آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام

مجله آشپزی تالاب:  آشپزی غذاهایی که سریع آماده می‌شوند و وقت کمی را برای آماده شدن از شما خواهند گرفت. غذا هاي‌‌‌‌ مجردی نیز بـه همین صورت است خیلی سریع و فوری برای شام یا ناهار تهیه میشود و می توان میل نمود.

 

همراه ما باشید با معرفی و اموزش غذا هاي‌‌‌‌ ساده و سریع در سایت تالاب:

 

1- استروگانف

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

 

اگر گوشت و مرغ پخته یا سرخ شده از غذای قبل باقی مانده، می‌توانید با ان استروگانف درست کنید. اول مقداری پیاز تفت دهید. بعد قطعه‌هاي‌‌‌‌‌ مرغ یا گوشت را رشته رشته برش دهید و بـه همراه قارچ حلقه شده در پیاز تفت دهید. سپس در ظرف را بگذارید تا قارچ آب بیندازد. بعد از چند دقیقه می‌توانید کمی خامه اضافه کنید و غذا را سرو کنید.

 

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

 

2- غذاهای فوری با گوشت چرخ کرده

نان سیـر

برای یک نان سیر خوشمزه باید از نان‌هاي‌‌‌‌‌ حجیمی استفاده کنید که مغز ان پس از خروج از فر، ترد باشد و طعم سیر و روغن زیتون را در ان بچشید. اگر روی نان سیرتان پنیر می‌ریزید بهتر است 3 تا 4 دقیقه ان را در فر بپزید، سپس خارج کرده و پنیر را روی ان بپاشید و تا زمانی که پنیر طلایی شود در فر گریل کنید.

 

مواد لازم:

هر نوع نان حجیم: یک شماره، ورقه ورقه

روغن زیتن بکر: یک‌سوم پیمانه

سیر: 2 حبه

نمک، فلفل و آویشن: بـه میزان لازم

 

روش تهیه:

1 – سیرها را نصف کرده و روی نان‌‌ها بمالید تا عطر سیر را بـه خو دبگیرند.

2 – روغن رابا نمک، فلفل و آویشن مخلوط کرده و با قلم مو نان را بـه ان آغشته کنید.

3 – فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد داغ کرده و نان‌ها را 8 دقیقه در ان گریل کنید تا برشته شوند.

 

نکته

1 – می‌تواند روی نان، سیر رنده شده بپاشید.

2 – اگر سیر در معرض نیست پودر سیر را روی نان بپاشید و روغن بمالید.

3 – بـه جای روغن از کره آب کرده استفاده کنید.

4 – نان سیر رابا فلفل دلمه‌اي قرمز کبابی، سس گوجه‌فرنگی و ژامبون هم می‌توانید همراه کنید.

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

3- غذای فوری مجردی خوشمزه

خوراک گوشت‌ چرخ‌کرده

اصولا ایرانی‌ها عاشق مخلوط بوی پیاز و گوشت هستند. چه میخواهد روی منقل باشد و چه روی تابه. این یک روش متفاوت برای لذت بردن از طعم و بوی گوشتی است که با پیاز و فلفل دلمه‌اي و سایر مخلفات و ادویه‌ها مخلوط شده است.

 

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده: 200 گرم

پیاز خردشده: یک شماره کوچک

فلفل دلمه‌اي: 3برش

ادویه کاری: یک قاشق چای‌خوری

سیر یا پودرسیر: یک قاشق مرباخوری

سیب‌زمینی استانبولی خردشده: 3 شماره کوچک

دانه ذرت: 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:
گوشت چرخ‌کرده را داخل ماهیتابه می‌ریزیم و پیاز را بـه ان اضافه میکنیم بعد از تغییر رنگ گوشت نمک، فلفل و ادویه‌جات را بـه ان اضافه میکنیم. و خوب تفت می دهیم. سیب‌زمینی استانبولی را در آب قرار داده و پخته، سپس سیب‌زمینی و فلفل دلمه‌اي رنگی را بـه همراه ذرت بـه گوشت چرخ‌کرده خود اضافه میکنیم.
 
