آموزش آسان درست کردن رب گوجه خانگی در خانه

آموزش آسان درست کردن رب گوجه خانگی در خانه

رب گوجه خانگی را در خانه درست کنیم

رب گوجه فرنگی یکی از ملزومات در غذا هست که اگر در خانه درست شود طعم قابل توجهی دارد .

 

این روزها دیگه کمتر کسی پیدا میشه که از رب خونگی بهره گیری کنه و طبق متداول هممون از رب های کارخونه ای بهره گیری می کنیم. اما اگه بک دفعه طعم رب خونگی رو بچشیم می بینیم که مزه اش از زمین تا آسمون با ربهای کارخونه ای فرق میکنه.
 
 
اما بازم نمیشه گفت که میتونیم از اون به بعد همه ی ي وقت رب خونگی بپزیم چون وقتشو نداریم، ولی مطمئن باشین که انقد این رب خوشمزه هست که هر از چند گاهی بریم سراغ پختنشو خونگیشو تهیه کنیم و از طعمش لذت ببریم.
 
 
مواد لازم برای تهیه رب گوجه خانگی

۲ کیلو گوجه فرنگی

۱ الی ۲ قاشق غذاخوری سرخالی روغن مایع

نمک به مقدار لازم

 
 
طرز تهیه:
 
1- این مقدار گوجه فرنگی به اندازه یک کاسه تقریبا کوچیک رب گوجه فرنگی میده، بسته به میزان نیازتون مواد رو افزایش بدین.
 

2- ابتدا گوجه فرنگی هارو از وسط نصف میکینم و داخل قابلمه میریزیم و در حدی داخل قابلمه آب میریزیم که تا روی گوجه ها بیاد. شعله گاز رو روی درجه متوسط روشن کرده و در قابلمه رو میذاریم تا گوجه ها بپزن.

 

3- در قابلمه رو کاملا نبندین تا گوجه ها سر نرن.

 

4- به گوجه ها مهلت میدیم تا بپزن و کاملا نرم بشن و پوستشون ازشون جدا بشه.

 

5- حالا گوجه های پخته رو به تدریج و مرحله به مرحله داخل یه صافی که حفره هاش کوچک تر از دانه های گوجه فرنگی باشه میریزیم.

 

6- بااستفاده از یه قاشق گوجه ها رو له میکینم تا گوشت گوجه ها کاملا از دونه ها و پوستش جدا بشه و از صافی رد بشه. برای این که گوشت گوجه ها داخل صافی مشابه و هدر نره گاهی از آب گوجه پخته داخل قابلمه روی مواد داخل صافی میریزیم و همشون میزنیم تا همه ی ي گوشت گوجه همراه آب از صافی رد بشه.

 

7- همون طوریکه در تصویر زیر میبینیم در نهایت پوره ای خیلی خیلی رقیق از گوجه ها داخل کاسه میریزه.

 

8- بعد از این که مرحله به مرحله این کار رو تکرار کردیم همه ی ي پوره رقیق بدست اومده رو داخل قابلمه برمیگردونیم و زیر قابلمه رو با حرارت متوسط روشن میکنیم و در قابلمه هم باز میذاریم تا آب اضافی گوجه ها تبخیر بشه.

 
 
9- وقتی آب اضافی تبخیر شد و مایعمون قوام اومد به مقدار لازم نمک اضافه می کنیم. از این به بعد گهگداری رب رو هم می زنیم تا ته نگیره.
 

10- در نهایت قبل ا ز این که رب به غلظت مورد نظرمون برسه در صورت تمایل روغن رو اضافه می کنیم و رب رو هم می زنیم روغن در خوش رنگ تر شدن رب تاثیر داره.

 

11- همچنین گاهی رب رو هم می زنیم تا ته نگیره و وقتی غلظتش به حدی رسید که جای قاشق روش موند رب حاضره.

 

12- حالا میتونیم از رب طبیعی و سالم و خوشمزه مون در انواع غذاها بهره گیری کنیم و در صورتی که بخواهیم مدت زیادی نگهش داریم میتونیم داخل فریزر بذاریمش تا کپک نزنه …

 
 
جدیدترین مطالب سایت