اموزش طرز تهیه کیک ملکه صبا

اموزش طرز تهیه کیک ملکه صبا

روش پخت کیک ملکه صبا

 

طرز تهیه یک کیک لذیذ و ساده برای شما عزیزان

 

مواد ضروری برای کیک ملکه صبا 8-10 نفر :

اموزش طرز تهیه کیک ملکه صبا

مواد ضروری برای تهیه کرم گاناش:

اموزش طرز تهیه کیک ملکه صبا

طرز تهیه کیک صبا :

فر رابا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و قالب کمربندی رابه قطر 22 سانتیمتر چرب نمائید. آن گاه کف و دیواره ‌قالب رابا کاغذ روغنی بپوشانید.

 

آنوقت بادام و 2 قاشق سوپخوری از شکر را در کاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا بادام دقیقا خرد شود.

 

اکنون این آمیخته را در کاسه مناسبی بریزید و آرد رابه آن بیفزائید. اکنون کره و نیمی از باقی مانده شکر رابا همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود و بعد بتدریج شکلات رابه آن بیفزائید.

 

آن گاه زرده تخم مرغ ها را یکی یکی افزوده و آمیخته کنید. آنوقت سفیده تخم مرغ ها رابا همزن برقی بزنید تا سفید شود و باقی مانده شکر را بتدریج به آن افزون کنید.

 

اکنون مقداری سفیده همزده رابه مایه شکلاتی بیفزائید و بعد بطور یک در بین، آمیخته آرد و سفیده تخم مرغ را درون مایه شکلاتی بریزید و آمیخته کنید.

اموزش طرز تهیه کیک ملکه صبا

عکس بالا ربطی به کیک ما ندارد و نمایشی است.

 

اینک مایه فراهم کرده را در قالب بریزید و کیک رابه مدت تقریبی 30-35 دقیقه در فر بپزید.

 

برای خاطرجمعی از طبخ کیک، سیخ چوبی را در اطراف کیک فرو کنید و مطمئن شوید که چیزی از مایه کیک به آن نچسبد ولی وسط کیک مقداری نرم‌ تر باشد.

 

اکنون کیک را همانگونه که در قالب هست، روی پنجره سیمی بگذارید تا دقیقا خنک شود و بعد کرم گاناش را روی آن بریزید و اطراف کیک رابا بادام برشته بیارائید.

 

طرز تهیه کرم گاناش:

خامه را گرم کنید و شکلات رابه آن بیفزائید و هم بزنید تا کرم صاف و یک دستی حاصل شود. آن گاه کره رابه آن بیفزائید و آمیخته کنید.

 

منبع : shooroshirin.ir

جدیدترین مطالب سایت