 
اینک ما یک خوراک گوشت داریم که بسیار دل چسب است و از اینجای کار بـه بعد انتخاب با شماست که ان رابا چه نانی بخورید یا با چه سسی؟
ولی مطمئنا یک ضیافت عصرانه بی‌نظیر دونفره را می‌توانید رقم بزنید.

 


آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

4- غذاهای فوری با سیب زمینی

خوراک نان و بادمجان
این غذا مخصوص عاشقان طعم بادمجان است. کسانی که علاقه زیادی بـه پنیر دارند می توانند از پنیر ورقه‌اي روی نان استفاده کرده ودر گریل قرار داده تا روی ان پخش شود. مطمئنا ساندویچ خوشمزه‌اي در انتظار شما خواهد بود.
 

مواد لازم:

نان سبوس‌دار: یک شماره بزرگ

فیله مرغ: 100 گرم

قارچ خردشده: 4 شماره متوسط

فلفل دلمه‌اي: 4برش

پنیر رنده شده: 3 قاشق غذاخوری

بادمجان: یک شماره بزرگ

گوجه‌فرنگی: یک شماره بزرگ

پیازچه خردشده: 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:
فلفل دلمه‌اي، قارچ و پیازچه را بـه مدت 10دقیقه تفت داده، سپس فیله مرغ راکه بـه شکل دلخواه درآورده بـه همراه بادمجان حلقه‌حلقه شده و گوجه‌فرنگی روی گریل گذاشته و بـه مدت 8 دقیقه تا زمانی که خوب پخته شوند قرار داده، سپس این مواد را داخل نان قرار داده و پنیر رنده شده را روی ان می‌ریزیم و بـه مدت 3 دقیقه در مایکروفر قرار داده تا پنیر روی مواد آب شود. حال با یک عصرانه آسان و مقوی طرف خواهیم شد که آماده خوردن است. سرو این غذا هم باید با کارد و چنگال و با برش‌هاي‌‌‌‌‌ عرضی انجام بشود.

 


آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

5- غذاهای فوری برای افطار

سیب‌زمینی شکم‌پر

بـه قول شاعر در اندرون من خسته دل ندانم کیست! اما این سیب‌زمینی پخته احتمالا خسته، محتویاتی دارد که شما از ان باخبرید. نکته مهم در پخت سیب‌زمینی، تنوری کردن ان و البته استفاده از پودرهایی است که بـه ان طعم بهتری میدهند.

 

مواد لازم:

 
ژامبون گوشت یا مرغ: 2برگ قطعه‌‌قطعه

فلفل‌دلمه‌اي‌ رنگی: 4 برش

سس مایونز: 2 قاشق مرباخوری

جعفری خردشده: 2 قاشق غذاخوری

هویج خردشده: یک شماره کوچک

ذرت دانه: 2 قاشق غذاخوری

سیب‌زمینی سایز بزرگ: یک شماره

نمک‌ و فلفل: بـه میزان لازم

 

طرز تهیه:
ابتدا سیب‌زمینی را داخل فر گذاشته ودر دمای 400درجه فارن هایت بـه مدت 20دقیقه پخته سپس سیب‌زمینی را از وسط نصف کرده و با قاشق گوشت ان را بگیرید.

 

مابقی مواد رابا هم مخلوط کرده و بـه شکل سالاد درآورده و روی سیب‌زمینی نصف شده قرار داده و بـه دلخواه تزئین میکنیم.

این میان‌وعده بسیار آسان ودر عین حال خوشمزه و قابل معرض است که میتواند در بعضی موارد جای شام را هم برای شما بگیرد. این نوع عصرانه در کشور همسایه ترکیه بسیار در انواع و اقسام مختلف مشاهده میشود و این عصرانه توانایی عوض کردن مواد تشکیل‌دهنده بسیار دارد.

