آشنایی با بهترین دمنوش های خواب آور و تسکین بخش

آشنایی با بهترین دمنوش های خواب آور و تسکین بخش

آشنایی با بهترین دمنوش های خواب آور و تسکین بخش 

دمنوش همیشه میتواند فکر آرام را به ما هدیه دهد اما دمنوش هایی هستند که علاوه بر راحتی خواب آور و تسکین بخش است در ادامه با بهترین دمنوش های خواب آور و تسکین بخش  سایت تالاب را دنبال کنید.

 

برای این که خواب رویایی و راحتی داشته باشید می توانید مدتی قبل از خواب از دمنوش ها استفاده کنید و از خوابیدن تا صبح لذت ببرید. مرزنگوش یكی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است كه در تسكین گرفتگی‌ها، بسیار مؤثر است

 

یكی از شیوه‌های شگفت‌انگیزی كه از آن راه می‌توان روح و روان را تغذیه كرد و فكر و ذهن را برای خوابی عمیق و راحت آماده ساخت، استفاده از رایحه‌های خوش است. بوئیدن این رایحه‌ها، موجب آرامش و از میان بردن تنش‌ها و اضطراب‌ها می‌شود و جسم نیز، با جبران انرژی‌های از دست رفته، خود را به حالت تعادل می‌رساند.

 

عصاره‌های گیاهی فراوانی وجود دارد كه برای آرامش و رفتن به خوابی عمیق، مفید و موثرند. در زیر، چند گونه از این عصاره‌ها معرفی می‌شود كه معمولاً در دسترس نیز می‌باشند. توجه داشته باشید تنها عصاره‌هائی اثرگذاری لازم را دارند كه كاملاً خالص‌اند و ناخالصی نداشته باشند.

 

بابونه
عصاره‌ گل بابونه، یكی از بهترین تسكین‌دهنده‌هاست كه مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت كمك می‌كند. ارزش این گیاه- كه خاصیت داروئی و درمانی دارد- موجب آرامش روح و روان خسته و فرسوده می‌شود و پناهگاه امنی برای موقعیت‌های اضطراب‌آمیز است. بوئیدن این رایحه، كمك می‌كند تا به مسائل و مشكلاتی كه ذهن ما را به خود مشغول كرده، بهتر نگاه كنیم و راه‌حلی برای آن‌‌ها بیابیم.

 

كُندر
عصاره‌ گیاه كندر، آرامبخش و محافظ روح و روان است. این رایحه، ایجاد حس رها شدن می‌كند؛ رها شدن از نگرانی‌ها و اضطراب‌‌هائی كه ذهن را درگیر خود كرده است. با آرامش یافتن ذهن و روان، توانائی و قدرت مقابله با سختی‌های زندگی افزایش می‌یابد.

 

این رایحه، موجب می‌شود ما عمیق‌تر نفس بكشیم و در اثر تنفس‌های عمیق، حس بهتری پیدا كنیم و خود را از دلشوره‌‌هائی كه سبب بی‌خوابی می‌شود، برهانیم.رنگ بنفش ملایمی كه از این عصاره آزاد می‌شود، با تأثیر بر روی ضمیر ناخودآگاه، روح و روان ما را بیدارتر و هوشیارتر می‌سازد.

 

یاسمن
عصاره‌ معطر و زیبای یاسمن، خارق‌العاده و بی‌نظیر است. این عصاره، همزمان احساس لطافت و ظرافت زنانه و دلیری و نیرومندی مردانه را ایجاد می‌كند و موجب حس برابری و تعادل می‌گردد. همچنین، ما را از حس «جنگیدن با خود» رها می‌‌سازد و امكان خوابی آرام و راحت را فراهم می‌كند.

 

با بوئیدن این رایحه‌ی شگفت‌انگیز، احساس گرمی و اعتماد به نفس می‌كنیم و در نتیجه، تصمیمات و انتخاب‌های مثبت و بهتر و طبعاً خواب با كیفیت و خوبی خواهیم داشت.رایحه‌ی یاسمن، دو رنگ قرمز و سفید را به ما منتقل می‌كند. قرمز، رنگ زندگی است و سفید، رنگ پاكی! از این‌رو، موجب تعادل، هماهنگی و توجه به هر دو جنبه‌ی مادی و معنوی زندگی می‌شود.

 

مرزنگوش
یكی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است كه در تسكین گرفتگی‌ها و انقباض‌های عضلانی، بسیار مؤثر است و با درمان این انقباض‌ها، از بی‌خوابی‌های شبانه جلوگیری می‌كند. مرزنگوش، همچنین ما را از چنگال احساسات ناخوشایند می‌رهاند و گرمی و آرامش خاصی می‌بخشد تا بتوانیم ارتباط خوبی با زندگی خود برقرار كنیم.

 

این رایحه، به ما كمك می‌كند تا خود را از چنبره‌ی حس‌های آزارنده (خشم، تنفر و…) رها سازیم و با احیای توانمندی‌‌های خلاق، مسیر زندگی را با آرامش و راحتی طی كنیم.این تأثیرات حسی و روحی مرزنگوش، به خاطر اثرات طبیعی این رایحه بر روی جسم است.

 

این رایحه، همچنین محرك جریان خون است و سبب گشادگی و باز شدن عروق و مویرگ‌ها می‌گردد. به همین دلیل، ایجاد گرمی و جنب‌و‌جوش می‌كند. دو رنگ آبی و نارنجی، در فضای ارتعاشی رایحه‌ی مرزنگوش دیده شده است. رنگ آبی، آدم را ترغیب می‌كند تا به نیازهای درونی و خواسته‌های احساسی خود توجه كند و رنگ نارنجی، ما را به حسی از شادی و خلاقیت می‌رساند كه ناشی از رسیدن به همان نیازها و خواسته‌هایمان می‌باشد.

 

گل سرخ
 به گزارش پارس ناز رایحه‌ی گل سرخ، تعادل و آرامش در فرد ایجاد می‌كند و خواب آرام و راحتی به همراه می‌آورد. بوی بسیار خوش این گل، لحظه‌ای هم كه شده، آدم را از دنیای خاكی، نگرانی‌ها و سختی‌های آن دور می‌سازد و به تعادل روحی و روانی می‌رساند.این رایحه، روی قلب اثر می‌گذارد و آدمی را شایسته‌ی داد و ستد عشق و محبت می‌كند؛

 

 به گزارش تالاب بدون آن كه چشمداشتی یا شرط و شروطی داشته باشد. رنگ این رایحه، صورتی است و ما را به آرامی به سمت خودآگاهی از عشق ورزیدن به دیگران سوق می‌دهد. زمانی كه ارزش عشق و محبت را با تمام وجود در می‌یابیم و نسبت به آن آگاهی پیدا می‌كنیم، می‌توانیم دیگران را نیز از این نیروی سرشار، بهره‌مند سازیم.

 

 

جدیدترین مطالب سایت