طرز تهیه دمپخت با رول تخم مرغ

طرز تهیه دمپخت با رول تخم مرغ

طرز تهیه دمپخت با رول تخم مرغ

 

مواد لازم دمپخت با رول تخم مرغ :

لپه باقالی :  یك پیمانه

 برنج : سه پیمانه

 پیاز داغ : سه قاشق سوپخوری

 كره : دو قاشق سوپخوری

 روغن مایع : سه قاشق سوپخوری

 زردچوبه و  نمك: به میزان لازم

 تخم‌مرغ: چهار عدد

 

 

طرز تهیه دمپخت با رول تخم مرغ :

لپه باقالی‌ها را با مقداری آب می‌‌پزیم تا كمی نرم شوند. در انتهای پخت به آن كمی نمك اضافه كرده، سپس باقالی‌ها را آبكش می‌كنیم. زردچوبه را در كمی روغن تفت داده و پیاز داغ را به آن اضافه كرده و پس از آن باقالی و كره را افزوده و مخلوط می‌‌كنیم. برنج را شسته و با سه پیمانه آب به مخلوط باقالی و پیاز داغ اضافه می‌كنیم. دمی را روی حرارت متوسط قرار داده تا آب آن به جوش آید.

 

در این فاصله دو تا سه بار دمی را هم می‌‌زنیم و وقتی آب برنج خشك شد، در قابلمه را می‌‌بندیم و حرارت را ملایم می‌‌كنیم تا برنج دم بكشد. تخم‌مرغ را در كاسه‌ای شكسته و كمی نمك به آن اضافه می‌‌كنیم. تابه مستطیل شكل كوچكی را كمی چرب می‌‌نماییم.

 

تخم‌مرغ‌ها را با همزن می‌زنیم، سپس كمی از تخم‌مرغ را در تابه پخش نموده طوری كه فقط یك لایه نازك كف تابه را بپوشاند، پس از این‌كه تخم‌مرغ كاملا خودش را گرفت از یك طرف شروع به رول یا تا كردن می‌‌كنیم. تخم‌مرغ رول شده را در بالای تابه نگه داشته و مجددا در قسمت پایین مایه تخم‌مرغی ریخته و پس از بسته شدن رول تخم‌مرغی را روی تخم‌مرغ گرفته می‌‌چرخانیم تا لایه جدید دور رول اول پیچیده شود. این كار را دو بار دیگر تكرار می‌‌كنیم.

 

سپس رول را كنار گذاشته و با باقی مایه تخم‌مرغی همین كار را انجام می‌‌دهیم. رول‌ها را از طول به صورت اریب بریده و برعكس كنار هم قرار می‌‌دهیم، سپس مثل رولت برش‌های دو سانتی زده و در كنار برنج سرو می‌نماییم.

 

جدیدترین مطالب سایت