو فرزندش نگه داری کند. وی در مطب یک دکتر به نام دکتر استفن توبولوفسکی مشغول به کار بوده و دکتر توبولوفسکی به او اجازه میدهد که زودتر به منزل بازگشته و کارهای مربوط به فرزندان و مادرش را انجام دهد.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

 

مشکلاتی که در زمان حضور در ارتش با آنها درگیر بوده اکنون نیز زندگی و کار وی را به مخاطره می‌اندازند. شوهر سابق او که یک نظامی سابق بوده و شرایط روانی خطرناکی دارد مشکلاتی را برای او به وجود می آورد که زندگی این پرستار را تهدید میکنند. این سریال به شیوه اي زیرکانه مسائلی همچون اختلال استرس پس از حادثه، نابرابری در پرداخت دستمزد، مشکلات نوجوانان در سنین بلوغ، تفاوت نسل ها و رسوم سنتی را به عکس می‌کشد. این سریال بسیار محکم و گیرا بوده و وقتی تماشای آن را شروع کنید برای مشاهده اپیزود بعدی صبر نخواهید کرد.

 

۶- خدایان آمریکایی، شبکه ی استارز

سریال «خدایان آمریکایی» «American Gods» با رسیدن کشتی دسته اي از وایکینگ ها به سواحل آمریکای شمالی آغاز می‌شود و بومیان آمریکایی با رگبار تیرهای خود این افراد را مجبرو به عقب نشینی می‌کنند. وایکینگ ها برای خدای موسوم به «اودین» قربانی هایي را انجام می‌دهند تا اینکه بادی وزیدن گرفته و آنها را به منزل میرساند.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

در زمان کنونی فردی به نام «ماه تاریک» پس از مرگ همسرش در یک حادثه رانندگی از زندان آزاد میشود و در راه بازگشت به منزل با شخصی به نام «وندزدی» آشنا می‌شود که از او می‌خواهد بعنوان محافظ برای او کار کند. در ادامه ماه تاریک خود را گرفتار در نبرد بین خدایان قدیم و اخیر میبیند که هر روز قویتر از قبل میشوند. این سریال هر زمان به قبل باز میگردد و ارتباط داستان هاي قبل و حال با پیش رفتن سریال مشخص میشود.

 

۵- ۱۳ دلیل چرا- سرویس اینترنتی نت فلیکس

سریال «۱۳ علت چرا» «۱۳ Reasons Why» را باید یکی از برترین و غوغایی ترین سریالهای اخیر در سال ۲۰۱۷ دانست که داستان دختر نوجوانی را روایت می‌کند که به علت مشکلاتی که همکلاسی هایش برای او به وجود می آورند خودکشی میکند. خیانت ها، تنهایی و تهدیدهایی که یکی پس از دیگری در مدرسه برای یک دختر خوش قلب رخ می‌دهد راهی جز خودکشی برای وی باقی نمیگذارد. اما وی قبل از خودکشی صحبت هایش در مورد کسانی که باعث خودکشی او شده اند را روی ۱۱ نوار کاست ضبط کرده و ترتیبی می‌دهد که به نوبت به دست تمامی کسانی که اسم آنها در این نوارها برده می‌شود برسد.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

 

پیام او در این نوارها این هست که تمامی اطرافیان و دوستان او فرصت این را داشته اند که وی را از تنهایی درآورده و مانع خودکشی او شوند اما هر کدام با بی توجهی رنج وی را نادیده گرفته اند. تماشای این سریال را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا بدون شک از مشاهده آن لذت خواهید برد.

 

۴- ریوردَیل- شبکه ی سی وی «The CW»

اگر بخواهید سریال «ریوردیل» «Riverdale» را توصیف کنید باید آن را ترکیبی از سریالهای «Gossip Girls» و «Twin Peaks» و کتاب هاي آرچی کمیک دانست. در یک تابستان پرحادثه و پس از مرگ یکی از دوستان ورزشکارش، آرچی اندروز از علاقه اش به موسیقی آگاه می‌شود. وی پس از آغاز سال ماقبل آخر تحصیلی خود علاقه اش به موسیقی را با یکی از دوستانش به نام بتی کوپر که در همسایگی انها زندگی کرده و رازهای خودش را دارد در بین می‌گذارد. در این اثنا یک دختر خوشگل و غوغایی از خانواده اي ثروتمند به شهر می‌آید که دقت آرچی را به سرعت به خود جلب می‌کند. در ادامه بتی کوپر و این دختر دردسرساز نیز به سرعت با هم دوست میشوند.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

سپس اتفاقاتی که در تابستان پر فراز و نشیب افتاده هست روایت شده و حقایق جدیدی مشخص می‌گردد. این سریال اگر چه تمی نوجوانی دارد اما همزمان رازآلودی یک داستان پلیسی جنایی را نیز در خود دارد.

