کشف یک مومیایی 900 ساله معروف به شاهزاده قطبی

کشف یک مومیایی 900 ساله معروف به شاهزاده قطبی

شاهزاده قطبی کشف شد !!

شاهزاده قطبی یکی از مشهور ترین شاهزاده هاي 900 سال پیش بوده هست که به تازگی در قطب جنوب کشف شده هست .

 

ماجرای کشف مومیایی شاهزاده قطبی روسیه همراه با چند جسد دیگر مدتی بود که کارشناسان را وارد مرحله ي اخیر و جالبی از تحقیقات کرده بود تا راز آن ها فاش شود. مومیایی 900 ساله ي یک زن که هنوز موها و مژه هایش سالم هست تکرار سلامت موها و مژه هاي مومیایی 900 ساله که همچون مومیایی شاهزاده قطبی روسیه معرفی شده هست نشان از اهمیت این مسئله برای محققان دارد.

 

رازهای دیدنی بی شماری در مومیایی هاي کشف شده مخفی بود ، مومیایی ها که در اعماق زمین و نزدیک به لایه منجمد دائوی زمین دفن شده بودند متعلق به قرن 12 میلادی و صدها سال پیش بودند

 

یکی از مومیایی ها که اکثر نظر کارشناسان را به خود جلب کرد مومیایی زن 35 ساله اي بود که همراه 3 مرد دیگر دفن شده بود، مومیایی که تمامی مو هاي سرش ، مزه ها و دندان هایش سالم مانده هست.

 

کشف یک مومیایی 900 ساله معروف به شاهزاده قطبی

مژه های سالم شاهزاده قطبی

 

به گزارش تالاب رنگ سبزی که روی چهره او دیده می‌شود اثرات باقی مانده از کتری مسی بوده هست که همراه او دفن شده بودو طبق باورهای قدیمی از او در زندگی پس از مرگ محافظت میکرد.باستان شناس “زلنی یار” می‌گوید:تصور میشود این مومیایی متعلق به زن 35 ساله جزو گروهی از شکارچیان و ماهی گیرانی بوده هست .

 

مومیایی زن او در ادامه گفت :مام مطئن هستیم که این مومیایی ارتباطی به ایران دارد اما تا پایان بررسی ها نمیتوان جزئیات بیشتری در این مورد گفت.

 

جدیدترین مطالب سایت