آموزش پخت میرزا قاسمی به روش گیلانی

آموزش پخت میرزا قاسمی به روش گیلانی

آموزش میرزا قاسمی به روش گیلانی

میرزاقاسمی یکی از غذا هاي محلی استان گیلان هست. مواد موردنیاز برای تهیهٔ میرزاقاسمی عبارتند از: بادمجان، سیر، روغن، تخم‌مرغ،نمک و ادویه. برای تهیهٔ میرزاقاسمی باید بادمجان‌ها را تنوری«کبابی» کرده، سپس در آب سردقرار دهید تاپوست آن به راحتی کنده شودوگوشت کباب شده آن به پوست نچسبدبرای تهیه میرزا قاسمی ابتدا بادمجان ها را شسته و آماده کباب کردن می‌کنیم و روی پوست انها به طول خط هاي با چاقو وارد میکنیم تا در حین کباب شدن مغز پخت شوند.

 

مواد لازم میرزا قاسمی گیلانی :

نمک به میزان دلخواه

گوجه فرنگی «« نگین شده »» گوجه فرنگی 3 عدد متوسط

رب گوجه فرنگی «در صورت تمایل می‌توانید اضافه نکنید» 1 قاشق غذا خوری

تخم مرغ تخم مرغ 3 عدد متوسط

زردچوبه یک قاشق چایخوری

سیر تازه یک بوته

بادمجان قلمی 8 عدد « یک کیلو گرم »

فلفل سیاه به میزان دلخواه

روغن به میزان دلخواه

آموزش پخت میرزا قاسمی به روش گیلانی 

 

طرز تهیه میرزا قاسمی گیلانی:

1-ابتدا بادمجان ها را شسته و آماده کباب کردن میکنیم و روی پوست آنها به طول خط هاي با چاقو وارد میکنیم تا در حین کباب شدن مغز پخت شوند. در صورت امکان بهتر هست که بادمجان ها بر روی ذغال کباب شوند تا طعم دودی بهتری بگیرند گرچه امکان کباب کردن بر روی شعله گاز و حتی بر روی سینی فر نیز هست.

 

2-بعد از سوختن پوست بادمجان و نرم شدن شان « در صورتی که تردید دارید به خوبی پخته نشده اند می‌توانید یک سیخ کبریت را داخل آن فرو کنید اگر به راحتی وارد بادمجان شد نشان از پختگی آن می‌دهد » .

 

بعد از اطمینان از کبابی و نرم شدن بادمجان ها باید پوست انها را بکنید نکته قابل عرض در این مورد زمان پوست کردن هست که اگر بادمجان سرد شود پوست آن به سختی و با گوشت کنده خواهد شد پس باید عجله کنید و تا بادمجان ها داغ میباشند پوستشان را بکنید.

 

3-حال باید بادمجان ها را در ظرف بکوبید تا کاملا له شود. در ظرفی دیگر نیز سیر ها را کوبیده و یا رنده کنید. روغن را داخل تابه داغ کرده و سیر هاي کوبیده شده را اضافه کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را هم همین طور.

 

میرزا قاسمی بروش گیلانی

بعد از این که سیر ها طلایی شد بادمجان هاي کوبیده شده را نیز اضافه کنید و شروع به تفت دادن مواد با حرارت کم کنید. در همین حین گوچه هاي نگین شده را به ماهیتابه افزوده و به مدت 15 دقیقه با شعله کم بگذارید تا آب غذا خشک گردد.

 

-بعد از زمان ذکر شده زمانی که عذا به روغن افتاد آن را هم زده و در صورت تمایل کمی رب و آبلیمو اضافه کنید. در ماهیتابه دیگر چند عدد تخم مرغ را داخل روغن انداخته و هنگامی که تخم مراغ شروع به سفت شدن نمود به میرزا قاسمی مان اضافه میکنیم و به مدت چند دقیقه مواد را کاملا هم میزنیم.

 

نوش جان کار به پایان رسید. و میتوانید غذای سنتی شمال ایران را با برنج یا نون میل کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت