آموزش طرز تهیه شیرینی گردویی خوشمزه در منزل + نکات شیرینی گردویی

آموزش طرز تهیه شیرینی گردویی خوشمزه در منزل + نکات شیرینی گردویی

طرز تهیه شیرینی گردویی خوشمزه در منزل

در این جا طرز تهیه یک شیرینی خوشمزه و مشهور که همه ی شما عزیزان مظمئنا امتحان کردید و لذت بردید را آموزش خواهیم داد. این شیرینی خوشمزه مجلسی را در خانه آماده کنید.

 

مجله شیرینی و کیک تالاب : شیرینی گردویی از جمله شیرینی هاي‌ خوشمزه اي است که بیشتر مردم از ان بعنوان یک عصرانه همراه چایی درکنار خانواده و دوستان خود مصرف میکنند.

 

اصلی ترین ماده برای پختن و تهیه شیرینی گردویی نیز خود گردو است و برای همین است که قیمت ان نسبت به بقیه شیرینی هاي‌ عصرانه تا حدی گران است، البته بستگی به قیمت و نوع کیفیت گردویی دارد که در تهیه ان استفاده شده است.

 

دراین مقاله قصد داریم تا چند طرز پخت شیرینی گردویی رابه شما آموزش دهیم. شیرینی گردویی از جمله شیرینی هایي است که به اسانی هر خانم خانه دار و کدبانویی میتواند ان را در منزل خود برای دیگر اعضای خانواده یا مهمانان خود تهیه کند.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی :

– پودر گردو ۱۲۰ گرم
– آرد برنج ۱۰۰ گرم
– زرده تخم مرغ یک شماره
– کره ۸۰ گرم
– پودر قند ۱۲۰ گرم
– دارچین نصف قاشق مربا خوری
– مغز گردو به مقدار لازم

 

البته بعضی از خانمها یا قنادها ممکن است از مواد دیگری هم استفاده کنند؛ اما اصل مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی مواد بالا هستند.

 

مراحل تهیه شیرینی گردویی :

ابتدا کره و پودر قند را دریک کاسه باهم خوب مخلوط می‌کنیم و سپس زرده تخم مرغ رابه ان اضافه می‌کنیم و بازهم میزنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.سپس دارچین رابه ماده اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. بعد پودر گردو رابه آرامی اضافه کرده و بازهم با همزن مخلوط میکنیم. نکته خیلی مهم این است که تمامی مواد باید به خوبی باهم مخلوط شوند.با ایران ناز همراه باشید

 

در آخر، آرد برنج الک شده رابه ترکیب بالا اضافه کرده و به خوبی هم می‌زنیم. حال ماده شیرینی ما آماده است و باید ان رابه شکل شیرینی گردویی در آورده و درون فر قرار دهیم تا پخته شوند.
فر را از قبل باید آماده و گرم نگه دارید. بهترین دمای فر برای پختن شیرینی گردویی ۱۷۵ درجه سانتیگراد است.

 

از مایه شیرینی، قالب هایي به اندازه گردو جدا کرده و به شکل شیرینی گردویی در میاوریم. برای تزئین می‌توانیم مغز گردو را بر روی شیرینی قرار دهیم. سپس قالب هاي‌ آماده شده رابه مدت ده تا پانزده دقیقه درون فر قرار میدهیم.بعد از پانزده دقیقه، قالب ها را از درون فر جدا کرده و اجازه بدهید تا کامل خنک شوند و سپس نوش جان کنید.

 

آموزش طرز تهیه شیرینی گردویی خوشمزه در منزل + نکات شیرینی گردویی

طرز پخت دیگر شیرینی گردویی:

در تهیه شیرینی گردویی سلیقه هاي‌ مختلفی را می‌توان بکار برد، هرچند همان طور که در بالا گفتیم، مواد تشکیل دهنده اصلی ان یکسان است.

 


حتماً بخوانید:  طرز تهیه شیرینی گردویی خانگی


 

مواد تشکیل دهنده شیرینی گردویی :

– پودر گردو ۳۰۰ گرم
– شکر ۶۰۰ گرم
– سفیده تخم مرغ ۳۰۰ گرم
– سرکه یک قاشق سوپ خوری
– وانیل و جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری
– آرد برنج سه قاشق سوپ خوری
– پودر کاکائو یک قاشق چای خوری

 

البته مقدار مواد تشکیل دهنده می‌تواند بسته به تعداد افراد تغییر کند. ابتدا مانند بالا از یک ربع قبل فر را گرم کنید. پودر گردو و شکر رابا هم دریک کاسه به خوبی مخلوط کنید و سپس سفیده را اضافه کرده و باز ان ها رابا هم مخلوط کنید.ماده را باید به خوبی هم بزنیم تا هیچ اثری یا دانه اي از مواد تشکیل دهنده نماند.

 

سپس پودرکاکائو و دیگر مواد رابه خوبی اضافه کرده و باهم مخلوط میکنیم.سپس از ماده قالب هایي به شکل شیرینی گردویی جدا کرده و درون یک سینی گذاشته و داخل یک فر به مدت پانزده دقیقه قرار میدهیم.سپس قالب ها را از درون شیرینی درآورده و اجازه می‌دهیم تا سرد شوند ودر نهایت نوش جان میکنیم.

 

چند نکته مهم در مورد شیرینی پزی

در صورتی که فر نداشته باشید، می‌توانید از حرارت ملایم برای پخت ان استفاده کنید.اگر قصد دارید تا رنگ شیرینی شما تیره تر شود، میتوانید میزان گردو را افزایش دهید و همچنین مقدار آرد را کمتر کنید.

 

انواع شیرینی گردویی خوشمزه را در پایین آموزش ببینید.

جدیدترین مطالب سایت