آموزش 3 مدل از غذای فست فودی خوشمزه

آموزش 3 مدل از غذای فست فودی خوشمزه

آموزش 3 مدل از غذا های فست فودی

مشابه از برترین غذاهای فست فودی را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم از این غذا ها در کنار خانواده لذت ببریدبه گزارش تالاب: تعداد زیادی از افراد معتقدند كه مهیج‌ترین ثانیه‌هاي خود را در آشپزخانه و با دنیای رنگارنگ خوراكی‌ها سپری می‌كنند و سپس با گردهمایی كنار سفره پر از مهر و محبت خانواده و دوستان برترین خاطرات را در زندگی به ثبت میرسانند و با گزینه مواد خوراکی سالم، تندرستی را مهمان منزل هاي‌شان می‌كنند.

 

این روزها كه فست فودها و مواد خوراکی سرخ كرده در رستوران‌ها و پاتوق‌هاي خانوادگی، خط اول خوراكی‌هاي روز‌هاي تعطیل را در خانواده‌ها تشكیل میدهند، دقت به آشپزی خوشمزه و سریعی كه از یك سو متناسب با حال و هوای گردش و تفریح باشد و از سویی دیگر از مواد خوراکی با كیفیت و سالم تهیه شده باشد، اهمیت بسیاری دارد. تهیه خوراكی‌هایي مثل پیتزا و ساندویچ خانگی و سالادهای خوش طعم می تواند جایگزین مناسبی برای فست‌فود‌هاي زیان آور و آسیب زننده به‌حساب بیاید.

 

ساندویچ با نان خانگی و سس ماست

اگر میخواهید در پیك نیك بهاری یا دورهمی‌هاي آخر هفته با ساندویچ همبرگر یا كباب خانگی از مهمانان‌تان پذیرایی كنید توصیه می‌كنیم وقت بیشتری بگذارید و با درست كردن نان مغذی و برشته همۀ را شگفت زده كنید.

 

مواد لازم:

650گرم آرد سبوس دار
دو قاشق چای‌خوری شكر
یك عدد تخم مرغ
7گرم مایه خمیر خشك
50گرم كره
400میلی لیتر شیر ولرم
یك قاشق غذا خوری نمك
سه عدد سیب زمینی

 

مواد لازم برای تهیه سس ماست:

دو فنجان ماست
یك قاشق غذا خوری پیازچه خرد شده
یك حبه سیر رنده شده
دو قاشق غذاخوری شوید خشك ، نمك و فلفل

 

آموزش 3 مدل از غذای فست فودی خوشمزه

طرز تهیه:

1. مایه خمیر را به آرد، نمك و شكر بیفزایید و آن ها را در ظرفی مناسب به خوبی با یكدیگر مخلوط كنید. سپس شیر و تخم مرغ را به مایه افزوده و آن قدر ورز دهید تا خمیری نرم و یكدست به‌دست بیاید كه به دست‌تان نچسبد.

 

درصورتی كه خمیر به قدر كافی نرم نیست و به‌دست می‌چسبد، مقداری آرد به مایه خمیر بیفزایید. سپس خمیر را ورز دهید تا كاملا انعطاف پذیر شود. برای اینكه خمیر بهتر ور بیاید و حجم‌اش چندان شود، آن را در كاسه‌اي بریزید. روی خمیر را با كیسه نایلون بپوشانید و به‌مدت یك ساعت در دمای اتاق قرار دهید.

 

2. پس از گذشت یك ساعت، خمیر را به اندازه‌هاي مساوی، حدود 16تكه تقسیم كنید. حالا هر تكه از خمیر را به شكل توپ در بیاورید و با انگشتان دست طوری به آن شكل دهید كه دور تا دور آن گرد و سطح زیرین‌اش صاف شود. خلاصه اینكه به شكل یك نان همبرگری در بیاید. خمیرها را روی یك سینی قرار بدهید و روی آن را با یك كیسه پلاستیكی بپوشانید و 40دقیقه گذشته از آنكه قالب‌ها را در فر قرار دهید، سینی را در دمای اتاق به حال خودش رها كنید تا باز هم بر حجم خمیر اضافه شود.

 

3. سپس روی خمیر دانه كنجد بپاشید و آن را به‌مدت 5دقیقه در حرارت 230درجه سانتیگراد فر قرار دهید. این پایان كار نیست. باید 10دقیقه دیگر نان‌ها در دمای 200درجه سانتیگراد بپزند تا حسابی طلایی و برشته شوند. برای خوش طعم و لعاب دار شدن نان گذشته از آنكه نان‌ها را در فر قرار دهید، سه‌قاشق غذاخوری شیر را با مقداری نمك مخلوط كنید و روی خمیر‌ها بریزید.

 

4. سیب زمینی‌ها را در آب و نمك بپزید. سیب زمینی‌هاي پخته و خرد شده را پس از سرد شدن همراه تخم مرغ، شكر و كره در مخلوط كن بریزید و تا زمانی كه مواد كاملا با یكدیگر تركیب شوند، صبر كنید. با گوشتكوب هم میتوانید مایه سیب زمینی سوخاری را تهیه كنید. در ظرف كوچكی آرد، بكینگ پودر و نمك را با یكدیگر مخلوط كنید.

 

مخلوط آرد را به مایه سیب زمینی اضافه كنید و آن را در تابه‌اي گود كه با روغن چرب كرده‌اید، سرخ كنید. سیب زمینی‌ها را روی دستمال تمیز قرار دهید تا روغن‌شان گرفته شود و آن ها را با نان گرم و سس ماست نوش جان كنید.

 

5. برای تهیه سس ماست در ظرف كوچكی ماست، سیر، شوید ، نمك و فلفل را مخلوط كنید و با سیب زمینی‌ها سرو كنید. برای تزئین میز شام، می توانید از زیتون و پنیر هم بهرهگیری كنید. حتما مهمانان را به خوردن این غذای خوش طعم و مقوی تشویق كنید.

 

پیتزای ایرانی با سس گوشت و سبزیجات

آموزش 3 مدل از غذای فست فودی خوشمزه

مواد لازم:

سه فنجان آرد چند منظوره یا آرد سبوس دار
نیم كیلو گوشت قرمز چرخ كرده
یك عدد پیاز متوسط خرد شده
یك فنجان ساقه كرفس خرد شده
6قاشق غذاخوری عصاره نارنج،
4قاشق غذاخوری خلال پرتقال
3قاشق غذاخوری رب نارنج

2قاشق غذاخوری زرشك
یك قاشق غذاخوری شكر یا شیره انگور
یك قاشق چای‌خوری نمك و به همین میزان فلفل
یك قاشق غذاخوری روغن سبزیجات
نصف قاشق چای‌خوری آویشن خشك
یك چهارم قاشق چای‌خوری ریحان خشك شده
سه حبه سیر
یك فنجان آب ولرم
یك و نیم قاشق چای‌خوری مایه خمیر خشك

 

 

طرز تهیه”

1. در مرحله اول؛ كافی هست، آرد را با روغن، ریحان و آویشن، آب، نمك و فلفل و مایه خمیر خشك را در ظرفی با اندازه متوسط بریزید و مواد را به خوبی با یكدیگر مخلوط كنید. اگر از مایه خمیر آماده بهرهگیری می‌كنید، حواس‌تان به تاریخ انقضای خمیر باشد. خمیر را روی سطحی با كمی آرد بپوشانید و به‌مدت 10دقیقه كاملا ورز دهید.

 

سپس خمیر را در كاسه‌اي قرار بدهید و روی آن را با كاغذ سلفون بپوشانید و به‌مدت یك ساعت و نیم در دمای اتاق بگذارید تا حسابی ور بیاید و به دوبرابر مقدار نخست‌اش برسد. آن وقت خمیری را كه به اندازه كافی حجم گرفته روی یك سینی كه از گذشته كف آن را با كمی آرد پوشانده‌اید، پهن كنید و با پشت پنجه دست روی آن را فشار دهید.

