با باغ 4000 ساله در مصر بیشتر آشنا شوید

با باغ 4000 ساله در مصر بیشتر آشنا شوید

کشف باغ تدفین مصر

باغ تدفین نام باغ بزرگی در مصر هست که به تازگی توسط باستان شناسان نیز کشف شده هست .

 

باستان شناسان برای نخستین بار پیروز به کشف یک باغ تدفین ۴۰۰۰ ساله در مصر شدند. باستان شناسان می‌گویند، روحانیان باستانی بر این باور بودند که گیاهان به مردگان در زندگی پس از مرگ یاری میرسانند.

با باغ 4000 ساله در مصر بیشتر آشنا شوید

تصاویری از باغ تدفین

 

باستان شناسان مدت هاست که در مورد وجود این باغ هاي باستانی گمانه زنی می می‌کنند، این باغ هاي تدفین در تعداد زیادی از نقوش باستانی مصر به عکس کشیده شده اند؛ اما تا به حال هیچکدام از این باغ ها پیدا نشده بودند.

 

نقوشی خارج از مقبره که باغ هاي مشبک در آن به عکس کشیده شده اند، محققان می‌گویند، با وجود به عکس کشیده شدن نقوشی در ورودی و همینطور دیوارهای مقبره ها از احتمال وجود باغ هاي تدفین خبر داشته اند، در این نقوش نحوه تدفین مردگان به عکس کشیده شده بود.

با باغ 4000 ساله در مصر بیشتر آشنا شوید

پزشک خوزه مانوئل گالان محققی از شورای ملی تحقیقات اسپانیا در بیانیه اي، گفت: “ما با وجود به عکس کشیده شدن نقوشی در ورودی و همینطور دیوارهای مقبره ها از احتمال وجود باغ هاي تدفین خبر داشتیم، در این نقوش نحوه تدفین مردگان به عکس کشیده شده بود. این نخستین باری هست که یک باغ فیزیکی پیدا میشود و بنابراین، نخستین باری هست که باستان شناسی می‌تواند از روی عکس نگاری ها وجود آن ها را تایید کند.”

 

این باغ در تپه هاي درعا ابو ال ناگا در شهر اقصر «همان شهر باستانی تبس در مصر باستان» کشف شده، این کشف بخشی از پروژه Djehuty بود، پروژه حفاری ۱۶ ساله اي که از سوی شورای ملی تحقیقات اسپانیا انجام می‌شود. از مهم‌ترین کشفیاتی که این گروه باستان شناسی انجام داده، میتوان به کشف مقبره کوچکی در نزدیکی باغ اشاره کرد که قدمت آن به حدود ۳۸۰۰ سال گذشته برمی گردد.

 

این حیاط مشبک ۲ در ۳ متری در ورودی گورستان کشف شده که متعلق به دودمان دوازدهم از پادشاهی میانه مصر هست که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال گذشته از میلاد باز می‌گردد. محققان باور دارند، این شبکه ها برای کاشت انواع گیاهان، گل ها و درختان کوچک ساخته شده اند.

 

در فرهنگ مصر باستان، گیاهانی خاصی را با جنبه هاي مختلفی از زندگی مرتبط می دانسته اند. بعنوان مثال، نخل، چنار و درختان آواکادو معمولا با مرگ و زندگی پس از مرگ همراه بوده اند. کاهو هم با باروری و زندگی همراه بوده هست، تعداد زیادی از مردمان مصر باستان بر این باور بوده اند که این گیاه می توانسته مردگان را به زندگی بازگرداند.

 

محلی که باغ مشبک باستانی در آن کشف شده، در این عکس دیجیتالی ظاهر احتمالی این باغ باستانی بازسازی شده هست. در فرهنگ مصر باستان، گیاهانی خاصی را با جنبه هاي مختلفی از زندگی مرتبط می دانسته اند

با باغ 4000 ساله در مصر بیشتر آشنا شوید

کشف باغ تدفین

 

گالان توضیح میدهد: “گیاهانی که در این باغ کاشته شده بودند، می توانسته معنایی نمادین داشته باشند و ممکن هست، در انجام مراسم تدفین نقش مهمی ایفا می کرده اند.

 

بنابراین، باغ میتواند، اطلاعاتی در مورد باورها و مراسم هاي مذهبی و همینطور فرهنگ و جامعه دوران دودمان دوازدهم در اختیار ما قرار دهد، یعنی دوره اي که تبس برای نخستین بار تبدیل به پایتخت پادشاهی متحد مصر علیا و سفلی شد.”

 

گالان در ادامه گفت: ” به گزارش تالاب اکنون باید صبر کنیم و ببینیم می‌توانیم با آنالیزها بذر چه گیاهانی را در این باغ شناسایی کنیم. این کشفی بی نظیر و کاملا منحصر به فرد هست که راه هاي متعددی تحقیقاتی را گشوده هست.”

 

منبع :techera.ir

جدیدترین مطالب سایت