نحوه تهیه ذرت مكزیکی

نحوه تهیه ذرت مكزیکی

مواد لازم ذرت مكزیکی :

 
ذرت یا بلال= چند عدد به تعداد نفرات
مارگارین= دو قاشق غذا خوری
سس سفید= چند قاشق
آبلیمو= به میزان دلخواه
پنیر پیتزا= به مقدار دلخواه
قارچ =به مقدار دلخواه
پودر آویشن= دو قاشق چای خوری
فلفل سیاه= یک سوم قاشق چای خوری
نمک= به میزان لازم
چیپس خلالی برای تزئین
 
 

طرز تهیه ذرت مكزیکی :

 
پوست بلال ها رو جدا کنید و پرزها رو کاملاْ تمیز کنید .
 
بلال رو در یک دست گرفته و با چاقو به شکل عمودی یک ردیف از بلال ها رو برش می زنیم. با انگشت شصت روی ردیف عمودی ِ بعدی فشار میدیم و به راحتی دونه های بلال رو جدا می کنیم.ذرت ها رو در بخارپز ریخته و بسته به نوع و جنس بلال ها صبر میکنیم تا دونه های ذرت کاملاْ مغز پخت بشن.
 
 
در این فاصله کمی از پودر آویشن رو داخل سس مایونز ریخته و خوب هم میزنیم .
 
 
نمک و فلفل و آبلیمو رو هم اضافه میکنیم و سس رو کنار میزاریم. قارچ ها رو ورقه ای خرد كنید و بعد از پختن ذرتها بهش اضافه می کنیم و زمان میدیم تا قارچ ها هم مغز پخت بشه.
 
 
مارگارین رو ریخته و ذرتها رو همراه با قارچ داخل ظرف میریزیم . پنیر پیتزا و سس رو همراه با پودر آویشن باقی مونده اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا مواد به خورد هم برن.
 
بعد از بخارپز شدن ذرتها می تونید برای استفاده های بعدی اونها رو فریز کنید.دوستانی که بخارپز دم دست ندارند. یک ظرف روحی رو تا یک چهارم آب و چند قاشق آبلیمو پر کنند و یک سبد روحی که اندازه ی دهانه ی قابلمه باشه روی قابلمه قرار بدهند .
 
ذرت ها رو داخل سبد ریخته و درب قابلمه رو روی سبد بگذارید و زمان بدید تا مواد بپزن.
 
 
نكات تغذیه :
به گفته دکتر کیمیاگر : “ذرت مکزیکی چند سالی است که در سبد غذایی مردم جای خود را باز کرده و مشتریان زیادی نیز دارد و بیشتر به ‌عنوان یک میان وعده غذایی از آن استفاده می ‌کنند.
 
 
ذرت مکزیکی از نظر ما یک میان وعده مناسب است و اگر به شکل صحیح، تهیه و مصرف شود، می ‌تواند جای مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک را بگیرد. در صورتی که این ماده غذایی بدون نمک یا خیلی کم نمک تهیه شود و به جای کره و روغن جامد به آن روغن مایع بیفزایند،
 
 
بهتر است و دیگر ضرری برای سلامتی مصرف کننده نخواهد داشت.البته مصرف زیاد آن نیز می ‌تواند مضر باشد، ولی مصرف کافی و بهداشتی می‌ تواند این ماده غذایی را به یک تنقل خوب تبدیل کند.”
 
 
این متخصص تغذیه خاطرنشان می‌ کند: “با توجه به این که مصرف چیپس و پفک که برای سلامتی بسیار مضر هستند، زیاد شده، می ‌توانیم با جایگزین کردن برخی تنقلات مناسب مانند همین ذرت‌ها مانع به خطر افتادن سلامت مردم شویم.ذرت مکزیکی به دلیل حجم زیاد و وزن کمی‌ که دارد مورد استقبال خانواده‌ هاست.
 
 
به همین دلیل باید کاری کنیم که این استقبال‌ ها در جهت درستی هدایت شود و با سالم‌ سازی آن، مانع به خطر افتادن سلامت مردم شویم.تنها موادی که در ذرت می ‌تواند مضر باشد مصرف بالای نمک و روغن است و گرنه این میان وعده مورد تایید و توصیه ماست.
 
 
برخی تنقلات مانند بیسکوییت و پفک حالت چسبندگی نیز دارد و می ‌تواند برای مصرف کننده دردسرساز شود، ولی پاپ کرن این مشکلات را ندارد
 
جدیدترین مطالب سایت