4 مدل از شیک ترین نوشیدنی های خانگی

4 مدل از شیک ترین نوشیدنی های خانگی

شیک ترین نوشیدنی های خانگی

نمونهای از برترین وشیک ترین مدل هاي نوشیدنی خانگی را برای شماعزیزان فراهم نموده ایم با ما در سایت تالاب باشید در این روزهای گرم با درست کردن نوشیدنی هاي پیشنهادی خاص ما، هم حال و هوایتان را عوض کنید و هم خنک شوید.

 

شیر و تخم مرغ

 

مواد لازم: شیر سرد، زرده تخم مرغ، عسل، گرد دارچین و مغز پسته

 

گرچه برخی افراد به ندرت، عادت به خوردن این نوشیدنی خاص دارند اما راستش برای مایی که هیچ وقت زرده تخم مرغ را خام و مخلوط شده با شیر نخورده ایم، تجربه عجیبی هست؛ در حدی که شاید یکی دو روز فقط باید خودتان را توجیه کنید تا بتوانید چنین ترکیب عجیبی را بچشید و تازه آن وقت بفهمید که این نوشیدنی که درست کردنش هیچ زحمت خاصی ندارد، هم خوشمزه هست و هم قوی.

 

4 مدل از شیک ترین نوشیدنی های خانگی

ساده و بی ادا و اصول

 

از این جهت که مثلا اگر آدم کم غذایی باشید و این نوشیدنی را هم حدود هفت شب بخورید، احتمالا تا وقت خواب میلی به خوردن چیز دیگری نخواهید داشت.

 

و اما درست کردن ساده آن؛ اول یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و بعد آن را در یک لیوان شیر بریزید، گرچه یخ خردشده و پودر دارچین را هم فراموش نکنید. اگر پسته هم دم دستتان هست، کمی پسته خام را هم پودر کنید و در این نوشیدنی متفاوت بریزید. خیالتان راحت باشد که اصلا طعم زرده تخم مرغ را متوجه نمیشوید و به جایش یک شیر غلیظ خوش طعم را امتحان میکنید.

 

 

راستی، ما این دستور را از کتاب مستطاب آشپز از سیر تا پیاز آقای نجف دریابندری یاد گرفته ایم. آنجا استاد و همسرشان خانم فهیمه راستکار، از نوشیدنی هاي خوشمزه دیگری مانند شیر و شهد هم صحبت کرده اند؛ یعنی مخلوط شیر سرد با شربت میوه هاي گوناگون مانند آلبالو و شاه توت و توت فرنگی و…

 

 

هزینه حدودی برای یک نفر: 2000 تا 3000 تومان

 

پیناکولادا

 

مواد لازم: آناناس، شیر، پودر نارگیل، عسل

 

اگر عزیزی دارید که می‌خواهید وی را با یک نوشیدنی خیلی خاص، هیجان زده کنید، توصیه ویژه ما «پینا کولادا» هست. تهیه کردنش کمی وقت میخواهد و گرچه پول. پس این نوشیدنی را بگذارید جزء گران هایي که فقط برای خاص ها درست میکنید. اول باید یک آناناس بخرید.

 

4 مدل از شیک ترین نوشیدنی های خانگی

خیلی شیک و مجلسی

 

هرچه رنگ آناناس رو به زردی و قهوه اي باشد، یعنی رسیده تر هست. آن هایي که سبزتر میباشند، هم نارسند و هم تقریبا به شغل ما نمی‌آیند. اصلا هم به حرف این و آن که میگویند آناناس را فقط باید با وسیله هاي خیلی مخصوصی خرد کرد و اگر آن ابزار را نداشته باشید یا اگر حرفه اي نیستید، حتما خراب می‌کنید، گوش نکنید. با یک چاقوی تیز ولی بزرگ سر آناناس را ببرید که بعدا بعنوان در میوه که به شکل ظرف درش می آورید، بهرهگیری کنید.

 

 

بعد داخل آناناس را سر فرصت، با کمک چاقو و قاشق «همین قاشق هاي معمولی غذاخوری» آرام آرام بتراشید. طوری‌كه تا انتهای آناناس را خالی کنید و دیواره آن بماند تا بعدا درونش نوشیدنی عجیب پینا کولادا را بریزید.

 

 

از همان موقع همۀ را بگذارید در یخچال تا خنک شود و بعد سریع تر بتوانید از انها بهرهگیری کنید. آناناسی راکه از داخل میوه جدا کرده اید؛ در همزن یا با کمک هر وسیله دیگری یکدست کنید و بعد شیر و پودر نارگیل یا روغن به آن اضافه کنید. طوریکه مثلا دوسوم ظرف آناناس، آب آن باشد و مابقی هم شیر.

 

شیک ترین نوشیدنی های خانگی

ولی هیچ کدام از این مقدارها که قانون ندارد. همۀ چیز را طبق طبع و میلتان تنظیم کنید. اگر می‌گوییم پودر نارگیل باشد، به این خاطر هست که در اصل باید شیرنارگیل بگیرید ولی ما که هرچه گشتیم، پیدا نکردیم، مغازه دارانی هم که کلا اسمش را شنیده بودند، گفتند گران هست و باید بروید سراغ سوپری ها یا شیرینی فروشی هاي خیلی خیلی باکلاس. ما هم بی خیالش شدیم و با همان پودر نارگیل کار را تمام کردیم و مفید هم شد.

 

 

راستی، یک یا دو قاشق عسل هم به آن اضافه کنید تا آن طعم تند و تیز آناناس را بگیرد و کمی ملس شود. حالا کلا مخلوط را داخل همان ظرف آناناس از گذشته آماده شده بگذارید و بعد درش را هم که همان سر سبز آناناس هست رویش بگذارید و یک نی بزرگ هم داخل ظرف. واقعا از خوشمزگی و خاص بودن چه انتظار ویژه اي دارید؟

 

 

هزینه حدودی برای یک نفر: 1000 تا 15000 تومان

 

 

موهیتو

 

مواد لازم: نعنا «پونه»، لیمو ترش «نارنج»، عسل، سودا

 

خدا میداند که چقدر موهیتوهای قلابی با قیمت هاي بالا در رستوران ها به خورد ما داده اند؛ حتی دیدن شده برخی افراد صرفا عرق نعنا و یک قاچ لیموترش را در یک لیوان بزرگ آب با نام موهیتو به مشتریان خودشان میدهند. میگویند که اصل موهیتو نعنای تازه خردشده و شکر یا عسل و گرچه آب گازدار «سودا» و لیموترش و حتی کمی زنجبیل هست. خردکردن نعنا سخت ترین کار هست که باید یکدست و کاملا ریز باشد.

 

 

4 مدل از شیک ترین نوشیدنی های خانگی

لیمو نعنایی متفاوت

 

اما جدا از این، توصیه دیگری هم برایتان داریم که کمی متفاوت هست و احتمالا آن را تجربه نکرده اید. این بار به جای نعنا و لیموترش، از پونه و نارنج بهرهگیری کنید؛ یعنی پونه ها را ریز ریز خرد کنید. در یک لیوان بزرگ پونه ها و آب نارنج و عسل بریزید و تا نیمه در آن آب بریزید و بعد نیمه دیگر را با سودا پر کنید، گرچه وقتی سودا را می ریزید، سریع باید نوشیدنی تان را بخورید وگرنه آن هیجان آب گازدارش از بین میرود و دیگر لطفی ندارد.

 

 

تجربه نشان داده که اگر می‌خواهید این نوشیدنی را فقط برای یک یا دو نفر درست کنید، حتما سودای کوچک بخرید، چون آب گازدار نهایتش دو روز گازدار باقی می‌ماند و بعد از آن دیگر ارزش نوشیدن ندارد و بیهوده پولتان را هدر داده اید.

 

 

نکته آخر اینکه موهیتویی که با پونه درست میکنید کمی تند و تیزتر و پرعطرتر از موهیتوی نعناست و باید با سلیقه تان جور باشد.

 

هزینه هر لیوان: 5000 تومان

 

ماست بستنی میوه ای

 

مواد لازم: توت فرنگی «شاه توت»، بستنی «ماست» و…

این روزها که بازار توت فرنگی و شاه توت خیلی داغ هست، کلی انتخاب هاي گوناگون برای درست کردن انواع نوشیدنی هست.

 

4 مدل از شیک ترین نوشیدنی های خانگی

قرمز دلبر

 

چون این میوه ها کمی گران میباشند، بهتر دیدیم که معرفی شان نکنیم. اما اگر اهل درست کردن آب هویج بستنی هستید، این بار میتوانید بستنی وانیلی را با شاه توت و توت فرنگی مخلوط کنید و بعد زیبا درستش کنید؛ این طوری‌كه مقداری بستنی را با یک مشت شاه توت یا توت فرنگی در میکسر مخلوط کنید.

 

اما هر زمان مقدار بستنی یا میوه هاي آن را کم و چندان کنید تا رنگ آن متفاوت شود و یک شبه نوشیدنی رنگارنگ داشته باشید.

 

گرچه این نوشیدنی را جور دیگری هم میتوانید تهیه کنید، این شرط که تعداد میوه ها را کلا اکثر کنید.

 

این توصیه برای مواقعی مفید هست که مهمانی پرخرجی دارید و انواع و اقسام میوه ها را خریده اید و حالا باید برایشان فکر بکری کنید؛ یعنی یک موز و یک مشت توت فرنگی و یک کیوی و نصف لیوان ماست وانیلی یخ زده و نصف لیوان آناناس و آب پرتقال را با هم مخلوط کنید.

 

هزینه هر لیوان: 10000 تومان

جدیدترین مطالب سایت