 

نکته

با گوشت چرخ‌کرده هم می‌شودبه جای مخلوطی که روی سیب‌زمینی تنوری ما را گرفته است، میتوانید از مخلوطی شبیه بـه مایه ماکارونی هم استفاده کنید.

 

6- عصرانـه را دریاب

از‌ آنجایی که همیشه صحبت از عصرانه میشود ولی کسی از ان بـه عنوان یک وعده یا میان‌وعده استفاده نمی کند ما نیز خوانندگان رابا این وعده نسبتا مهم آشنا میکنیم. جالب است بدانید که در بعضی از کشور هاي‌‌‌‌‌ اروپایی مغازه‌هایي وجوددارد که مختص فروش عصرانه هستند. پس با ما همراه شوید.

 

عصرانه یک لذت بی بهانه

نگویید که هیچ وقت لذت خوردن عصرانه را تجربه نکرده اید. نگویید که هیچ وقت از دل ضعفه هاي‌‌‌‌‌ عصر گاهی و خستگی کاری و تهی شدن انرژی دراین هنگام از روز بـه یک عصرانه مفصل پناه نبرده اید. تا بوده برهمین منوال بوده.

 
این عصرانه دوست داشتنی دقیقا مواقعی بـه داد میرسد که فریاد اعتراض شکم گرسنه آبروی آدم را پیش دوست و آشنا نبرد و البته آن قدر بـه جا هست که بـه اسانی می توان بعد از خوردن یک وعده عصرانه درست و حسابی عطای شام شبانه را بـه لقایش بخشید و اتفاقا شکم سیر هم خوابید. همه ی ی ی ی ی ی ی ی ی اینها یک طرف است و لزوم خوردن عصرانه بـه خصوص برای افراد میانسال و البته سالمند در طرف دیگر.
 

بررسی‌هاي‌‌‌‌‌ پزشکان نشان داده افراد سالمندی که بـه مقدار کافی میان وعده مصرف میکنند در عین حال که در معرض تغذیه ناسالم و کاهش وزن قراردارند اما کالری کافی را بـه بدنشان می‌رسانند بنابر این انرژی لازم را بـه دست می‌آورند و از شر خستگی‌هاي‌‌‌‌‌ زود هنگام ناشی از بالا رفتن سن در امان می‌مانند.

 

پزشکان بـه طور کلی خوردن عصرانه را یک رفتار غذایی صحیح می دانند اگرچه در عین حال توصیه می کنند باید تحت هر شرایطی از خوردنی‌هاي‌‌‌‌‌ فاقد مواد مغذی و پرکالری پیش گیری کرد.

 

با این اوصاف اگر شما جزو ان دسته افرادی هستید که تا بـه حال خیلی بـه عصرانه بهایی نمی‌داده‌اید بهتر است رویه‌تان را عوض کنید.

 

اول این‌که یک وعده عصرگاهی بهانه‌اي است برای دور هم جمع شدن هر چه بیشتر خانواده دوم هم این‌که تعطیلات عید در پیش است و قطعا پیش می آید که عصر هنگام از شدت بلاتکلیفی کلافه شوید پس چه بهتر که با یک عصرانه اوقات را بگذرانید و بـه قول مشهور دور هم باشید.

 

از ما گفتن بود … با پیشنهاد چند وعده عصرانه اشتها برانگیز.

 

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

غذاهای فوری و خوشمزه

 

7- پیراشکی گوشت

این غذا مخصوص عاشقان طعم بادمجان است. کسانی که علاقه زیادی بـه پنیر دارند می‌توانند از پنیر ورقه‌اي روی نان استفاده کرده ودر گریل قرار داده تا روی ان پخش شود. مطمئنا ساندویچ خوشمزه‌اي در انتظار شما خواهد بود.

