آموزش پخت پیتزا خانگی بدون استفاده از فر

آموزش پخت پیتزا خانگی بدون استفاده از فر

چگونه بدون فر پیتزا درست کنیم ؟ 

پخت پیتزا بدون فر و بصورت آسان را در این جا آموزش مشاهده نمایید.

 

آموزش پخت پیتزای خانگی بدون فر در منزل :

 

پیتزا پختن در منزل لطفی دارد که شاید پیتزا خوردن بیرون از منزل نتواند به پای آن برسد. خصوصاً که در منزل مطمئنید از مواد مرغوب بهرهگیری‌ می‌‌کنید و غذای سالمی برای خانواده‌تان تهیه خواهید کرد.

 

اما پخت پیتزا به علت نیاز داشتن به فر ممکن هست برای همۀ ساده نباشد. در این بخش شیوه پخت این غذا روی اجاق گاز را به شما آموزش‌ می‌‌دهیم.

آموزش پخت پیتزا خانگی بدون استفاده از فر

مواد لازم پیتزا خانگی : 

 

آرد «برای خمیر» 3 پیمانه

ماست «برای خمیر» یک پیمانه

 

بیکینگ پودر «برای خمیر» دو قاشق چای خوری

نمک «برای خمیر» یک سوم قاشق غذاخوری

 

تخم مرغ «برای خمیر» تخم مرغ 2عدد

روغن مایع «برای خمیر» 4 قاشق غذاخوری

 

گوشت چرخ کرده «برای روی پیتزا» 350 گرم

رب «برای روی پیتزا» دو قاشق غذاخوری

 

پیاز «برای روی پیتزا» پیاز یک عدد متوسط

سیر له شده «برای روی پیتزا» دو حبه

 

فلفل دلمه اي «برای روی پیتزا» به میزان لازم

کاری، نمک، فلفل، آویشن «برای روی پیتزا» به میزان لازم

 

قارچ «برای روی پیتزا» قارچ 100گرم

پنیر پیتزا «برای روی پیتزا» به میزان دلخواه

 

آموزش پخت پیتزا خانگی بدون استفاده از فر

طرز تهیه پیتزا بدون فر در منزل

 

طرز تهیه پیتزا خانگی :

1- پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. سیر له شده را به آن اضافه کرده و گوشت چرخ شده را به آن بیفزایید و هم بزنید. سپس رب و نمک و فلفل و ادویه‌هاي دلخواهتان را اضافه کرده و با نصف لیوان آب به مدت یک ربع بپزید.

 

تا حدی که آب آن کشیده شود. در ظرف دیگری، فلفل دلمه و قارچ خرد شده را در روغن و با حرارت چندان تفت دهید. در این صورت فلفل و قارچ آب خود را از دست نمی‌‌‌دهند و تغییر رنگ نخواهند داشت. بعد از سرخ شدن قارچ و فلفل، آن ها را کنار بگذارید.

 

2- حالا آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید. ماست و تخم‌مرغ و روغن را با هم بزنید و مخلوط آرد را روی آن بریزید. سپس خمیر را با قاشق هم بزنید تا کاملا یک دست شود.

 

این خمیر تا پایان حالت چسبندگی خواهد داشت. پس از اضافه کردن آرد اکثر خودداری کنید.تابه مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر را با انگشتانی که آن ها را هم چرب کرده‌اید، کف ظرف پهن کنید. توجه داشته باشید که خمیر نازک باشد. این میزان خمیر برای 3 تابه با قطر 30سانتی‌متر کافی خواهد بود.

 

3- بعد از آنکه خمیر را پهن کردید، در تابه را بگذارید و به مدت 5دقیقه با حرارت ملایم بپزید. سپس در ظرف را برداشته، گوشت، قارچ، فلفل دلمه، آویشن و پنیر پیتزا را روی نان پیتزا ریخته دوباره در ظرف را بگذارید تا وقتی که پنیر آب شود.

 

بعد از 10دقیقه در ظرف را بردارید و دوباره به مدت 10 دقیقه حرارت دهید. اگر‌ می‌‌خواهید نان پیتزا حالت خشک‌تری پیدا کند‌ می‌‌توانید کمی‌ حرارت را چندان کرده و مرتب آن را چک کنید تا ته نگیرد.

آموزش پخت پیتزا خانگی بدون استفاده از فر

نکته:

1- این پیتزا بسیار ساده و سریع هست. فقط به یاد داشته باشید که خمیر را چندان کلفت نگیرید. در این صورت ممکن هست مغز پخت نشود.

 

2- به علت شرایط پخت این پیتزا، همۀ مواد را باید از گذشته نیم پز یا کاملاً پخته بهرهگیری کنید. حتی اگر تمایل دارید روی پیتزایتان از حلقه‌هاي پیاز یا زیتون بهرهگیری کنید، باید انها را تفت داده باشید.

 

3- در صورت تمایل‌ می‌‌توانید ترکیبات دیگری برای روی پیتزا گزینه کنید. مانند سوسیس و کالباس، گوجه فرنگی و… که گرچه ما بهرهگیری از سوسیس و کالباس را به هیچ عنوان توصیه نمی‌‌‌کنیم.

 

4- خمیر این پیتزا برای طبخ در فر هم مناسب هست.

 

منبع :بهترین ها

جدیدترین مطالب سایت