طرز تهیه ته چین آلو اسفناج

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج

 

مواد لازم برای ته چین آلو اسفناج

 

اسفناج خرد شده: یك كیلوگرم

 آلو خورشی: 200 گرم

 برنج: پنج پیمانه

سینه مرغ پخته شده: یك عدد

زعفران آب شده: نصف پیمانه

ماست خامه‌ای: یك پیمانه

 كره:  150 گرم

 روغن مایع:نصف پیمانه

فلفل سفید: یك قاشق چایخوری

 پیاز: دو عدد

زرده تخم‌مرغ: پنج عدد

ماست خامه‌ای: به میزان لازم

 خلال پسته: به میزان لازم

 نمك : به میزان لازم

 

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج :

آلوها را با یك پیمانه آب جوشانده تا كاملا نرم شوند، سپس هسته آنها را جدا می‌كنیم. پیازها را به صورت نگینی خرد كرده و با 50 گرم كره و نیمی از روغن مایع تفت داده تا سبك شوند، سپس اسفناج را به آن افزوده و تفت می‌دهیم تا آب آن كشیده شود.

 

سینه مرغ را خرد كرده و همراه نیمی از زعفران، كمی نمك، آلو و پیاز به اسفناج اضافه كرده و با هم تفت می‌دهیم.

 

زرده تخم‌مرغ را با نمك و باقیمانده زعفران، فلفل سفید و ماست خامه‌ای مخلوط كرده، با همزن برقی به مدت دو دقیقه هم زده و پس از آن 100 گرم كره آب شده و باقی روغن مایع را به آن افزوده و مواد سس را با هم مخلوط می‌كنیم.

 

یك پیمانه از این سس را با مواد اسفناج مخلوط كرده، سپس برنج را آبكش كرده و با بقیه مواد سس مخلوط می‌كنیم.  از برنج را داخل قالب ریخته و با كفگیر روی آن را صاف می‌كنیم، بعد نیمی از اسفناج مخلوط شده را نیز روی برنج قرار داده و این كار را در چند مرحله ادامه می‌دهیم.

 

در ردیف آخر برنج را قرار داده و روی قالب را با فویل پوشانده و آن را به مدت حدودا 90 دقیقه در طبقه وسط فر با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم، سپس فویل را از روی قالب برداشته و به مدت 10 دقیقه دیگر می‌گذاریم در فر بماند. 10 دقیقه پس از این‌كه قالب را از فر خارج كردیم، ته‌چین را در ظرف مورد نظر قرار داده و روی آن را با ماست خامه‌ای و خلال پسته تزیین می‌كنیم.

جدیدترین مطالب سایت