 

مواد لازم:

آرد: 100 گرم

گوشت چرخ‌کرده: 80 گرم

دانه ذرت: 40 گرم

جعفری خردشده: 30گرم

پنیر چدار: بـه مقدار دلخواه

فلفل دلمه‌اي: 4برش

پیاز خردشده: یک شماره، کوچک

نمک و فلفل و ادویه: بـه مقدار دلخواه

 

طرز تهیه:

ابتدا گوشت چرخ‌کرده را در ماهی‌تابه ریخته و بـه همراه پیاز، فلفل و نمک تفت داده، بعد از 10 دقیقه فلفل دلمه‌اي و جعفری را بـه ان اضافه کرده تا جاییکه رنگ مواد تغییر کند.

 
خمیر پیراشکی رابا وردنه «بـه شکل دلخواه» درست کرده و مواد تفت داده شده را داخل خمیر قرار داده و بـه مقدار لازم پنیر چدار بـه ان اضافه میکنیم. پیراشکی‌ها را داخل فر بـه مدت 10 دقیقه قرار داده تا خمیر تغییر رنگ داده و سفت شود.
می‌توانیم برای آنکه پیراشکی خوش‌رنگی داشته باشیم از تخم‌مرغ بعد از قرار دادن در فر استفاده کنیم.

 


آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

غذاهای فوری برای شام

 

8- سالاد ماهی تن

سالاد تن، یک غذای آسان ودر معرض است که با هر مقدار مهارت در آشپزی میتوانید ان را تهیه کنید. روش پیشنهادی ما اما مزه و طعم خاصی را بـه این خوردنی سالم می دهد.

 

مواد لازم:

تن ماهی: یک شماره

تخم‌مرغ آبپزشده: 2شماره

پیاز خردشده: یک شماره

فلفل دلمه‌اي: یک شماره، کوچک

سس مایونز: بـه اندازه دلخواه

پودر سالاد: 2 قاشق مرباخوری

جعفری خردشده: بـه اندازه دلخواه

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه: 2 قاشق مرباخوری

خیارشور: 4 شماره، بزرگ

نمک و فلفل: بـه مقدار لازم

 

طرز تهیه:

بعد از آبپز کردن تخم‌مرغ‌ها ان را رنده کرده ودر داخل ظرف می‌ریزیم سپس روغن تن ماهی را گرفته بـه ان اضافه می‌‌کنیم و خیارشور و باقی مواد را بـه ان اضافه کرده ودر آخر سس مایونز را بـه ان می‌افزاییم.

 

ان را بـه خوبی هم زده تا تمام مواد بـه خوبی پخش شود. در عرض کمتر از 20دقیقه ما می‌‌توانیم یک سالاد خوشمزه با طعم رویایی داشته باشیم. از محاسن این سالاد این است که می‌‌توان بـه تنهایی و بدون نان خورد ولی درصورت تمایل میتوانید ان رابا نان باگت نوش‌جان کنید.

 

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

9-سمبوسه

تن ماهی، سوسیس، سیب‌زمینی پخته یا حتی گوشت چرخ شده برای تبدیل شدن بـه مایه سمبوسه عالی هستند. می‌توانید آن ها رابا کمی تره و جعفری تازه و کمی شیره تمبرهندی تفت دهید و لای نان بپیچید. اگر نان‌ها را در روغن زیاد سرخ کنید، یک سمبوسه عالی خواهید داشت.

 

آماده کردن غذاهای فوری و سریع برای شام + غذای مجردی

10- سوسیس و سیب‌زمینی

اگر فست‌فود داشتید و چیزی باقی مانده، میتوانید مقداری سوسیس سرخ شده را خرد کنید و بـه همراه رب گوجه، فلفل دلمه‌اي و گوجه تفت دهید. اگر سیب‌زمینی سرخ شده هم داشتید بـه ان اضافه کنید و تفت دهید. اگر کمی جعفری یا ریحان هم بـه ان اضافه کنید غذای بسیار خوشمزه‌اي خواهید داشت.

 

غذا هاي‌‌‌‌ فوری برای دوران مجردی

جدیدترین مطالب سایت