رونمایی تماس صوتی در ورژن جدید تلگرام

رونمایی تماس صوتی در ورژن جدید تلگرام

در نرم افزار و منسجر تلگرام همیشه میتوانستیم ویس و یا همان ضبط های گوناگونی بگیریم اما به تازگی و در ورژن جدید این نرم افزار میتوان از تماس صوتی هم بهره مند شد .

 

ایستاده و قابلیت‌ های منحصر به‌ فردی را ارائه میکند اما نبود امکان برقراری تماس صوتی سبب میشد تا کاربران مجبور باشند برای این کار، نرم افزار جداگانه‌ای نصب کنند.

 

امکان برقراری تماس صوتی با تلگرام بدون شک کاربران ایرانی را بسیار خوشحال خواهد کرد چرا که بیش از نیمی از کاربران این پیام‌ رسان را هموطنان عزیزمان تشکیل میدهند.

 

از قرار معلوم تلگرام از چند ماه قبل فعالیت را برای افزودن قابلیت تماس صوتی آغاز کرده است. این فرآیند، از آنجایی که تلگرام سعی داشته تماس صوتیش با بهترین کیفیت، سرعت و امنیت ممکن ارائه شود، کمی زمان‌بر و طولانی شده است. امکان برقراری تماس صوتی با تلگرام اکنون در دسترس کاربران اروپا است، اما بنابر گفته‌ های وب سایت رسمی تلگرام

 

به زودی کاربران در سراسر دنیا میتوانند از آن استفاده کنند. رابط کاربری تماس صوتی تلگرام بسیار سرراست بوده و استفاده از آن راحت است.رمزنگاری نقطه به نقطه این بار در تماس صوتی تلگرام نیز گنجانده شده است، به این معنی که تنها دو طرف تماس قادر به شنیدن پیام هستند.

 

به عبارت دیگر، اگر فردی به هر طریقی بین دو کاربر قرار گرفته و اطلاعات رد و بدل شده بین آن‌ها را شنود کند، این اطلاعات برایش غیر قابل مشاهده خواهند بود.

 

ترفند جالبی برای تماس صوتی با تلگرام تعیین شده است. حین برقراری تماس، چهار اموجی به تماس‌گیرنده نمایش داده می‌شوند. کاربر باید این اموجی‌ها را با کاربر مقصد چک کند.

 

اگر اموجی‌های نمایش داده شده برای وی نیز همین موارد بودند، یعنی تماس صوتی آن‌ها به طور صد درصد ایمن برقرار خواهد شد. دیگر خبری از کدهای طولانی و یا پیچیده برای اطمینان از امنیت تماس نیست.

 

سریع و قدرتمند

به لطف استفاده از بهترین کدک‌های صوتی، وعده داده شده تا تماس صوتی با تلگرام تبدیل به بهترین تجربه کاربران خواهد شد، چرا که کیفیت تماس‌ها بسیار بالاست.

 

در زمان اقدام برای برقراری تماس، تلگرام تلاش می‌کند اتصال نظیر به نظیری را بین کاربران برقرار کند. اگر این اتصال به هر دلیل برقرار نشد، تلگرام از نزدیکترین سرور به کاربر تماس‌گیرنده،

 

برای برقراری تماس وی با مخاطب مورد نظرش به سریعترین شیوه ممکن استفاده می‌کند. برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها، تلگرام زیرساخت‌های خود را در سراسر جهان توزیع کرده است، به همین دلیل سرعت پیام‌رسانی و ارسال هر نوع فایلی با آن، به مراتب بالاتر از دیگر اپلیکیشن‌ها است.

 

تماس صوتی با تلگرام

به عبارت دیگر، پیام‌رسان‌ها تنها دارای یک یا چند سرور در منطقه خود هستند. وقتی کاربر پیامی را به یک مخاطب ارسال می‌کند، این پیام باید ابتدا به دست این سرور، که در آن‌سوی دنیا قرار دارد، برسد و از آنجا به دست کاربر دیگری که ممکن است در یک ناحیه دورتر باشد، رسانده شود.

 

اما تلگرام، در سراسر دنیا سرورهای توزیع دارد. بعد از برقراری تماس صوتی با تلگرام و مشاهده کیفیت آن، تاثیر پراکنده بودن زیرساخت را متوجه خواهید شد.

 

هوش مصنوعی قدرتمند
هر زمانی که اقدام به برقراری تماس صوتی با تلگرام می‌کنید، یک شبکه عصبی، از تماس شما و بازخورد آن درس می‌گیرد. البته، این اتفاق به این معنی نیست که به محتوای جابه‌جا شده میان شما و کاربر مقصد دسترسی وجود دارد، بلکه منظور کنترل سرعت شبکه، زمان پینگ، درصد از دست رفتن پکت‌ها و دیگر موارد تکنیکی است.

 

این ماشین هوشمند، پارامترهای بسیار مختلفی را بسته به اطلاعات دریافتی از طرفین تماس بهینه‌سازی می‌کند تا به این وسیله در هر زمان تلاش برای برقراری تماس، کیفیت بهتر و بهتری در اختیار کاربران قرار بگیرد.توان هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده توسط تلگرام به اندازه‌ای بالاست که حتی می‌تواند حین تماس نیز برخی از پارامترها

 

را بسته به شرایط موجود بهینه‌سازی کند. به این ترتیب، به محض تغییر وضعیت اتصال به اینترنت، دسته‌ای از پارامترها برای بالا نگه داشتن کیفیت تماس تغییر می‌کنند. بر اساس آزمایشات انجام شده، کیفیت تماس صوتی با تلگرام ، چند سر و گردن از دیگر رقبا بالاتر است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، به لطف توانایی زیاد هوش مصنوعی تلگرام، این کیفیت به مرور زمان نیز بهبود پیدا می‌کند.

 

کنترل کامل تماس صوتی تلگرام

هیچ کاربری مورد آزار و اذیت قرار گرفتن را دوست ندارد! در تلگرام، کاربر می‌تواند به طور دقیق تعیین کند چه افرادی قادر به تماس با وی هستند.

 

همچنین می‌تواند کاربران مورد نظرش را بلاک کرده و هرگز هیچ تماسی از آن‌ها دریافت نکند. حتی می‌توان تماس صوتی با تلگرام را به طور کامل خاموش کرد، به این ترتیب هیچ کاربری نخواهد توانست از طریق تلگرام با شما تماس بگیرد.

 

به صورت پیشفرض، تماس صوتی تلگرام پهنای باند کمی مصرف کرده و به صورت خودکار، خود را با اتصال کاربران وفق می‌دهد.

 

به این ترتیب، کمترین حجم اینترنت ممکن حین تماس صوتی با تلگرام مصرف می‌شود. اما هنوز این امکان وجود دارد تا به قیمت کاهش کیفیت تماس، حجم مصرفی را باز هم بین 25 تا 30 درصد کاهش داد. با فعال‌سازی گزینه Use Less Data در بخشData and Storage، این قابلیت ممکن می‌شود.

 

رابط کاربری ساده

اگرچه اغلب کاربران تلگرام را به عنوان پیام‌رسانی سریع می‌شناسند، اما محبوبیت اصلی آن به خاطر سادگی در استفاده است. این ویژگی در تماس صوتی تلگرام نیز تکرار شده و استفاده از رابط کاربری آن بسیار راحت است.

 

به محض اینکه اقدام به برقراری تماس صوتی با تلگرام کنید، در آی او اس امکان افزودن یک تب اختصاصی برای تماس‌ها در صفحه اصلی ارائه می‌شود. به جای این کار، می‌توان تب تماس‌ها (Calls) را از بخش Recent Calls در تنظیمات فعال کرد.

 

در اندروید، تب تماس‌ها از طریق منوی کشویی واقع در سمت چپ رابط کاربری قابل دسترسی است (کشیدن انگشت به سمت چپ).در هر صورت، حتی با باز نکردن تب تماس‌ها نیز برقراری تماس صوتی با تلگرام سریع است.

 

به محض اینکه امکان استفاده از این قابلیت در کشور شما مهیا شود، آیکون تماس در گوشه پروفایل تمامی مخاطبین به نمایش درمی‌آید. در اندروید، کاربران همچنین می‌توانند از طریق منو ‘…’ در گفتگوهای خود، اقدام به برقراری تماس کنند.

رونمایی تماس صوتی در ورژن جدید تلگرام

تماس تلفنی در تلگرام

 

یک مورد دیگر

معدود کاربرانی که به تماس صوتی با تلگرام اهمیت نمیدهند، باید بدانند نسخه 3.18 قابلیت‌های دیگری را نیز به همراه دارد. امکان مدیریت کیفیت ویدیوهای به اشتراک‌گذاری شده با دیگر کاربران را باید از قابلیت‌های ویژه نسخه جدید تلگرام دانست. به این ترتیب، می‌توان پیش از ارسال ویدیو، میزان فشرده‌سازی را تعیین کرد.

 

همچنین برای نخستین بار در تاریخ اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، این امکان فراهم شده تا کاربر پیش ارسال ویدیو، یک پیش نمایش از آنچه در حال ارسال است را مشاهده کند.

رونمایی تماس صوتی در ورژن جدید تلگرام

ایجاد تماس تلفنی در اینستاگرام

 

 به گزارش تالاب گفتنی است اپلیکیشن، نرخ فشرده‌سازی تعیین شده را به خاطر سپرده و از این پس به طور پیشفرض، آن را پیش از ارسال اعمال میکند.

 

اگر جزو مشتاقان تماس صوتی با تلگرام هستید، بعد از دریافت به روزرسانی جدید از گوگل پلی و یا آیتونز، مرتبا امکان استفاده از این قابلیت را کنترل کنید. به محض فعالسازی آن در کشور ایران، ما را در جریان این اتفاق قرار دهید.

جدیدترین مطالب سایت