وزیر ارتباطات: خروج اینستاگرام از فیلتر

وزیر ارتباطات: خروج اینستاگرام از فیلتر

خروج اینستاگرام از فیلترینگ

در پی حضور مسولین در این شبکه اجتمایی وزیر ارتباطات در مورد اینستاگرام فرمودند وزیر ارتباطات گفت:‌ با دقت به بهرهگیری بعضی مسئولان و مدیران از توئیتر، کارگروه فیلترینگ باید درمورد فیلتر توئیتر تجدیدنظر کند و پالایش در این ایسنتاگرام به علت رمزنگاری با اجازه شورای بینظیر فضای مجازی با مذاکره حل خواهد شد.

 

به گزارش تالاب:محمود واعظی در حاشیه افتتاح پروژه‌هاي فاز 3 شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که تعداد زیادی از مدیران و مسئولان از توئیتر بهرهگیری می کنند، آیا زمان آن نرسیده که توئیتر رفع فیلتر شود، گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید درمورد فیلترینگ توئیتر تجدیدنظر کند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به از فیلتر خارج شدن اینستاگرام از امروز گفت: اینستاگرام رمزنگاری شده و از این‌رو با اجازه‌اي که از شورای فوق العاده فضای مجازی گرفته‌ایم، با مدیر اینستاگرام تماس گرفتیم و اعلام کردند که آمادگی دارند، درمورد موضوعاتی که از نظر ما نامناسب هست، در یک بازه زمانی بنشینم و درمورد محدودیت‌هاي خود با آن ها صحبت کنیم.

اینستاگرام

وی گفت: بعضی موضوعات از نظر قانون، مقررات، سنت و فرهنگ ما قابل قبول نیست و انها اعلام کردند که آمادگی دارند، این موضوعات در این شبکه را در ایران رعایت کنند.

 

واعظی افزود: بنابراین اکنون که موضوع رمزنگاری در اینستاگرام پیش آمده موضوع پالایش محتوا در اینستاگرام را با مذاکره حل می کنیم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که دیگر فیلترینگ هوشمند روی اینستاگرام اجرا نمیشود، گفت: اگر مشکل از مبدأ حل شود، تجهیزات فیلترینگ هوشمند را در جای دیگر بهرهگیری می کنیم.

 

وزیر ارتباطات درمورد تصمیم اخیر وزارت ارتباطات برای فروش اینترنت نامحدود و توقف فروش حجمی گفت: بررسی کارشناسی این طرح به پایان رسیده و امیدواریم در جلسه فوق‌العاده روز یکشنبه آینده کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مطرح شود که اعضا قبول داشتند که این طرح را تصویب کنیم.

 

واعظی گفت: در مدل قبلی فروش اینترنت نه سرعت و نه کیفیت مهم نبودند و مشترک چند گیگ خریداری و بهرهگیری میکرد و پس از آن دوباره گیگ می خرید که در مدل اخیر بسته‌هایي ارائه می شوند که دارای سرعت تا 3 مگ، 3 تا 6 مگ و 6 تا 16 مگ ارائه میشوند و که در این بسته 10 برابر نیز ترافیک داخل دیده می شود.

 

وی افزود: این اعداد از بررسی مصرف معمول کاربران عادی، بنگاه‌ها و کاربران تحقیقاتی محاسبه شده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت