غذای ایرانی سمبل زیبایی

غذای ایرانی سمبل زیبایی
غذای ایرانی سمبل بسیار زیبایی از نقاط قوت فرهنگی ایرانی هاست که نشانگر جایگاه هنر و لذت در این فرهنگ می باشد .
 
 
وقتی به فرهنگ های دیگر نگاهی می شود بیشتر از هر چیزی ، رفع نیاز بدنی انسان ها جلب توجه می کند ولی در فرهنگ ما ایرانی ها ، علاوه بر تامین نیاز های بدنی انسان ها ، به بحث خود تغذیه نگاهی دیگر می شود که این باعث تنوع و پیچیدگی بیشتری در تولید غذاها شود .
از لحاظ تنوع و پیچیدگی غذاهای ایرانی به غذاهای بعضی از کشورهای جنوب اروپا مانند ایتالیا و یونان شبیه‌است. حتی از لحاظ محتوایی به غذاهای یونانی شبیه‌است و به طور مثال کباب‌های ایرانی هم بی شباهت به غذاها و کباب‌های یونانی و ترکی نیست.
 
غذای ایرانی سمبل زیبایی
 
در حالی که غذاهای ایتالیایی، یونانی، مکزیکی و چینی، جایگاه ویژه خود را در بسیاری از کشورهای جهان پیدا کرده‌اند، به علت سن کم روند مهاجرت ایرانیان، ایرانیان فرصت معرفی غذاهای خود به فرهنگ‌های دیگر را کمتر داشته‌اند.

 

از لحاظ شباهت غذایی، خورش‌های ایرانی تا حدی شبیه به غذاهای هندی است، با این تفاوت که در آنها کمتر از ادویه‌های تند استفاده شده است؛ حتی سبک دم کردن پلو هم در آشپزی ایرانی و هندی بسیار شبیه به هم می‌باشد. در کل غذاهای ایرانی در مقایسه با اکثر غذاهای کشورهای غربی، به زمان بیشتری برای آماده سازی نیاز دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت