آموزش پخت غذای مدیترانه ای کبسه ی مرغ لبنانی

آموزش پخت غذای مدیترانه ای کبسه ی مرغ لبنانی

کبسه ی خوشمزه مرغ 

 

کبسه ي مرغ یکی از خوشمزه ترین غذا هاي مدیترانه اي هست در ادامه میتوانید سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

غذا هاي مدیترانه اي که یک شاخه بسیار متنوع از خوراکی عربی میباشند را خیلی هایمان سنجیدن کردیم.

 

بنظر من مهم ترین ویژگی غذا هاي عربی بهرهگیری از ادویه هاي خیلی چندان و متنوعی هست که طبق معمولً غذا یا خوراک رابه سوی رنگ هاي گرم با مزه تند و تیز هدایت میکنند که خب همین ویژگی میتواند برای کسانی که طعم هاي تند و تیز را می پسندند، خیلی محبوب و وسوسه انگیز باشد.

 

یکی از همین غذاهی خوشمزه که به ذائقه ما هم خیلی نزدیک هست کبسه لبنانی هست. خوراکی خوش رنگ و خوش عطر که ورژن هایي مختلفی ازآن آماده میشود و می‌تواند با گوشت گوسفند یا با مرغ تهیه شود.

 

اگر علاقه مند شدید تا با طرز تهیه این سوغات مدیترانه اي بیشتر آشنا شوند در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد ضروری برای تهیه کبسه مرغ :

 

آموزش پخت غذای مدیترانه ای کبسه ی مرغ لبنانی

مراحل تهیه کبسه مرغ لبنانی :

برای آغاز پیاز رابه صورت نگینی خرد می‌کنیم و داخل ماهیتابه همراه با کره و مقدار خیلی کمی روغن تفت می‌دهیم تا نرم و سبک شود و بعد سیر راکه ساطوری کردیم رابه آن افزون میکنیم و به تفت دادن ادامه میدهیم تا رنگ عوض کند و عطر سیر بلند شود. حالا تکه هاي مرغ را افزون میکنیم و همراه با پیاز و سیر تفت می‌دهیم.

 

وقتی رنگ مرغ ها طلایی شد، تره فرنگی را افزون میکنیم و همراه باهم تفتشان می‌دهیم.

 

حالا نوبت افزون کردن ادویه ها میرسد. فلفل قرمز را همراه با هل، چوب دارچین، زردچوبه، کمی نمک و پودر فلفل سیاه و برگ بو افزون می‌کنیم و تفت میدهیم.

 

و بعد استاک مرغ را افزون می‌کنیم و حرارت را چندان میکنیم تا به جوش بیاید. آنگاه حرارت را ملایم میکنیم و درب قابلمه را قرار میدهیم تا مرغ بپزد. اگر استاک مرغ آماده نداشتید می‌توانید بجای آن از یک عدد عصاره مرغ آماده که در همین مقدار آب جوش آنرا حل کردید بهرهگیری کنید.

 

بعد از پخت مرغ، هل ها و چوب دارچین و برگ بو را از قابلمه خارج می‌کنیم. مرغ را فعلاً کنار میگذاریم و سراغ مهیا کردن برنج میرویم. 3 و نیم پیمانه آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار میدهیم تا به جوش بیاید و بعد آب پرتقال رابه آن افزون میکنیم.

 

رب گوجه فرنگی را دریک تابه کوچک همراه با مقدار کمی روغن تفت میدهیم تا رنگ باز کند و خوش رنگتر شود و بعد به آب پرتقال و آب افزون می‌کنیم.

 

و بعد زعفران سائیده شده را افزون میکنیم. میتوانیم زعفران را همراه با دو قاشق سوپخوری آب جوش آمیخته کنیم و بعد افزون کنیم. مقدار نمک هم افزون می‌کنیم.

 

وقتی رنگ زعفران باز شد نوبت افزون کردن برنج می‌رسد. همانگونه که در مواد نخست یاد شده ما دراین دستور از برنج باسماتی باید بهرهگیری کنیم که در واقع همان برنج هاي دانه بلند هندی هست آن هم به این علت هست که این برنج ها نسبت به برنج هاي ایرانی مقاومت بیش تری در برابر حرارت دارند و شکل ظاهریشان را خیلی از دست نمیدهند! ولی بهرهگیری از برنج هاي ایرانی هم منعی ندارد. پخت سریعا تر برنج باعث می‌شود تا برنج ها در انتها خیلی نرم نشود و فرم خودش را حفظ نکند برای همین مورد حرارت را خیلی بالا ببرید تا آب برنج خیلی سریعا تر تبخیر شود.

 

اجازه میدهیم تا آب برنج دقیقاً تبخیر شود و بعد حرارت را ملایم می‌کنیم و درب قابلمه را قرار می‌دهیم تا بخار برنج بلند شود و برنج دم بکشد. اگر برنج را چرب تر می پسندید می‌توانید اندکی کره یا روغن را داغ کنید و روی برنج بریزید.

 

اجازه میدهیم تا حدوداً 30 دقیقه برنج بپزد و بعد از دوران داده شده برنج را در ظرف مورد نظرمان میکشیم و تکه هاي مرغ را روی کبسه آماده شده می چینیم و با دانه هاي بادام تزئین و نهایتاً میل میکنیم.

 

 

جدیدترین مطالب سایت