معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت

معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت

غذاهای دانشگاهی سریع

چند مشابه از غذاهای سریع طبع را برایتان آماده کرده ایم در ادامه با معرفی و آموزش انواع غذا هاي مجردی و سریع پخت ما را دنبال نمایید.

 

در واقع برای خیلی ها پیش می آید که عید را مجردی سر کنند. گاهی پای ماموریت‌هاي کاری وسط می آید و گاهی هم بحث دانشجویی هست و چه می دانیم، مسائل دیگر…

 

اما اگر در این اوضاع قرار گرفتید،‌ چه باید بکنید؟

خیلی از متاهل‌ها عقیده دارند اتفاقا این فرصت خوبی هست به خصوص که در ایام تعطیلی وقت کافی برای دور هم‌نشینی و لذت بردن از آن هست. به عقیده آن ها فضای دورهمی‌هایي که با رفقای تورگی، انجام میشود، صمیمی‌تر و باحال‌تر هم هست. خب حالا از فرصت بهره گیری کنید.

 

این مهمانی، احتیاج به غذا و خوردنی‌هایي دارد که با هم تقسیم‌شان کنیم و لقمه لقمه از خوردنش لذت ببریم.

 

لازم نیست بگویید که چندان هم اهل آشپزی نیستید. غذاهایی که در این سه صفحه به شما معرفی می کنیم، خیلی سخت نیستند و فقط کمی حوصله و سلیقه احتیاج دارند.

 

به گزارش تالاب با دقت به این که ذائقه شما ممکن هست به خوردن غذا هاي بیرون عادت داشته باشد سعی کردیم در معرفی این غذا هاي مجردی، از چیزهای ساده و گرچه مزه‌هاي آشنا بهره گیری کنیم. گرچه یادتان باشد این غذاها، فست‌فود نیستند ولی کمتر از سفارش دادن یک غذای خارج از منزل وقت و هزینه شما را می گیرند

معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت

نان سیـر

برای یک نان سیر خوشمزه باید از نان‌هاي حجیمی بهره گیری کنید که مغز آن پس از خروج از فر، ترد باشد و طعم سیر و روغن زیتون را در آن بچشید. اگر روی نان سیرتان پنیر می‌ریزید بهتر هست 3 تا 4 دقیقه آن را در فر بپزید، سپس خارج کرده و پنیر را روی آن بپاشید و تا زمانی که پنیر طلایی شود در فر گریل کنید.

 

مواد لازم :

هر نوع نان حجیم: یک عدد، ورقه ورقه

روغن زیتن بکر: یک‌سوم پیمانه

سیر: 2 حبه

نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم

 

روش تهیه:

1 – سیرها را نصف کرده و روی نان‌‌ها بمالید تا عطر سیر را به خو دبگیرند.

2 – روغن را با نمک، فلفل و آویشن مخلوط کرده و با قلم مو نان را به آن آغشته کنید.

3 – فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد داغ کرده و نان‌ها را 8 دقیقه در آن گریل کنید تا برشته شوند.

 

نکته

1 – میتواند روی نان، سیر رنده شده بپاشید.

2 – اگر سیر در دسترس نیست پودر سیر را روی نان بپاشید و روغن بمالید.

3 – به جای روغن از کره آب کرده بهره گیری کنید.

4 – نان سیر را با فلفل دلمه‌اي قرمز کبابی، سس گوجه‌فرنگی و ژامبون هم می توانید همراه کنید.

 


معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت

خوراک گوشت‌ چرخ‌کرده

اصولا ایرانی‌ها عاشق مخلوط بوی پیاز و گوشت میباشند. چه می خواهد روی منقل باشد و چه روی تابه. این یک روش متفاوت برای لذت بردن از طعم و بوی گوشتی هست که با پیاز و فلفل دلمه‌اي و سایر مخلفات و ادویه‌ها مخلوط شده هست.

 

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده: 200 گرم

پیاز خردشده: یک عدد کوچک

فلفل دلمه‌اي: 3برش

ادویه کاری: یک قاشق چای‌خوری

سیر یا پودرسیر: یک قاشق مرباخوری

سیب‌زمینی استانبولی خردشده: 3 عدد کوچک

دانه ذرت: 2 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه:

گوشت چرخ‌کرده را داخل ماهیتابه می‌ریزیم و پیاز را به آن اضافه میکنیم بعد از تغییر رنگ گوشت نمک، فلفل و ادویه‌جات را به آن اضافه میکنیم. و مفید تفت می دهیم.

 

سیب‌زمینی استانبولی را در آب قرار داده و پخته، سپس سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌اي رنگی را به همراهذرت به گوشت چرخ‌کرده خود اضافه می کنیم.

 

اینک ما یک خوراک گوشت داریم که بسیار دلچسب هست و از اینجای کار به بعد گزینه با شماست که آن را با چه نانی بخورید یا با چه سسی؟

 

ولی مطمئنا یک ضیافت عصرانه بی‌نظیر دونفره را میتوانید رقم بزنید.


معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت

خوراک نان و بادمجان

این غذا مخصوص عاشقان طعم بادمجان هست. کسانی که علاقه زیادی به پنیر دارند میتوانند از پنیر ورقه‌اي روی نان بهره گیری کرده و در گریل قرار داده تا روی آن اکران شود. مطمئنا ساندویچ خوشمزه‌اي در انتظار شما خواهد بود.

 

مواد لازم:

نان سبوس‌دار: یک عدد بزرگ

فیله مرغ: 100 گرم

قارچ خردشده: 4 عدد متوسط

فلفل دلمه‌اي: 4برش

پنیر رنده شده: 3 قاشق غذاخوری

بادمجان: یک عدد بزرگ

گوجه‌فرنگی: یک عدد بزرگ

پیازچه خردشده: 2 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه:

فلفل دلمه‌اي، قارچ و پیازچه را به مدت 10دقیقه تفت داده، سپس فیله مرغ راکه به شکل دلخواه درآورده به همراه بادمجان حلقه‌حلقه شده و گوجه‌فرنگی روی گریل گذاشته و به مدت 8 دقیقه تا زمانی که مفید پخته شوند قرار داده، سپس این مواد را داخل نان قرار داده و پنیررنده شده را روی آن می‌ریزیم و به مدت 3 دقیقه در مایکروفر قرار داده تا پنیر روی مواد آب شود.

 

حال با یک عصرانه راحت و مقوی طرف خواهیم شد که آماده خوردن هست. سرو این غذا هم باید با کارد و چنگال و با برش‌هاي عرضی انجام بشود.

 


معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت

سیب‌زمینی شکم‌پر

به قول شاعر در اندرون من خسته دل ندانم کیست! اما این سیب‌زمینی پخته احتمالا خسته، محتویاتی دارد که شما از آن باخبرید. نکته مهم در پخت سیب‌زمینی، تنوری کردن آن و گرچه بهره گیری از پودرهایی هست که به آن طعم بهتری میدهند.
 

مواد لازم:

ژامبون گوشت یا مرغ: 2برگ قطعه‌‌قطعه

فلفل‌دلمه‌اي‌ رنگی: 4 برش

سس مایونز: 2 قاشق مرباخوری

جعفری خردشده: 2 قاشق غذاخوری

هویج خردشده: یک عدد کوچک

ذرت دانه: 2 قاشق غذاخوری

سیب‌زمینی سایز بزرگ: یک عدد

نمک‌ و فلفل: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا سیب‌زمینی را داخل فر گذاشته و در دمای 400درجه فارنهایت به مدت 20دقیقه پخته سپس سیب‌زمینی را از وسط نصف کرده و با قاشقگوشت آن را بگیرید.

 

مابقی مواد را با هم مخلوط کرده و به شکل سالاد درآورده و روی سیب‌زمینی نصف شده قرار داده و به دلخواه تزئین میکنیم.

 

این میان‌وعده بسیار راحت و در عین حال خوشمزه و قابل دسترس هست که میتواند در برخی موارد جای شام را هم برای شما بگیرد. این نوع عصرانه در کشور همسایه ترکیه بسیار در انواع و اقسام گوناگون دیدن میشود و این عصرانه توانایی عوض کردن مواد تشکیل‌دهنده بسیار دارد.

 

نکته :

با گوشت چرخ‌کرده هم می‌شودبه جای مخلوطی که روی سیب‌زمینی تنوری ما را گرفته هست، می توانید از مخلوطی شبیه به مایهماکارونی هم بهره گیری کنید.

 


 

معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت

عصرانـه را دریاب

از‌ آنجایی که همۀ وقت صحبت از عصرانه میشود ولی کسی از آن بعنوان یک وعده یا میان‌وعده بهره گیری نمی کند ما نیز خوانندگان را با این وعده نسبتا مهم آشنا می کنیم. دیدنی هست بدانید که در برخی از کشورهای اروپایی مغازه‌هایي وجود دارد که مختص فروش عصرانه میباشند. پس با ما همراه شوید.

 

عصرانه یک لذت بی بهانه

نگویید که هیچوقت لذت خوردن عصرانه را تجربه نکرده اید. نگویید که هیچوقت از دل ضعفه هاي عصر گاهی و خستگی کاری و تهی شدن انرژی در این هنگام از روز به یک عصرانه مفصل پناه نبرده اید. تا بوده بر همین منوال بوده.

 

این عصرانه دوست داشتنی دقیقا مواقعی به داد میرسد که فریاد اعتراض شکم گرسنه آبروی آدم را پیش دوست و آشنا نبرد و گرچه آن قدر به جا هست که به راحتی می توان بعد از خوردن یک وعده عصرانه درست و حسابی عطای شام شبانه را به لقایش بخشید و اتفاقا شکم سیر هم خوابید.
 
همۀ این ها یک طرف هست و لزوم خوردن عصرانه به خصوص برای افراد میانسال و گرچه سالمند در طرف دیگر.
 

بررسی‌هاي پزشکان نشان داده افراد سالمندی که به مقدار کافی میان وعده مصرف می کنند در عین حال که در معرض تغذیه ناسالم و کاهش وزن قرار دارند اما کالری کافی را به بدنشان میرسانند بنابراین انرژی لازم را به دست می‌آورند و از شر خستگی‌هاي زود هنگام ناشی از بالا رفتن سن در امان می مثل.

 

پزشکان به طور کلی خوردن عصرانه را یک رفتار خوراکی صحیح میدانند اگرچه در عین حال توصیه میکنند باید تحت هر شرایطی از خوردنی‌هاي فاقد مواد مغذی و پرکالری پیشگیري کرد.

 

با این اوصاف اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که تا به حال خیلی به عصرانه بهایی نمی‌داده‌اید بهتر هست رویه‌تان را عوض کنید.

 

اول این که یک وعده عصرگاهی بهانه‌اي هست برای دور هم جمع شدن هر چه اکثر خانواده دوم هم این که تعطیلات عید در پیش هست و قطعا پیش می آید که عصر هنگام از شدت بلاتکلیفی کلافه شوید پس چه بهتر که با یک عصرانه اوقات را بگذرانید و به قول مشهور دور هم باشید.

 

از ما گفتن بود … با توصیه چند وعده عصرانه اشتها برانگیز.

 
 

معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت
 

پیراشکی گوشت

این غذا مخصوص عاشقان طعم بادمجان هست. کسانی که علاقه زیادی به پنیر دارند میتوانند از پنیر ورقه‌اي روی نان بهره گیری کرده و در گریل قرار داده تا روی آن اکران شود. مطمئنا ساندویچ خوشمزه‌اي در انتظار شما خواهد بود.

 

مواد لازم:

آرد: 100 گرم

گوشت چرخ‌کرده: 80 گرم

دانه ذرت: 40 گرم

جعفری خردشده: 30گرم

پنیر چدار: به مقدار دلخواه

فلفل دلمه‌اي: 4برش

پیاز خردشده: یک عدد، کوچک

نمک و فلفل و ادویه: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه:

ابتدا گوشت چرخ‌کرده را در ماهی‌تابه ریخته و به همراه پیاز، فلفل و نمک تفت داده، بعد از 10 دقیقه فلفل دلمه‌اي و جعفری را به آن اضافه کرده تا جایی که رنگ مواد تغییر کند.

 
خمیر پیراشکی را با وردنه «به شکل دلخواه» درست کرده و مواد تفت داده شده را داخلخمیر قرار داده و به مقدار لازم پنیر چدار به آن اضافه می کنیم. پیراشکی‌ها را داخل فر به مدت 10 دقیقه قرار داده تا خمیر تغییر رنگ داده و سفت شود.
 
می توانیم برای آنکه پیراشکی خوش‌رنگی داشته باشیم از تخم‌مرغ بعد از قرار دادن در فر بهره گیری کنیم.

 
معرفی و آموزش انواع غذاهای مجردی و سریع پخت
 
سالاد ماهی تن

سالاد تن، یک غذای راحت و در دسترس هست که با هر مقدار مهارت در آشپزی می توانید آن را تهیه کنید. روش پیشنهادی ما اما مزه و طعم خاصی را به این خوردنی سالم میدهد.

 

مواد لازم:

تن ماهی: یک عدد

تخم‌مرغ آبپزشده: 2عدد

پیاز خردشده: یک عدد

فلفل دلمه‌اي: یک عدد، کوچک

سس مایونز: به اندازه دلخواه

پودر سالاد: 2 قاشق مرباخوری

جعفری خردشده: به اندازه دلخواه

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه: 2 قاشق مرباخوری

خیارشور: 4 عدد، بزرگ

نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

بعد از آبپز کردن تخم‌مرغ‌ها آن را رنده کرده و در داخل ظرف می‌ریزیم سپس روغن تن ماهی را گرفته به آن اضافه می‌‌کنیم و خیارشور و باقی مواد را به آن اضافه کرده و در آخر سس مایونز را به آن می‌افزاییم.

 
 
آن را به خوبی هم زده تا تمام مواد به خوبی اکران شود. در عرض کمتر از 20دقیقه ما می‌‌توانیم یک سالاد خوشمزه با طعم رویایی داشته باشیم. از محاسن این سالاد این هست که می‌‌توان به تنهایی و بدون نان خورد ولی در صورت تمایل می توانید آن را با نان باگت نوش‌جان کنید.
 
منبع :akairan.com
جدیدترین مطالب سایت