کلیدهای میانبر خطرناک کروم

کلیدهای میانبر خطرناک کروم

میانبرجالب در کروم گوگل

 

شما عزیزان می توانید از این میانبر هاي دیدنی در کروم بهرهگیری نمایید با مرورگر کروم برای راحتی کاربران خود امکانات بی‌شماری را در خود جای داده و یکی از این امکانات نیز پشتیبانی از میانبرهای صفحه‌کلید برای انجام هرچه سریع‌تر بعضی کارهاست.

 

ازجمله کارهایی که با میانبرهای کروم میتوان انجام داد بستن یکباره و همزمان همۀ تب‌ها و پنجره‌هاي باز در مرورگر به کمک کلیدهای Ctrl+Shift+Q و همینطور بازکردن دوباره تب‌هاي بسته شده جدید با بهرهگیری از کلید میانبر Ctrl+Shift+T هست. این دو کلید نسبتا دو کاربرد مخالف یکدیگر دارند و دارای کلیدهایی با شباهت بسیار میباشند.

 

یکی موجب بسته شدن همۀ تب‌ها و پنجره‌هاي باز در مرورگر می شود و دیگری تب‌هاي بسته شده را به ترتیب از آخر به اول دوباره باز می کند. مطمئنا هر دو کلید می توانند در شرایط نیاز خوب واقع شوند، اما مشکل این هست که احتمال فشار اشتباهی این کلیدها بخصوص کلید Ctrl+Shift+Q و بسته شدن یکباره همۀ تب‌هاي مرورگر وجود دارد که این بسته شدن یکباره در مواردی میتواند کار شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

 

میانبرجالب در کروم گوگل

به گزارش تالاب:متاسفانه برای جلوگیري از بروز این مشکل مرورگر کروم هیچ ابزاری را در اختیار کاربران قرار نمیدهد و غیرفعال کردن این میانبر برای پیشگیري از فشار اشتباهی آن صرفا با اختصاص یک عملکرد دیگر به کلیدهای آن امکانپذیر هست.

چنانچه به انجام اینکار علاقه‌مند هستید میتوانید با بهرهگیری از این ترفند عملکرد دلخواه خود را به این کلیدهای میانبر اختصاص دهید.

 

مرورگر کروم را اجرا کرده و در نوار آدرس عبارت
chrome://extensions را وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

صفحه را به پایین اسکرول کرده و از انتهای صفحه روی Keyboard shortcuts کلیک کنید.

 

یکی از عملکردهای موجود برای افزونه‌هاي نصب شده در کروم راکه از آن بهرهگیری نمی کنید، گزینش کرده و پس از قرار دادن نشانگر ماوس در کادر مربوطه، کلیدهای Ctrl+Shift+Q را فشار دهید.

 

با اجرای مرحله 3 کلید میانبر Ctrl+Shift+Q به اجرای عملکرد مربوط به همان افزونه اختصاص خواهد یافت و عملکرد بستن یکباره همۀ تب‌ها و پنجره‌هاي باز کروم از روی آن حذف می شود.

 

 

جدیدترین مطالب سایت