زندگینامه جی . دبلیو . ماریوت

زندگینامه جی . دبلیو . ماریوت

زندگینامه جی . دبلیو . ماریوت

 
شركت ماریوت امروزه عمدتاً به دلیل هتل های با كیفیتش مطرح می باشد. اما، كمتر كسی اطلاع دارد كه این شركت در ابتدا همان دكه رای و دبلیو روت بییر در واشینگتن دی. سی بوده است.
 
او و شریك خود، بعد از اینكه نتوانست در یك مسافرت تابستانی به واشینگتن یك نوشیدنی خنك بیابد، در سال 1927 دكه رای و دابلیو روت بییر كه 9 صندلی داشت را افتتاح كرد.
 
بعد از یك سال، ماریوت یك دكه دیگر باز نمود و سهم شریك خود را نیز خرید. فرنشیزهای او اولین فرنشیزهایی بودند كه اجازه فروش غذای داغ را گرفتند و به نام «هات شاپ» مشهور شدند.
 
هات شاپ سوم نیز به منظور ارائه خدمات به سرنشینان اتومبیل ها در نتطقه بازگشایی شد. زمانیكه ماریوت این رستوران متحرك را برای ارائه خدمات به رانندگان و افراد بین راهی ایجاد نمود، هیچ رقیبی برای آن وجود نداشت.
 
حوالی سال 1931، شش «هات شاپ» در منطقه وجود داشت. ماریوت به دقت با ارزیابی مناطق بر اساس حجم رفت و آمد اقدام به گسترش این رستورانها كرد. او و همسرش دقیقاً در گوشه یك خیابان می ایستادند و ماشینهایی كه تردد می كردند را تك تك می شمردند.
 
او بر رستورانهایش كنترل داشت، هر كدام را حداقل یك بار در روز به منظور بررسی كارهای رستوران بازدید می كرد.
 
هات شاپ هشتم نزدیك یك فرودگاه افتتاح شد و شمار مشتریانی كه غذا را برای بردن به هواپیما خرید می كردند اینقدر زیاد بود كه ماریوت متعجب شد. با توجه به این مسئله او با شركت حمل و نقل هوایی به منظور ارائه خدمات غذایی به مذاكره نشست.
 
اولین غذاهای او به صورت بسته بندی ارائه شدند و بزودی تمام خطوط هوایی غذاهای ماریوت را برای مسافران خود ارائه دادند. در طول جنگ جهانی دوم، ماریوت متوجه شد كه آژانس های دولتی و پایگاههای دفاعی اطراف واشینگتن، كافه تریا ندارد.
 
همانطور كه یك كارآفرین نمونه می بایست عمل می كرد، او از این فرصت استفاده نمود و مكانهای كوچكی در شركت ها و پایگاه های حولی با قیمت كم اجاره نمود و شروع به تهیه غذا برای آنها نمود.
 
ماریوت اولین هتلش را تا سال 1955 ساخته بود. در آن زمان او حدود 40 میلیون دلار فروش داشت. با افتتاح هتل هایش، رشد او بسیار سریع شد. در اواخر دهه 1960 با تهیه غذاهای حاضری، قهوه خانه ها، غذاهای مكزیكی و … درآمد نجومی گرفت.
 
فروش او از حدود 100 میلیون دلار در اواسط دهه 1960 به 6/7 میلیارد رلار در سال 1990 رسید. این رقم برای كسی كه در سال 1927 گرسنه بود، چندان بد نبود.
 
 
جدیدترین مطالب سایت