طریق فهمیدن ویروسی شدن کامپیوتر

طریق فهمیدن ویروسی شدن کامپیوتر

روش های فهمیدن ویروسی شدن کامپیوتر

موقعی که شما وارد My Computer می شوید و روی درایو های ان راست کلیک می کنید و در این هنگام یک گزینه با یک زبان نامفهوم را می بینید .

 

یا اینکه وقتی روی درایوهایتان دوبار کلیک می کنید محتوای درایوهای شما در یک صفحه جدید باز می شود .

 

یا موقع دابل کلیک کردن روی درایو هایتان پنجره Open With باز می شود و به شما می گوید Choose the program you want to use to open this file یا هنگام کلیک بر روی درایو هایتان error ی به شما داده می شود .

یعنی سیستم شما ویروسی شده است . این ویروس ، ویروس autorun.inf می باشد . نحوه پاک کردن این ویروس را در قسمت های بعد گفته شده است .

 

همچنین این ویروس باعث از بین رفتن و پاک شدن Folder Options خواهد شد

و اگر شما گزینه های Show hidden files and folders و Hide protected operating system files (Recommended) را مارک دار کنید با ok کردن پنجره این گزینه کار نخواهند کرد و دوباره به حالت اولیه باز خواهند گشت .

همچنین این ویروس باعث غیر فعال شدن Task Manageو Registry Editor خواهد شد .

 

اگر شما روی گزینه command prompt یا cmd نیز کلیک کنید یا باز نخواهد شد و پیغام زیر را خواهد داد یا اینکه به سرعت باز و بسته خواهد شد .the command prompt has been disabled by your administrator

 

راههای ورود این ویروس از طریق قطعاتی خواهد بود که از طریق usb با سیستم شما ارتباط دارند . قطعاتی مانند فلش مموری ها ( کولدیسک ) ، موبایل ها ، رم ریدر ها و …

 

جدیدترین مطالب سایت