طرز پخت میگو با تزیین کلم بروکلی

طرز پخت میگو با تزیین کلم بروکلی

میگو خوشمزه به همراه کلم 

 

میگو یکی از غذا هاي فست فود و خوشمزه استک ه بسیار طرفدار دارد تزیین کلم هم می تواند این غذا را بسیار خوشمزه کند . 

 

به گزارش تالاب دستور پخت امروز را میتوانید در دو وعده ناهار و شام سرو کنید. دستور پخت بسیار ساده ایست و کالری یک وعده از این غذا نیز کمتر از 300 کالری هست. میگو یکی از غذا هاي دریایی بسیار سالم هست که شامل مواد مغذی زیادی برای بدن هست.
 
 
در دستور پخت این غذا افزون بر میگو که شامل پروتئین هست از سبزیجات « کلم بروکلی » نیز بهرهگیری شده که سرشار از فیبر هست. به علاوه روغن زیتون که شامل چربی هاي سالم هست را نیز افزون کنید.
 
هر سه این‌ها باعث می‌شود غذا دیرتر در سیستم گوارش هضم شود و قندخون متعادل بماند و به صورت ناگهانی بالا نرود. متاسفانه بیشتر ما برای کاهش وزن فقط به مقدار غذاها نگاه می‌کنیم در حالی‌که مهم‌ترین چیز نوع غذا هست.

 

مواد ضروری میگو :

5 فنجان گل بروکلی

یک قاشق غذا خوری پوسته رویی لیمو

یک قاشق غذا خوری آب لیمو

یک دوم قاشق چای خوری نمک

680 گرم میگو پاک کرده و بدون پوست

اسپری پخت یا اندکی روغن

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون اکسترا ویرجین

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده

 
روش پخت میگو :

فر را تا دمای 425 درجه فارن هایت « 218 درجه سانتی گراد » گرم کنید.

بروکلی را در آب جوش به مدت یک دقیقه بجوشانید. آب اضافی که

بین گل هاي بروکلی هست را بگیرید و آنگاه داخل آب سرد قرارشان دهید. پس از این مرحله دوباره آب ها را بگیرید.

یک و یک دوم قاشق چای خوری پوسته لیمو رنده شده، آب لیمو، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه را دریک کاسه متوسط ترکیب کنید.

 
میگوها را افزون کنید: مفید هم بزنیدشان تا میگوها دقیقا به مواد آغشته شوند. بروکلی و میگو را دریک سینی پخت که اندکی چربش کرده اید بچینید. به مدت 8 دقیقه در دمای 425 درجه فارن هایت « 218 درجه سانتی گراد » یا تا زمانی که میگوها مغز پخت شوند بپزید.
 
 
روغن، یک و یک دوم قاشق چای خوری باقیمانده از پوست لیموی رنده شده، یک چهارم قاشق چای خوری نمک، یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه و فلفل قرمز خورد شده را دریک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. بروکلی ها را افزون کنید، مفید تکان دهید تا ترکیب شوند.
 
 
جدیدترین مطالب سایت