معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

مجموعه : موبایل
معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

اینترنت کدام اپراتور بهتر است؟

تعرفه مناسب با حجم ترافیک و مدت زمان بیشتر برای استفاده ملاک گرفتن یک بسته اینترنتی همراه برای موبایل میباشد. اگر شـما بدنیال یک بسته مناسب هستید می توانید اینجات بهترین و مناسب ترین بسته هاي‌ اینترنتی را بیابید و شارژ کنید.

 

مجله تالاب : خدمات اینترنتی با قیمت ماهانه، پوشش داده‌ها و سرعت در ارتباط اسـت و تا کنون هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل عملکرد خوبی در زمینه پوشش و سرعت اینترنت داشته‌اند اما هیچ‌کدام از این سه اپراتور نتوانسته‌اند بـه پیروزی مطلق دست یابند.

 

طبق اطلاعات OpenSignal پوشش شبکه 4G ایرانسل و همراه اول تقریبا مشابه و بسیار گسترده‌تر از رایتل هستند

 

بـه گزارش تالاب اگر از دارندگان سیم‌کارت هرکدام از این اپراتوها درباره پوشش دهی و سرعت اینترنتشان سؤال کنید، جواب‌هاي‌ مختلفی میشنوید؛ درواقع گاهی دریک منطقه‌ي بدون آنتن میبینید کـه اینترنت عده اي از اپراتورها بـه‌اسانی قابل‌معرض اسـت اما اینترنت همان اپراتور دریک منطقه با آنتن دهی خوب نسبت بـه سایر اپراتورها از پوشش دهی پایینی برخوردار اسـت.

 

با این تفاسیر اگر بخواهیم بـه‌صورت دقیق بگوییم کـه اینترنت کدام اپراتور بهتر اسـت باید بـه اطلاعات بـه‌دست‌آمده از دو اپلیکیشن Speedtest «تست سرعت» و Open Signal «سیگنال باز» مراجعه کنیم.

 

“طبق اطلاعات OpenSignal پوشش شبکه 4G ایرانسل و همراه اول تقریبا مشابه و بسیار گسترده‌تر از رایتل هستند. چنانچه در تصویر زیر هم می توانید پوشش شبکه 4G هر سه اپراتور را در شهر های مختلف با یک دیگر مقایسه کنید.”

 

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

کدام بسته‌های اینترنتی به‌صرفه‌تر است؟

اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل بـه‌عنوان ارائه‌دهندگان اصلی خدمات اینترنت همراه، بسته‌هاي‌ اینترنتی متنوعی را ارائه می دهند کـه مشترکان با توجه بـه میزان استفاده خود این بسته‌ها را انتخاب می‌نمایند. بسته‌هاي‌ اینترنتی طبق معمولً از یک روز تا یکسال با حجم‌هاي‌ محدود و نامحدود ارائه میشوند. طبق معمولً 10 گیگابایت برای افرادی کـه استفاده محدود از اینترنت دارند، کافی اسـت. ما با توجه بـه نیاز شـما بهترین و مقرون‌بـه‌صرفه ترین بسته‌هاي‌ اینترنتی را پیشنهاد میکنیم:

بهترین بسته‌هاي‌ اینترنت برای افراد کم‌مصرف

بسته‌های مقرون‌به‌صرفه همراه اول

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

بسته‌های مقرون‌به‌صرفه ایرانسل

 

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

 

بسته اینترنتی نامحدود همراه اول

 

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

بسته اینترنتی نامحدود ایرانسل

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

بسته‌های اینترنتی نامحدود رایتل

 

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

چرا حجم اینترنت زود تمام می‌شود؟

گاهی با توجه بـه میزان مصرفتان از اینترنت می بینید کـه برایتان پیام می آید کـه حجم بسته اینترنت شـما بـه اتمام رسیده اسـت و علت ان را نمیدانید.

گشت‌وگذار در وب و شبکه‌هاي‌ مجازی، ارسال و دریافت ایمیل، بازی آنلاین، بارگیری محتوای مختلف و کلیه فعالیت‌هایي کـه از اینترنت استفاده میکنید، در استفاده شـما نقش دارد؛ خوشبختانه سیستم‌عامل اندروید دارای این قابلیت اسـت کـه میزان مصرف اینترنت شـما را بـه جداسازی میزان سهم هر برنامه نمایش می دهد.

کافی اسـت این مراحل را طی کنید:
1- بـه بخش setting یا تنظیمات گوشی بروید.
2- گزینه Data usage یا مصرف داده را انتخاب کنید.
3- گزینه Mobile Data یا داده‌هاي‌ موبایل را فعال کرده و میزان مصرف خودرا با تنظیم بازه زمانی مشاهده کنید.
4- پس از مشخص کردن بازه زمانی، می توانید فهرست برنامه‌هاي‌ استفاده‌شده از دیتای موبایل را بـه‌صورت نمودار ببینید.

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت

دقت کنید کـه در بین استفاده‌هاي‌ روزانه از دیتای موبایل، نرم‌افزار اینستاگرام، مشاهده آنلاین فیلم، بازی‌هاي‌ آنلاین، فیلترشکن، ارسال یا آپلود فایل در شبکه‌هاي‌ مجازی بیشترین حجم را از اینترنت شـما میگیرد.

یکیدیگر از مواردی کـه ممکن اسـت باعث زود تمام شدن حجم اینترنتان شود، بـه‌روزرسانی خودکار نرم‌افزارهای نصب‌شده روی دستگاه شـما اسـت.

برای غیرفعال کردن بـه‌روزرسانی خودکار لازم اسـت گام‌هاي‌ زیر را دنبال نمایید:
-اپلیکیشن play store را درگوشی خود باز کنید.
– منوی 3 نقطه بالای اپلیکیشن را بزنید.
– بـه قسمت setting یا تنظیمات بروید.
– Auto-update apps یا بـه‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را بزنید.
– گزینه Do not auto-update apps یا برنامه‌ها بـه‌صورت خودکار آپدیت نشوند را انتخاب کنید.

معرفی بسته های اینترنتی موبایل با مناسب ترین قیمت
 
 

ترافیک یا حجم اینترنت چگونه محاسبه می شود؟

هر گونه استفاده از اینترنت از چت، مشاهده فیلم، بازکردن صفحه وب، ارسال و دریافت فایل، بـه روزرسانی و… همگی باعث کسر حجم اینترنت می‌شود. نحوه ارزیابی بـه این صورت اسـت کـه بـه عنوان مثال سرویس اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت در ثانیه با حجم 2 گیگابایت را درنظر بگیرید؛ دراین سرویس شـما می توانید در هر ثانیه حداکثر با سرعت 128 کیلو‌بیت در ثانیه دانلود کنید و زمانی کـه میزان ارسال و دریافت اطلاعات بـه 2 گیگابایت رسید، اینترنت شـما قطع خواهد شد و نیاز بـه تمدید مجدد دارید.

 
جدیدترین مطالب سایت