آموزش دریافت آی پی مودم اینترنت

آموزش دریافت آی پی مودم اینترنت

ترفند دریافت ip مودم

بعضی اوقات اینترنت منزل یا محل کار نیاز به تعویض رمز دارد و همین موضوع باعث میشود تا آی پی داشته باشیم.

 

زیرا در همه مودم ها برای ورود به صفحه تنظیمات، باید آدرس IP آن را در مرورگر تایپ کنید تابه صفحه تنظیمات دست پیدا کنید. اغلب مودم ها به طور پیش فرض دارای یکی از دو آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و یا

۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ هستند اما ممکن است به دلایلی این آدرس را تغییر داده باشید و نتوانید آن را به خاطر بیاورید که در این صورت برای یافتن این آدرس باید مراحل زیر را دنبال کنید:

روش اول: به منوی استارت ویندوز بروید و در پنجره Run دستور cmd /k ipconfig را تایپ کنید؛ حال در فهرستی که برایتان ظاهر می شود، به دنبال عبارت Default Gateway بگردید؛ عدد مقابل آن، آدرس آی پی روتر یا مودم شماست.

 

روش دوم: دوباره به سراغ منوی استارت و پنجره Run بروید و این بار دستور cmd /k tracert را تایپ کنید تا آدرس آی پی در اولین خط این پنجره نمایش داده شود.

روش سوم: اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، می توانید روتر یا مودم خود را Reset کنید تا به تنظیمات اولیه خود برگردد. در این حالت آدرس آی پی شما به طور معمول ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ خواهد بود.

 

برای Reset کردن دستگاه، در زیر آن به دنبال کلیدی باشید که عبارت Reset در کنار آن نوشته شده باشد. حال آن را بفشارید و ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید.

 

توجه کنید که در صورت Reset کردن مودم تمامی تنظیمات به حالت کارخانه ای برمی گردد و ارتباطتان قطع می شود. برای ارتباط مجدد، یا باید خودتان تنظیمات لازم را درون آن اعمال و یا به سرویس دهنده اینترنت ADSL تان مراجعه کنید و مودم را برای تنظیم مجدد در اختیارشان بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت