آموزش تارت رنگینک «تلفیق آشپزی سنتی و مدرن»

آموزش تارت رنگینک «تلفیق آشپزی سنتی و مدرن»

آموزش پخت تارت رنگینک «تلفیق آشپزی سنتی و مدرن»

تارت نوعی شیرینی هست که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن بهرهگیری می شود. روی تارت‌ها باز هست و از ماده اصلی شیرینی «خمیر» تشکیل نشده هست.

 

با درست کردن این تارت، که مواد پایه و قابل دسترسی نیاز دارد، به زندگی تان رنگ دهید. این تارت بسیار مقوی هست و مراقب باشید در خوردن آن زیاده روی نکنید، زیرا به علت داشتن خرما در فصل تابستان، ممکن هست گرمی تان شود.

 

به گزارش تالاب: با درست کردن این تارت، که مواد پایه و قابل دسترسی نیاز دارد، به زندگی تان رنگ دهید. این تارت بسیار مقوی هست و مراقب باشید در خوردن آن زیاده روی نکنید، زیرا به علت داشتن خرما در فصل تابستان، ممکن هست گرمی تان شود.

 

مواد لازم خمیر تارت:

کره به دمای محیط رسیده: 60 گرم
شکر: 50 گرم
تخم مرغ «زرده و سفیده»: 20 گرم
زرده تخم مرغ: 5 گرم
وانیل: یک هشتم قاشق چایخوری
نمک: 1 پینچ
بکینگ پودر: یک چهارم قاشق چایخوری
آرد: 100 گرم
مواد لازم رنگینک:

کره: 160 گرم
آرد: 120 گرم
هل: 2 قاشق چایخوری
روغن مایع: 8 قاشق سوپ خوری
خرما: حدود 15 عدد

 

طرز تهیه خمیر تارت:

1. کره نرم شده و شکر را با همزن برقی بزنید تا کاملا حالت رکمی، پوک و سبک پیدا کند. سپس نمک، تخم مرغ و زرده تخم مرغ را بیفزایید و مجددا با همزن برقی بزنید، آرد، بکینگ پودر و وانیل را با هم ترکیب نموده الک کنید، سپس به ترکیب کره اي بیفزایید و بالیسک هم بزنید

 

در حدی که به صورت خمیری در آید در صورت نیاز یک قاشق سوپ خوری آرد مازاد بهرهگیری نمایید تا خمیر از ظرف جدا شود، خمیر را در پلاستیک فریزر قرار داده در یخچال، به مدت تقریبی یک ساعت استراحت دهید، پس از استراحت خمیر را از یخچال خارج نموده روی سطح آرد پاشی شده با وردنه به ضخامت تقریبی 3 میلی متر باز کنید.

 

2. سپس در قالب تارت قرار دهید به گونه اي که کف و دیوارهای قالب را بپوشاند. اضافه هاي لبه میر را با قیچی مرتب نمایید، روی خمیر را چنگال زده،کاغذ روغنی قرار دهید و روی آن حبوبات بریزید.

 

3. قالب را در فر از پیش گرم شده به دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار دهید. سپس قالب را از فر خارج نمایید کاغذ روغنی و حبوبات را بردارید و مجددا به فر انتقال دهید تا حدود 10 الی 15 دقیقه دیگر در فر بپزد در حدی که لبه هاي تارت و کف تارت کمی طلایی شود. سپس تارت را از فر خارج نمایید و اجازه دهید کاملا خنک شود.

 

 

طرز تهیه رنگینک:

1. آرا را الک نموده در ظرف مناسبی بریزید و بر روی شعله ملایم قرار دهید. تمام مدت در کنار شعله بمانید و آرد را هم بزنید زیرا آرد خیلی زود می سوزد، به تفت دادن آرد ادامه دهید تا جایی که به رنگ طلایی روشن درآید، سپس کره را اضافه کنید. کمی هم بزنید.

 

2. در این مرحله آرد به صورت خمیری در می‌آید. روغن را نیز بیفزایید. کمی هم بزنید، بعد هل را اضافه کنید. زیر شعله را خاموش نمایید. این ترکیب را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

 

3. در این فاصله خرماهای تان را اگر درشت هست از طول به دو نیم کنید، هسته آن را خارج نموده در هر دو نیمه مغز گردو قرار دهید و خرما را سرتاسر خمیر تارت خنک شده بچینید سپس روی آن حلوای ولرم شده را بریزید. وقتی کاملا خنک شد پودر قند بپاشید و با پودر پسته تزئین نمایید.

 

 

نکته:

1. در صورتی که به خرماهای ریز دسترسی داشتید هسته آن ها را خارج نمایید، مغز گردو قرار دهید و به صورت عمودی بر روی خمیر تارت خنک شده بچینید و مابقی مراحل را انجام دهید.

 

2. به صورت سنتی در رنگینک از رطب بهرهگیری می شود.
3. ترجیحا در هنگام تهیه رنگینک از آرد گندم سبوس دار بهرهگیری نمایید اما در صورت عدم دسترسی از آرد سفید بهرهگیری کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت