روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی

در اینجا فواید رپورتاژ آگهی و روش صحیح سفارش رپورتاژ آگهی را خواهید خواند. همچنین می توانید جهت سفارش رپورتاژ اگهی در سایت تالاب از طریق لینک های موجود در این مطالب یا قسمت تبلیغات اقدام به سفارش رپورتاژ آگهی نمایید. در مجموعه تالاب با در نظر گرفتن سئو حرفه ای و موارد ریز مهم در رپورتاژ آگهی سفارش پذیرفته میشود.

 

اگر میخواهید رپورتاژ آگهی بدهید اول با ما مشورت نمایید. ما آماده پاسخگویی سوالات شما هستیم…

 

رپورتاژ آگهی فواید زیادی برای پیشرفت کسب و کار شما خواهد داشت و برای بهتر متوجه شدن اینکه چگونه یک رپورتاژ تاثیر مثبت در پیشرفت کسب و کار اینترنتی ما و بهبود سئو خواهد شد از مطالب ما در این مجموعه و پایین همین مطلب حتما دیدن نمایید.

 

رپورتاژ دقیقا چه معنایی دارد؟

رپورتاژ آگهی یک قالب و شکل چاپی بخصوص است که یک شرکت برای بازاریابی و انتقال پیام برند و محصولات خودش به‌صورت بی‌طرف برای ان هزینه می‌کند. مدیر تبلیغات بـه مجله، روزنامه یا وبسایت برای فضای موردنیاز جهت ارائه محتوای متن محور بـه مخاطب مورد نظر نهایی هزینه‌ ای را پرداخت میکند

 

هدف

رپورتاژ آگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه‌ ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته میشود را ترکیب میکند. داستان‌ های ویژه اغلب بـه‌ ویژگی‌ های بیشتر و خاص‌ تری در مورد شرکت یا محصولات شما بـه نسبت تبلیغات سنتی میپردازد.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

با این‌ وجود شما نسبت بـه مواردی که بـه چاپ میرسد نظارت کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه‌ ای بیشتر برای فضای اختصاص‌ یافته بـه مطلب خودتان، شما قدرت و نظارت کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این بـه ان معنا است که شما بـه‌ طور کامل قادر بـه اشاره کردن بـه مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.

 

شکل و قالب کلی

ماهیت رپورتاژ آگهی‌ ها قدری با آگهی‌ های معمولی متفاوت است، اما متفاوت از تبلیغات چاپی معمولی با استفاده از یک تصویر و پیام برند است. این نوع از آگهی‌ ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در ان ها زیاد است که بـه مزایای محصولات میپردازد یا روایتی از بیان میکند که بـه ویژگی‌ های یک محصول اشاره میکند. با این‌ وجود گاهی از عناصر بصری هم در ان ها استفاده میشود.

 

جهت سفارش رپورتاژ آگهی بـه لینک زیر مراجعه نمایید:

جهت سفارش تبلیغات و رپورتاز آگهی می‌توانید اینجا کلیک نمایید.

تماس با ما از طریق ایمیل : talabganji@gmail.com

 

اعتبار

یکی از دلایلی که عده ای از مدیران تبلیغاتی استفاده از رپورتاژ آگهی را نسبت بـه آگهی معمولی ترجیع میدهند اعتبار آنها در میان مخاطبین است. رپورتاژ آگهی اغلب توسط هرگونه محتوای دیگری در داخل یک رسانه توسط مخاطب خوانده میشود. بنابراین هرقدر علاقه و هیجان بیشتری از طریق ان در مخاطب ایجاد شود، میزان تأثیرگذاری ان‌هم افزایش پیدا می‌کند.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

مردم اغلب آگهی‌ های دیگری که دارای تصویر و عکس هستند را بیشتر در جهت یک تبلیغ می‌دانند و ارزش ان‌چنانی برای ان قائل نمیشوند. تشخیص دادن رپورتاژ آگهی در خیلی از موارد از دیگر محتوای عادی درج‌شده در رسانه‌ ها و وبسایت ها راحت نیست و خیلی از مخاطبین ان را به‌ اشتباه می گیرند.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

نکته: بر اساس عده ای از قوانین خاص وابسته بـه عده ای از رسانه و … در زمان درج رپورتاژ آگهی حتما باید در قسمت بالای ان اشاره بـه رپورتاژ آگهی بودن ان انجام شود تا تمایزی بین ان با دیگر محتوا وبسایت ها وجود داشته باشد.

 


 

نویسنده رپورتاژ آگهی

معمولاًً متن رپورتاژ آگهی توسط شخصی در داخل سازمان سفارش‌ دهنده، شرکت تبلیغاتی مسئول کمپین‌ های تبلیغاتی آن ها یا حتی یک نفر از گزارشگران ان رسانه تنظیم می‌شود. البته در عده ای از شرکت‌ های بزرگ حتما و حتما متن آن ها در داخل خود سازمان و شرکت تنظیم‌ شده و مورد تائید قرار میگیرد یا این که نهایتاً بـه آژانس طرف قرارداد برای امور تبلیغاتی آن ها واگذار می‌شود.

 

سپس فضای موردنیاز برای چاپ ان ها خریداری میشود و این شرکت‌ های کوچک‌ تر هستند که اغلب تنظیم آن را بر عهده شرکت منتشرکننده گذاشته یا در عده ای از موارد درنهایت کار آن را بازخوانی و تائید هم می‌کنند. درحالی‌ که هر دو این رویکردها نیازمند تائید شرکت در مرحله آخر و قبل از چاپ است، استفاده از یک نظر خارج از سازمان اغلب بیشتر توصیه میشود.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

نکته مهم که در بالا هم بـه ان اشاره شد، بی‌ طرفانه بودن محتوا و ادبیات استفاده‌ شده برای این نوع محتوا است، هرچند که باز هم نوعی از تبلیغ است که هزینه‌ای برای صرف شده و هرگز پوشش‌ دهنده نکات منفی در رابطه با یک محصول یا کالا نمی‌شود.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

رپورتاژ آگهی بیشتر از هر چیز برای محصولات و خدماتی مناسب است که در ان ها اطلاعات بیشتر و بهتر موجب فروش محصول نسبت بـه استفاده از تصاویر میشود. محصولات و خدماتی که بیش از هر چیز دیگری برای آن ها از این نوع تبلیغات استفاده میشود شامل مکمل‌های غذایی، روندهای آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی و برنامه‌ های آموزشی و تربیتی و آژانس‌ های مسافرتی میشود.

 


حتما بخوانید: رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی چیست ؟


 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

انسان موجودی اجتماعی است ترجیح مـا این است که به جای سروکار داشتن با یک شرکت با انسان‌ های دیگر تعامل کنیم. رپرتاژ آگهی این فرصت را به هر کسب‌ و کار میدهد تا با معرفی نیروی انسانی و روایت داستان کسب‌ و کار خود امکان چنین تعاملی را فراهم کند. ساختار روایی رپرتاژ آگهی هم چنین، پیام صاحبان صنایع و کسب‌ و کارها را برای‌ مردم بـه‌ یادماندنی‌ تر میکند.

 

وقتی مردم خود را به‌عنوان بخشی از داستان روایت‌ شده می بینند، اطلاعات را کامل‌ تر و بـه مدت طولانی‌ تری بـه‌یاد می‌آورند. داستان‌ ها اطلاعات را به جالب‌ ترین و بـه‌ یادماندنی‌ ترین شیوۀ ممکن نقل می‌کنند. داستان‌ ها نه‌ تنها بـه مردم کمک می‌کنند کسب‌ و کارها را بهتر بـه‌ خاطر بسپارند بلکه ان ها را برای اقدام بـه خرید ترغیب میکنند.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

هنگامی که اطلاعات یا ایده‌ ای در قالب داستان ارائه شود افراد را سریع‌ تر و با تأثیر بیشتری متقاعد میکند. استفاده از رپرتاژ آگهی برای بیان متقاعد‌کننده‌ تر و بـه‌ یاد‌ماندنی‌ تر پیام کسب‌ و‌ کارها بـه صاحبان ان اجازه میدهد تا در میان رقبا قد علم کنند. مردم محتوای انتشار یافته‌ بـه شکل چاپی را قابل‌ اعتماد‌تر از محتوای سایر رسانه‌ ها‌ مییابند. آگهی‌ دهندگان میتوانند از این اعتماد برای ارتقای نظر مردم دربارۀ کسب‌و‌ کارشان استفاده کنند.

 

مردم رپورتاژ آگهی چاپ شده در روزنامه را به چشم محتوایی قابل اعتماد نگاه میکنند. این نکته مخصوصا برای کسب‌ و کارهای خدماتی یا تازه تأسیس‌ تری مهم است که، برای جذب مشتریان محتاط نیاز دارند وجهۀ خوبی از خود بسازند. رپورتاژ آگهی ابزار قدرتمندی برای ان دسته از مشاغلی است که خدمات تکنیکی ارائه میدهند یا نیاز دارند ایده‌ های پیچیده‌ ای را برای مخاطبان‌ شان بیان کنند.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

برای مثال، در ان روزنامه‌ ای که درباره‌ اش صحبت کردم هر هفته بخشی با عنوان سؤال از کارشناسان منتشر می‌شود که در ان پزشکان، دندان‌ پزشکان، مشاوران اقتصادی و دیگر متخصصین میتوانند با پاسخ دادن بـه سؤالات مردم جنبۀ خاصی از کارشان را برای ان ها شرح بدهند.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

برای مثال رستورانی که از گوشت محلی در پخت غذا استفاده میکند، می‌تواند با شیوه‌ ای جذاب و متقاعد کننده در قالب یک داستان، مزایای استفاده از این نوع گوشت برای سلامتی و هم چنین کیفیت غذا های پخته‌ شده با آن را شرح بدهد. رپورتاژ آگهی نه‌ تنها بازگو کنندۀ خدمت یا کالای قابل عرضۀ یک کسب‌ و کار است بلکه ضرورت دقت مصرف‌ کنندگان بـه نکات مهم را نیز شرح میدهد.

 

رپورتاژ آگهی هم چنین برای صاحبان نشریات مزایای چشمگیری بـه‌ همراه دارد. بدیهی‌ ترین مزیت ان هزینۀ تبلیغاتی است که بـه نشریه پرداخت می‌شود که می‌توان از آن برای توسعۀ محتوا و افزایش درآمد استفاده کرد. میشود رپورتاژ آگهی را به‌صورت تبلیغی تکی یا به عنوان بخشی از برنامۀ تبلیغات سنتی بـه کسب‌ و کارها ارائه داد.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

مـن در کسب‌ و کارم از رپورتاژ آگهی برای ترغیب مشتریانم استفاده می‌کنم تا فضای بیشتری برای آگهی‌ شان خریداری کنند. برای مثال آگهی‌ دهنده‌ای که نیمی از یک صفحه را برای آگهی خود خریداری کند، یک مقاله‌ی یک‌چهارم صفحه‌ ای از مـا هدیه میگیرد یا اگر یک تمام‌ صفحه را برای آگهی خود خریداری کند یک مقالۀ نیم‌صفحه‌ ای و یک عکس هدیه می‌گیرد. مـا هزینۀ فضای رپورتاژ آگهی را در هزینۀ آگهی‌ لحاظ می‌کنیم.

 

مضاف بر افزایش درآمد، رپورتاژ آگهی شمار خوانندگان را هم افزایش میدهد. همان‌ طور که اشاره شد، خوانندگان از رپورتاژ آگهی لذت می برند، پس گنجاندن رپرتاژ آگهی در نشریه‌؛ ارزش آن را برای مخاطبین افزایش می‌دهد. یک رپورتاژ آگهی با طراحی مناسب، که از عکس یا اثر هنری استفاده کرده باشد، بـه جاذبه‌ی بصری نشریه اضافه میکند و یکنواختی صفحات تبلیغی آن را می‌زداید.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

علاوه بر این فهمیده‌ ام که رپرتاژ آگهی‌ها حس وفاداری را در مشتریانی که در نشریۀ شما آگهی داده‌ اند، برمی‌انگیزند. آن ها از دیدن مقالات چاپ‌ شده در مورد کسب‌ و‌ کارشان خوشحال میشوند. دادن شانس خرید رپورتاژ آگهی بـه آن ها روابط شما را با مشتریانتان محکم میکند. مـا در مورد رپورتاژ آگهی بازخورد بسیار مثبتی از مشتریان‌ مان دریافت می‌کنیم. بـه‌ این دلیل که رپرتاژ آگهی‌ ها خوانندگان را به خود جلب میکنند.

 


حتما بخوانید: چگونه به یک سایت رپورتاژ آگهی بدهیم ؟ «خرید رپورتاژ آگهی»


 

چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم

مشکل اضافه کردن رپورتاژ آگهی بـه ترکیب محصول نهایی، زمان‌ بر بودن ساخت و نگارش ان است. مـن بـه چند دلیل اجازۀ نگارش متن رپورتاژ آگهی را به مشتریانم نمیدهم. محول کردن این کار به خود مشتریان احتمال خرید ان ها را کاهش میدهد. صاحبان کسب‌ و کار از تسلط کافی در نگارش برخوردار هستند امّا گرایش آنها بـه سمت استفاده‌ از اصطلاحات بیش از حد تخصصی که برای خودشان مهم است بیشتر می‌باشد.

 

مـن پی‌ برده‌ ام که نوشتن متن رپورتاژ آگهی توسط خودمان بسیار بهتر است. اگر هیئت تحریریه دارید، نوشتن متن رپورتاژ آگهی راهی برای مشارکت مستقیم ان ها در تهیۀ نسخۀ نهایی است. اگر هیئت تحریریه ندارید، با فروشندههای خودتان کارمندان دفتری و کارکنان تولیدتان صحبت کنید، ممکن است در میان ان ها فردی لایق و علاقه‌ مند بـه نگارش متن پیدا کنید. گزینۀ دیگر شما استخدام یک نویسندۀ آزادکار «فریلنسر» است.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

رپرتاژ آگهی‌ ها تبلیغات معمولی نیستند، رپورتاژ آگهی‌ ها داستان‌اند. ان ها نباید بـه سادگی مواردی را تکرار کنند که در تبلیغات بـه ان اشاره شده است. نگارش بسیاری از رپرتاژ آگهی‌ هایی که در روزنامۀ مـا بـه چاپ می‌رسد بر عهدۀ مـن است و این ها درس‌ هایی هستند که مـن آموخته‌ ام:

 

سعی نکنید بـه تمام داستان مشتریان‌ تان بپردازید

تمرکز خود را بر یک جنبۀ جالب‌ توجه از کسب‌ و کارشان بگذارید مثلا: چطور شروع به کار کردند، جایزۀ مهمی که برنده شده‌ اند، خدمات جدیدی که ارائه میدهند.

 

چهره‌ ای برای کسب‌ و کارها ایجاد کنید

داستان‌هایی که دربارۀ اشخاص باشد، گیراتر از داستان‌هایی‌ است که دربارۀ تشکیلات و سازمان‌ها باشند. بـه داستان‌هایی دربارۀ صاحبان ان مشاغل بپردازید، دربارۀ خانوادشان، کارکنانشان و مشتریان‌شان. سعی کنید عکس هایی از کسانی که دربارۀ آنها مینویسید بـه متن اضافه کنید.

 

دربارۀ چیزهایی بنویسید که برای خواننده‌ ها جالب باشد

مقالاتی دربارۀ این که چطور کسب‌ و کارها بـه مشتریان‌شان کمک کرده‌ اند تا کارشان را به‌ طور خاصی خوب انجام بدهند. این روش یکی از بهترین ساختارها برای ارائۀ تصدیق مشتریان است.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

به عنوان مثال مـن شاهد بودم که انتشار داستان خانم صمدی همشهری مـا که با اشتیاق و صف‌ ناپذیری در مورد خدمات خوب کلینیک زیبایی شبنم صحبت کرده بود، همراه با عکس خندانی از او در کنار پزشک کلینیک، چـه واکنش قدرتمندی را در خوانندگان ایجاد کرد.

 

گیرا و جذاب بنویسید

از زبان ساده و محاوره‌ ای استفاده کنید و از کاربرد جملات و پاراگراف‌ های طولانی بپرهیزید. از تیترهای قدرتمند استفاده کنید و مطمئن شوید برای هر عکس توضیحاتی نوشته‌ اید. تحقیقات نشان می‌دهند حتّی افرادی که مقالات را نمی خوانند، سرتیترها و توضیحات عکس‌ ها را مطالعه میکنند.

 

اصول اخلاقی رپورتاژ آگهی چیست

کسب اطمینان از این که خوانندگان میتوانند میان مقالات تبلیغاتی و دیگر مقالات روزنامۀ شما تمایز قائل شوند بسیار اهمیت دارد. این تمایز نه‌ تنها برای مراعات موارد قانونی بلکه برای حفظ اعتبار رسانۀ شما حائز اهمیت است. کافی است عبارت محتوای تبلیغاتی را با فونتی کوچک در بالای مقاله بـه خوانندگان متذکر شوید. تجربه بـه مـن آموخته است که این کار تأثیر بدی بر سودمندی رپورتاژ آگهی ندارد.

 

پایان خوش رپورتاژ آگهی

درج رپورتاژ آگهی در نشریه مستلزم زحمت فراوانی است. کسی باید از طریق صحبت با مشتری اطلاعات واقعی راجع‌ بـه محصول یا خدمات را جمع‌ آوری کند و آنگاه داستان ان کسب‌ و کار را بنویسد. درست است که زحمت زیادی می‌طلبد اما ارزش این هـمه تلاش را دارد. همان‌ طور که پیش از این اشاره شد، مزایای فراوان رپورتاژ آگهی متوجۀ همگان است: خوانندگان آگهی‌ دهندگان و نشریۀ شما.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

در حال حاضر تقریبا تمام رسانه‌ ها بـه‌ نوعی از محتوای جاسازی‌ شده «embedded content» استفاده میکنند بـه این شکل که محصول یا برند آگهی‌ دهنده در برنامه‌ سازی ان رسانه یکپارچه می‌شود. دلیل این کار بسیار ساده است جواب می‌دهد هیچ رسانه‌ ای در امر انتقال داستان یا اطلاعات بهتر از رسانه‌ های چاپی عمل نمی‌کند.

روش صحیح آماده سازی رپورتاژ آگهی (نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی)

استفاده از رپورتاژ آگهی، اهرمی فوق‌ العاده برای افزایش توان مـا در کمک بـه مشتریان و کسب درآمد است. بـه مشتریان‌ کمک کنید که داستان‌ شان را از طریق نشریۀ شما بـه گوش مخاطبان‌ شان برسانند و مطمئن باشید که هر دو پایان بسیار خوشی را تجربه خواهید کرد.

 

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد…

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

جدیدترین مطالب سایت