 

۳- دشمنی- شبکه ی FX

سریال «دشمنی» «Feud» نشان داده هست که رایان مورفی در روایت داستان هاي سرراست و کوتاه استعداد خارق العاده اي دارد. این سریال در واقع دشمنی دراز مدت جوآن کرافورد و بتی دیویس، دو بازیگر معروف سینمای کلاسیک را به عکس میکشد که نقش هاي این دو را به ترتیب جسیکا لانک و سوزان ساراندون ایفا می‌کنند.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

اگر چه فیلم رابطه ي خصمانه ي این دو و همبازی شدنشان در فیلم «بر بیبی جین چه گذشت؟» «Happened to Baby Jane?» را به عکس می‌کشد اما به شیوه اي ظریف سیاست هاي کمپانی که از این دو سوء بهرهگیری کرده و انها را کنار گذاشت را محکوم می‌کند و اینکه شخصیت انها در انظار عمومی چه تاثیری بر روی شخصیت حقیقی آنها کذاشت را به خوبی نشان میدهد. تمامی بازیگران معروف حاضر در این سریال بازی هاي بی نظیر اي از خود ارائه داده اند که تماشای آن را لذت بخش خواهد کرد.

 

۲- داستان پیشخدمت- شبکه ی هولو «Hulu»

سریال «داستان پیشخدمت» «The Handmaid’s Tale» به خوبی و با ظرافت تاثیرات جنسیت انسان ها، روابط شخصی و زندگی در یک شهر فاسد با تفکرات مذهبی پیوریتنی «puritanical» را به عکس می‌کشد. در واقع سریال داستان جامعه اي در آینده را روایت میکند که در آن میزان قدرت باروری افراد به علت مریضی هاي مقاربتی و آلودگی هاي زیست محیطی به شدت کاهش یافته و در این آشوب یک حکومت دینی مسیحی بعد از یک جنگ داخلی ویرانگر در ایالات متحده به قدرت می‌رسد. رهبران متعصب این حکومت جامعه اي طبقه بندی شده و به خصوص زنان اجازه ي کار کردن، داشتن اموال و پول و حتی خواندن را ندارند.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

در این میان زنان جوانی که به انها «پیشخدمت» «handmaid» گفته می‌شود و تنها زنانی میباشند که توان باروری دارند توسط افراد بانفوذ طبقه ي بالای جامعه استثمار میشوند. هر یک از این زنان در صورت کوچک ترین خطایی اعدام خواهند شد. داستان به مصائب یکی از این زنان که قبلاً زندگی شیرینی داشته و اکنون مورد سوء بهرهگیری قرار میگیرد می‌پردازد.

 

۱- لژیون- شبکه ی FX

سریال «لژیون» «Legion» داستان مرد جوانی به نام دیوید هالر را روایت می‌کند که به وی اعلام می‌شود به مریضی اسکیزوفرنی مبتلا شده و برای مدتی در مراکز درمانی بیماران روانی بستری میشود. وی پس از دیدار با یک بیمار روانی دیگر در می یابد که مشکل او فراتر از یک مریضی روانی هست و او او توانایی هاي خارق العاده اي دارد.

 

10 سریال برتر جهان را حتما ببینید

در ادامه وی مورد بازجویی هاي مقامات پلیس قرار می‌گیرد و در ادامه اتفاقات جالبی برای وی و اطرافیانش و تعدادی فرد غریبه رخ می‌دهد که همگی به توانایی هاي ذهنی خارق العاده ي دیوید هالر مربوط میشوند. عوامل سرشناسی در این سریال حضور دارند که سریال «لژِیون» را به سریالی قابل دقت و جالب تبدیل کرده اند.

جدیدترین مطالب سایت