 

2. سپس خمیر را به شش قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت آن را با دست‌هاي‌تان كه به آرد آغشته هست، به شكل توپ كوچك در آورده و صاف كنید تا در آخر به‌صورت دایره‌اي نازك در بیاید. درحالی‌كه مشغول پخت خمیر پیتزا هستید، كف تابه را با روغن چرب كنید.

 

سیر‌ها را كمی تفت بدهید و گوشت را به آن اضافه كنید و همراه با سیر تفت بدهید. پیاز و كرفس را به گوشت اضافه كنید، مواد را در قابلمه بریزید. آب جوش را به این مخلوط بیفزایید و صبر كنید تا گوشت بپزد. سپس آب نارنج را نیز به آن اضافه و 30دقیقه دیگر صبر كنید.

 

3. برای درست كردن سس كمی كره را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید. خلال پرتقال را در آن كمی تفت بدهید. شكر و رب نارنج را اضافه كنید و كمی نمك و فلفل بپاشید. زرشك را هم جداگانه تفت بدهید و زعفران را به آن اضافه كنید.

 

وقتی سس آماده شد، آن را روی مایه بریزید و سپس مواد را روی خمیر‌ها قرار دهید و پنیر را نیز به میزان دلخواه به آن اضافه كنید. خمیر‌ها را در فر قرار دهید و تا آب شدن آن صبر كنید. برای اینكه خمیر‌ها دوباره حجم بگیرند انها را با حوله یا سلفون بپوشانید و به‌مدت 15دقیقه در دمای اتاق قرار دهید.

 

4. خمیر را به ضخامت‌هاي كمتر از شش میلی متر از هم باز كرده و با كاتر گرد شیرینی در اندازه دلخواه جدا كنید. برای پخت نان پیتزا، گذشته از آماده شدن مواد، فر را روی حرارت 230درجه سانتی‌گراد تنظیم كنید و سینی‌هاي پخت نان را در آن قرار دهید. پس از آماده شدن مواد پیتزا انها را روی نان بگذارید و نان را هم داخل قالب قرار دهید. 10تا 15دقیقه صبر كنید تا نان شما برشته و طلایی شود.

 

 

خوراك لوبیای مكزیكی

مواد لازم

دو فنجان لوبیا سفید شسته شده
دو فنجان لوبیا چشم بلبلی
یك فنجان فلفل دلمه‌اي سبز خرد شده
یك فنجان فلفل دلمه‌اي قرمز خرد شده
یك فنجان ذرت
یك عدد پیاز قرمز خرد شده
نصف فنجان روغن زیتون،
نصف فنجان سركه
دو قاشق غذا خوری عصاره لیمو ترش،
دو قاشق غذا خوری شكر
یك قاشق چای‌خوری نمك
یك چهارم فنجان گشنیز خرد شده
نصف قاشق غذاخوری زیره
یك حبه سیر خرد شده
نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
سالسا یك فنجان
پنیر چدار دو فنجان

 

آموزش 3 مدل از غذای فست فودی خوشمزه

طرز تهیه

1. لوبیاها را به‌مدت 8ساعت گذشته از پخت خیس كنید. سپس انها را به‌مدت یك ساعت در قابلمه‌اي بزرگ بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید. ذرت‌هاي نیم پز و منجمد را نیز در دمای اتاق قرار داده و پس از یخ زدایی، به‌مدت 15دقیقه در آب جوش بپزید. در ظرفی بزرگ، سالسا ، لوبیاهای پخته شده، ذرت، فلفل قرمز و سبز و پیاز قرمز خرد شده را با یكدیگر مخلوط كنید و روی آن پنیر ریخته و به‌مدت 10 دقیقه در فر با درجه حرات 170درجه سانتیگراد قرار دهید.

 

2. در ظرف كوچك دیگری، روغن زیتون، سركه، عصاره لیموترش، شكر، نمك و فلفل، زیره، سیر و گشنیز را با یكدیگر مخلوط كنید و روی مواد بریزید و گرم سرو كنید.

 

جدیدترین مطالب سایت