آیا به موبایل آلرژی دارید؟

مجموعه : موبایل
آیا به موبایل آلرژی دارید؟

آلرژی به تلفن همراه و موبایل

 
ممکن است مسخره به نظر برسد اما دکتر فوناسیه، رییس بخش آلرژی بیمارستان وینتروپ نیویورک نظر دیگری دارد. او می گوید: در بسیاری از تلفنهای همراه نیکل وجود دارد، فلزی که می تواند باعث علائم درماتیت آلرژیک شود. در اینصورت ممکن است صورت و گوش و یا دستان فرد مبتلا دچار خارش و قرمز شود.

 

دکتر فوناسیه به این نتیجه رسیده که حدود 10 تا 20% مردم به نیکل حساسیت دارند و این مقدار در خانمها خیلی خیلی بیشتر است. احتمالا دلیلش هم این است که خانمها گوششان را سوارخ می کنند در طی سواخ کردن گوش، ممکن است گردش خون (و طبیعتا سیستم ایمنی) با نیکل آشنا شود.

 

معمولا سیستم ایمنی از آشنایی با مواد بیگانه خوشحال نمی شود و این چنین ملاقاتهایی را به خاطر می سپارد تا در دیدار بعدی با همان ماده برخورد شدیدی نشان دهد، برخورد شدیدی که ما به آن می گوییم آلرژی.

 

اما خبر خوب این است که همه موبایلها نیکل ندارند. طبق مطالعه فوناسیه و همکارانش، نیکل بیشتر در مدلهای تاشوی تلفنها پیدا می شود. همچنین یک سوم مدلهای بلک بری هم نیکل دارند و تا جایی که مطالعه فوناسیه نشان داده در موبایلهای اندرویدی و آیفون هم اثری از نیکل پیدا نمی شود.

 

اگر شما علائم آلرژی به تلفن همراه را داشتید، می توانید مدل گوشیتان را عوض کنید، یا اینکه از هدفون برای مکالکمه استفاده کنید. روش دیگر هم استفاده از کاورها و پوشش دهنده های صفحه تلفن است که می تواند موثر باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت