10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

بعد از مدتی شاهد کاهش سرعت ویندوز 7 خواهیم بود که باعث مشکلاتی مثل دیر باز شکل برنامه ها و کند شدن ویندوز خواهد شد . ما در این جا بهترین روش هاي‌‌‌ افزایش و بهینه سازی ویندوز 7 را توضیح دادیم . در اخر هم یک نرم افزار مفید جهت بهینه سازی ویندوز 7 معرفی کردیم که باید نصب  کنید و دیگه از شر کندی ویندوز خلاص بشید. دراین مقاله سعی می کنیم راه هاي‌‌‌ بهینه سازی ویندوز 7 را برای عملکرد بهتر مورد بررسی قرار دهیم .

 

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

۱. برای بهینه سازی ویندوز 7 نخستین قدم استفاده از ابزار troubleshooter می‌باشد که خود به صورت اتوماتیک مشکلات را بررسی و ان را رفع می کند. برای این منظور : در قسمت Start , کلمه ي Troubleshooting را تایپ کنید و Troubleshooting را انتخاب نمایید. در زیر مجموعه ي System and Security گزینه ي Check for performance issues را انتخاب نمایید. و سپس ویزارد را پی گیری نمایید.

 

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از ابزار troubleshooter

 

2. جهت بهینه سازی ویندوز 7 برنامه هاي‌‌‌ راکه از انها استفاده نمی‌کنید پاک نمایید . بهترین راه برای پاک کردن برنامه هاي‌‌‌ که قبلا نصب نموده اید استفاده ازPrograms and Features میباشد برای این منظور :

Start —-> Type : Programs and Features ——> select Programs and Features

 

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

بهینه سازی ویندوز 7

 

3. در قدم سوم بهینه سازی ویندوز 7 برنامه هایي غیر ضروری در Startup را غیر فعال نمایید. طبق معمولًً خیلی از برنامه به گونه اي طراحی می شوند که به صورت اتوماتیک به قسمت Startup می روند. برای این منظور به مسیر زیر بروید :

Run —–> msconfig

 

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از ابزار start up

 

در پنجره ظاهر شده، برگه startup را انتخاب کنید ؛ هر برنامه راکه فکر می‌کنید، اجرای ان در هنگام بالا آمدن ویندوز ضروری نیست، غیرفعال نمایید.

 

۴. بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از Defragment :

دیسک سخت خود را Defragment کنید. برای این منظور :

Start —–> type : Disk Defragmenter

 

 

بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از ابزار Defragment

5. بهینه سازی ویندوز 7 با خاموش کردن حالت نمایش شیشه‌اي پنجره‌ها « Transparency» : یکی از جلوه هایي که در ویندوز ۷ طراحی شده است قابلیت Transparency می‌باشد که البته مقدار زیادی از حافظه ي رم را مشغول میکند برای غیر فعال کردن ان :

 

روی صفحه اصلی «Desktop» راست کلیک کند و به Personalize برود ودر بخش Windows Color تیک مربوطه Enable Transparency را بردارید.

 

۶. بهینه سازی ویندوز 7 با غیرفعال کردن جلوه هاي‌‌‌ بصری : شاید بتوان گفت که موثر ترین روش برای التیام سرعت ویندوز استفاده از Adjust for best performance می‌باشد که بسیار در سرعت ویندوز موثر است برای تنظیم نمودن :

 

Start —–> Type : Performance Information and Tools —–> Adjust visual effects —– > Adjust for best performance

 

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

بهینه سازی ویندوز 7 با غیرفعال کردن جلوه های بصری

 

7. بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از افزایش حافظه ي RAM : که خوب البته این روش ؛ هزینه اي برای شما دارد اما بسیار مفید و موثر می‌باشد. توجه داشته باشید که ویندوز ۷ در میتواند در حافظه ي RAM ؛ ۱ گیگابات اجرا شود اما بسیار توصیه شده است حدالامکان که از ۲ گیگابایت حافظه ي RAM استفاده نمایید.

 

۸. بهینه سازی ویندوز 7 با استفاده از آنتی ویروس مناسب : از جمله دلایل کاهش سرعت ویندوز می‌تواند آلوده بودن سیستم به ویروس و برنامه هاي‌‌‌ ویرانگر باشد . بنابر این استفاده از آنتی ویروس مناسب می‌تواند نقش بسزایی در سرعت ویندوز داشته باشد .

 

۹. در بهینه سازی ویندوز 7 به روز بودن درایور هاي‌‌‌ مربوط به سخت افزار هاي‌‌‌ سیستم شما نیز تاثیرگذار است.

 

10- استفاده از نرم افزار نرم افزار Windows 7 Manager

ابزاری نیرومند در زمینه تنظیم، بهینه سازی و پاک‌سازی ویندوز 7 میباشد. این نرم افزار شامل 30 ابزار مختلف برای التیام عملکرد و افزایش کارایی و افزایش امنیت ویندوز 7 میباشد. توسط این نرم افزار با یک کلیک تمامی اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم خود را مشاهده  نمایید. بهینه سازی و افزایش سرعت و پاک‌سازی رجیستری، مدیریت Startup، آزاد سازی فضای اشغال شده هارد دیسک با حذف فایل هاي‌‌‌ بیخود، تکراری و …؛ ویرایش تنظیمات مربوط به نمایش منوها جهت افزایش سرعت و کارایی، حفظ امنیت با پاک‌سازی کلیدهای رجیستری، پسوردها و  اطلاعات شخصی، بهینه سازی تنظیمات شبکه اي جهت افزایش سرعت اتصالات شبکه از ویژگی هاي‌‌‌ این نرم افزار میباشد.

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

قابلیت هاي‌‌‌ کلیدی نرم افزار Windows 7 Manager:

 

– مشاهده تمامی اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم
– قابلیت افزایش سرعت اینترنت
– بهینه سازی و افزایش سرعت با پاک‌سازی رجیستری
– قابلیت افزایش سرعت Start Up و Shutdown سیستم
– مدیریت Startup
– آزاد سازی فضای  اشغال شده هارد دیسک با حذف فایل هاي‌‌‌ بی محتوی، تکراری و…
– ویرایش تنظیمات مربوط به نمایش منوها
– تغییر آیکون درایوها و درایو وسایل جانبی مانند Flash Memory ها
– حفظ امنیت با پاک‌سازی کلیدهای رجیستری، پسوردها و  اطلاعات شخصی
– بهینه سازی تنظیمات شبکه اي جهت افزایش سرعت اتصالات شبکه
– امکان دسترسی به بوت سیستم
– و …

 

نرم افزار Windows 7 Manager ابزاری نیرومند در زمینه تنظیم، بهینه سازی و پاک‌سازی ویندوز 7 می‌باشد. این نرم افزار شامل 30 ابزار مختلف برای التیام عملکرد و افزایش کارایی و افزایش امنیت ویندوز 7 می‌باشد. توسط این نرم افزار با یک کلیک تمامی اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم خود را مشاهده  نمایید.

 

بهینه سازی و افزایش سرعت و پاک‌سازی رجیستری، مدیریت Startup، آزاد سازی فضای اشغال شده هارد دیسک با حذف فایل هاي‌‌‌ بیهوده، تکراری و …؛ ویرایش تنظیمات مربوط به نمایش منوها جهت افزایش سرعت و کارایی، حفظ امنیت با پاکسازی کلیدهای رجیستری، پسوردها و  اطلاعات شخصی، بهینه سازی تنظیمات شبکه اي جهت افزایش سرعت اتصالات شبکه از ویژگی هاي‌‌‌ این نرم افزار می‌باشد.

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

ترفندهايي براي بالا بردن سرعت کامپیوتر

هنگامي که شما رايانه جديدي خريداري مي‌کنيد يا اينکه ويندوز آن را مجددا نصب مي‌کنيد، به خاطر نو بودن رايانه و يا پس از نصب مجدد ويندوز، کارايي رايانه‌تان بسيار بالاتر از گذشته شده است. حالا با انجام چند ترفند شما مي‌توانيد سرعت و کارايي رايانه‌تان را باز هم بيشتر کنيد.

 

اولين کار،تميز کردن سيستم رايانه است. «مخصوص رايانه‌هايي که چندين ماه از خريد ان گذشته است»

 

مجله تالاب: ابتدا رايانه را خاموش و سپس برق آن را قطع کنيد. حال با احتياط قاب کيس رايانه خود را باز کنيد. خيلي دقت کنيد و مراقب باشيد، مخصوصا اگر براي اولين بار اين کار را تجربه مي‌کنيد.

 

هيچ جسم فلزي را داخل کيس و نزديک بردهاي رايانه نبريد چون امکان دارد به قطعات الکترونيکي ان صدمه بزند. از لمس کردن قطعات الکترونيکي روي بردهاي«مدارهاي الکترونيکي» رايانه‌تان پرهيز کنيد، زيرا احتمال دارد الکتريسته ساکن حاصل از اصطکاک لباس شما و… باعث صدمه زدن و سوختن ان قطعه شود. حالا با احتياط گرد و غبار جمع شده در کف کيس را تميز کنيد. مطمئن شويد که فن‌هاي‌‌ سيستم‌تان به نرمي مي‌چرخند و گرد و غباري هم روي آن ها نيست.

 

بعد از اتمام اين کار قاب کيس را ببنديد، برق را وصل و رايانه‌تان را روشن کنيد. حالا نوبت حذف برنامه‌هاي‌‌ غيرضروري روي سيستم است، براي اين منظور به منوي Start رفته و بعد Control panel را انتخاب کنيد تا پنجره ان باز شود.

 

سپس Add or Remove Programs را انتخاب کرده و روي ان کليک کنيد. پنجره‌اي باز مي‌شود و ليست برنامه‌هاي‌‌ نصب شده بر روي رايانه‌تان را نشان مي‌دهد. نرم‌افزارهايي راکه نصب کرديد و نيازي به انها نداريد انتخاب کرده و حذف کنيد. با ساير برنامه‌هاي‌‌ نصب شده کاري نداشته باشيد چون در صورتي که يک راه‌انداز سخت‌افزار و يا يک برنامه ضروري سيستم خود را حذف کنيد، سيستم شما با مشکل روبه‌رو مي‌شود.

 

پس از اتمام اين کار فرصت خوبي است که هارد‌ديسک خود را مرتب کنيد. براي اين منظور درايو C «هر درايوي که ويندوز در ان نصب شده است» را انتخاب و سپس کليک راست کنيد و گزينه آخر يعني Properties را انتخاب کنيد، پنجره جديدي باز مي‌شود، روي Disk Cleanup کليک کنيد تا اجرا شود سپس قسمت‌هايي که حجم زيادي اشغال کردند، در صورتي که نيازي به انها نداشتيد انتخاب کرده و سپس روي OK کليک کنيد.

 

پس از اتمام اين مرحله، نوبت مرتب کردن فايل‌ها در هارد ديسک‌تان است، با چيده شدن فايل‌ها به طور مرتب و منظم در کنار هم سرعت و کارايي‌ هارد ديسک و مسلما رايانه‌تان بيشتر مي‌شود. اين کار به Defrag کردن معروف است.

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

بايد Tools را از همان پنجره Properties درايوتان انتخاب کنيد. در اين قسمت سه بخش وجود دارد که ما بخش Defragmentation را انتخاب مي‌کنيم تا پنجره ان باز شود.

 

حالا درايو C را انتخاب و سپس روي دکمه Defragment کليک مي‌کنيم تا کار Defrag آغاز شود ممکن است انجام اين کار زمان زيادي ببرد، البته اين بستگي به ظرفيت‌ هارد ديسک‌تان و اين‌که چقدر از آن اشغال شده است دارد. اين کار را براي ساير درايوهايتان نيز انجام دهيد.

 

پس از انجام اين کارها حالا وقت ان رسيده تا از شر يکسري برنامه‌هاي‌‌ غيرضروري که در هنگام بالا آمدن ويندوز اجرا مي‌شوند و با اشغال فضايي از حافظه و گهگاه استفاده از Cpu، سرعت و کارايي رايانه‌تان را کاهش مي‌دهند، خلاص شويد.

 

براي اين منظور به منوي Start، برويد و Run را انتخاب کنيد. حالا در پنجره باز شده عبارت msconfig را تايپ و سپس ok را کليک کنيد.

پنجره جديدي باز مي‌شود. گزينه آخر يعني Start up را انتخاب کنيد. حالا ليست تمامي برنامه‌هايي که در هنگام شروع به کار ويندوز، انها نيز اجرا مي‌شوند ظاهر مي‌شود.

 

بايد برنامه‌هاي‌‌ غيرضروري را انتخاب کنيد و تيک جلوي آن ها را برداريد. به طور مثال دنبال برنامه‌هايي مانند Nero، winamp، iTunes Helper و… بگرديد و دقت کنيد که فقط تيک انها را برداريد و Disable نکنيد و به ساير بخش‌ها نيز اکيدا دست نزنيد که امکان دارد ويندوزتان صدمه جدي ‌ببيند و احتمال اين‌که ويندوزتان بالا نيايد بسيار زياد است. پس از اتمام اين مراحل يک‌بار رايانه خود را خاموش و سپس دوباره آن را راه‌اندازي کنيد

 

10 روش ساده برای افزایش سرعت و بهینه سازی ویندوز 7

جدیدترین مطالب سایت