طرز تهیه بلانکت قارچ با بال مرغ

طرز تهیه بلانکت قارچ با بال مرغ

بلانکت قارچ با بال مرغ

 

مواد لازم

 

برای شش نفر

قارچ تازه – 500 گرم

پیاز ریز سفید – 500 گرم

هویج کوچک یک اندازه – 500 گرم

بال مرغ – 1 کیلو گرم

کره – 100 گرم

آرد سفید – 1 قاشق سوپخوری پر

خامه – 150 گرم

زرده تخم مرغ – 2 عدد

آبلیمو – 2 قاشق سوپخوری

سبزی معطر (نعناع ، ترخان و جعفری) – 1 دسته کوچک

 

طرز تهیه

 

بال های مرغ را بعد از تمیز کردن و شستن با 50 گرم از کره کمی سرخ می کنیم. 2 لیوان آب ، کمی نمک و فلفل در صورت تمایل کمی خردل و یا دارچین به آن اضافه می کنیم ، می گذاریم با حرارت ملایم بپزد . هویج را پوست کنده چهار قاج می نمائیم . پیاز را هم پوست کرده ، می شوئیم .

 

هویج و پیاز را کنار بال مرغ می ریزیم و دسته سبزی های معطر را هم در ظرف ، کنار سایر مواد می گذاریم . در ظرف را می بندیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد ، ولی زیاد پخته و له نشود. قارچ را هم خرد کرده ، می شوئیم و خشک می نمائیم ، بعد آن را با 25 گرم از کره ، کمی سرخ می نما ئیم ، کمی نمک و فلفل نیز به آن می زنیم و داخل قابلمه می ریزیم . معمولا قارچ بعد از جوشیدن کمی آب می اندازد ، باید بعد از آماده شدن و پختن همه موارد در حدود 1 لیوان آب داشته باشد ، دسته سبزی را از ظرف خارج می کنیم ، آرد را با بقیه کره کمی سرخ می کنیم و داخل ظرف می ریزیم ، هم می زنیم تا سس غذا کمی غلیظ شود .

 

زرده تخم مرغ را با کمی نمک خوب هم می زنیم ، آبلیمو را با زرده مخلوط می کنیم و کم کم داخل بلانکت می ریزیم. کافی است زرده فقط داغ شود ، ولی نجوشد ، بلانکت را از روی آتش برمی داریم و خامه را دور از آتش با بلانکت مخلوط می نمائیم و در ظرف مناسبی می کشیم. بلانکت قارچ با بال مرغ یک غذای فرانسوی می باشد.

 

تهیه و تنظیم : بخش آشپزی تالاب

جدیدترین مطالب سایت