طرز تهیه ژله هندوانه

طرز تهیه ژله هندوانه

ژله هندوانه

 

مواد مورد نیاز :

1- ژله سبز ( لیمو یا کیوی ) 2 بسته
2- ژله قرمز ( انار یا البالو ) 2 بسته
3- بستنی وانیلی حدود 1 لیتر یا 4 لیوان
4- شکلات ( کاکائو ) چیپسی

  ابتدا یک بسته ژله سبز ( لیمو یا کیوی ) رو در یک لیوان اب داغ حل می کنیم . دقت کنید تمام ذرات ژله باید در اب داغ حل شده باشه تا یه مایع شفاف بدست بیاد . اگر دیدین ذرات ژله در اب کاملا حل نشده ظرف رو روی بخار غیر مستقیم قرار بدین ( بن ماری ) و هم بزنید .

بگذارید این مایع قدری سرد بشه جوریکه اگه انگشت رو در مایع فرو بردین دست تون نسوزه . سپس یک لیوان بستنی وانیلی رو که تا حدی نرم شده به این مایع اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست بشه .
این مواد رو که کاملا هم زدین و یکدست شده در قالب مستطیل شکل بریزید و به مدت یک ساعت دریخچال بگذارید تا خودش رو بگیره و بعد از یک ساعت از یخچال خارج کنید.

دو بسته ژله قرمز رنگ رو هم به همون روش اماده کنید با دو لیوان بستنی وانیلی مخلوط کنید و سپس مقداری شکلات چیپسی به اون اضافه کنید و هم بزنید . این مخلوط رو به اهستگی روی لایه ژله سبز که از یخچال دراوردین بریزید . و دوباره قالب رو به مدت یک ساعت در یخچال بذارید . بعد از یک ساعت محددا از یخچال خارج کیند .

یک بسته پودر ژله سبز رو به همون روش آماده کنید و روی لایه قرمز رنگ بریزید و مجددا یک ساعت در یخچال قرار بدین . بعد از بستن لایه های ژله اون ها رو مطابق شکل برش بدین و میل کنید.

 

تهیه و تنظیم : بخش آشپزی تالاب

جدیدترین مطالب سایت