باتری های آسفالتی فقط در 5 دقیقه گوشی را شارژ میکند

مجموعه : موبایل
باتری های آسفالتی فقط در 5 دقیقه گوشی را شارژ میکند

باتری های آسفالتی چیست ؟ 

 

با پژوهش دانشمندان ، بالاخره توانستند در داخل باتری هاي گوشی آسفالت بکار بگذارند و تلفن دوست انها فقط در 5 دقیقه شارژ شود . 

 

به گزارش تالاب باتری‌هاي لیتیوم-یونی با همه ی قابلیت‌ها و گستردگی‌هاي خود تقریبا به اتمام راه خود نزدیک شده‌اند و محققان اعلام کرده‌اند که این باتری‌ها تقریبا به حداکثر قابلیت خود رسیده‌اند و نمی توان از آنها بیش از این انتظار داشت.

 

با دقت به این محدودیت محققان به سوی باتری‌هاي لیتیوم-هوا و لیتیوم-آهن رفته‌اند تا بتوانند به قابلیت‌هاي جدیدتر و بهتر دست پیدا کنند.

 

حال محققان دانشگاه رایس در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که افزودن آسفالت به بخش آندی«anode» باتری‌هاي لیتیوم-آهن واسطه می شود این باتری‌ها سریعا‌تر شارژ شوند و همینطور جلو اتصال در مدار این باتری‌ها و ایجاد اختلال در عملکرد آنها را میگیرد.

 

برای ساخت این باتری محققان از ماده‌اي به نام “گیلسونیت”«gilsonite» که یکی از مشتقات آسفالت هست بهرهگیری و برای ایجاد خاصیت رسانایی در آن، از نانوذرات گرافن بهرهگیری کردند. این ترکیب با بهرهگیری از فرایند رسوب الکتروشیمیایی در فلز لیتیوم یک آند ایجاد می شود. باتری نهایی با ترکیب این آند با یک کاتد«Cathode» از جنس کربن خالص ساخته شد.

 

محققان بیش از 500 بار این باتری‌ها را شارژ و تخلیه کردند و متوجه شدند مواد کربن متخلخل موجود در این باتری واسطه پایدارتر شدن عملکرد این باتری شده هست.

 

چگالی توانی این باتری‌ها 1322 وات بر کیلو گرم و چگالی انرژی آنها 943 وات‌ساعت بر کیلو گرم هست. تراکم جریانی این باتری‌ها بالای 20 میلی‌آمپر در هر سانتی‌متر مربع هست که واسطه می شود بسیار سریعا‌تر از باتری‌هاي معمولی شارژ شوند. این باتری‌ها فقط در پنج دقیقه شارژ میشوند.

 

قابلیت دیگر این باتری این هست که از شکل گیری “دندریت‌” پیشگیري می کند. این ذرات واسطه میشود که باتری اتصالی کرده ودر مواردی آتش گرفته و یا منفجر شود.

 

محققان این طرح اعلام کرده‌اند که افزون بر تمام قابلیت‌هاي یاد شده این باتری‌ها ارزان‌تر از نظیر‌هاي قبلی بوده و نیازی به ایجاد نانولوله‌هاي گرافنی وجود ندارد که واسطه می شود تا حد زیادی فرایند ساخت باتری ساده‌سازی شود.

 

نتایج این پژوهش در نشریه علمی ACS Nano توزیع شده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت