طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس و جشن سال نو میلادی (3)

طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس و جشن سال نو میلادی (3)

طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس

دو مدل از بهترین شیرینی هاي‌ مخصوص کریسمس را برای شما در این جا قرار دادیم. در کریسمس با شیرینی خانگی خود جشن سال نو بهتری را تجربه کنید. ما دراین پست، شیرینی هاي‌ رایج در شب هاي‌ کریسمس در برخی کشور های دنیا را انتخاب کرده ایم.

طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس و جشن سال نو میلادی (3)

 

شیرینی اتریشی کوکی لینزر

کوکی‌ Linzer، محبوب ترین شیرینی شب عید کشور اتریش و ایالت متحده کشور آمریکا است. این شیرینی را می‌توان به شکل و اندازه هاي‌ مختلف برای انواع مراسم ها تهیه کرد. اما فرمت ثابت ان در هر شکل و اندازه، دو لایه کیک است که هم چون ساندویچ روی هم قرار گرفته اند و یک لایه مربا یا مارمالاد وسط آن ها را پر کرده است.

 

تعداد: 48 شماره کوکی

زمان پخت: 20 دقیقه 

 

مواد لازم :

طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس و جشن سال نو میلادی (3)

 

طرز تهیه شیرینی اتریشی کریسمس:

1- گردو و نشاسته ذرت را در غذاساز بریزید هم بزنید تا گردوها کاملا پوره و آسیاب شوند.

 

2- دریک کاسه بزرگ، کره و یک پیمانه شکر قنادی رابا هم‌زن برقی و سرعت پایین مخلوط کنید. سپس سرعت همزن را زیاد کنید و دو دقیقه دیگر هم بزنید تا پف کند. وانیل، نمک و تخم‌مرغ را اضافه کنید و با سرعت متوسط هم‌زن هم بزنید. دوباره سرعت دستگاه را کم کنید و بتدریج و مرحله به مرحله مخلوط آرد و گردو را اضافه کنید.

 

3- خمیر رابه 4 قسمت تقسیم کنید. آن ها را گلوله کنید و سپس فشار دهید تا به دایره مسطح تبدیل شوند. انها را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

 

4- فر رابا دمای 325 درجه فارن هایت گرم کنید. یکی از خمیرها را از یخچال خارج کنید و 10 تا 15 دقیقه در دمای اتاق بگذارید. سپس روی سطح صاف، آرد بپاشید و با وردنه، خمیر را باز کنید تا نازک شود. با قالب هاي‌ فلزی به اشکال دلخواه آن ها را برش دهید و هر تعداد کوکی که میتوانید از ان تهیه کنید. همین کار رابا باقیمانده خمیر تکرار کنید.

 

5- کف سینی فر رابا روغن چرب کنید و کوکی ها رابا فاصله داخل ان بچینید. انها رابه مدت 17 تا 20 دقیقه در فر بپزید تا لبه هاي‌ آن ها طلایی شوند. سپس کوکی ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

 

6- پس از پخته و خنک شدن همه ی کوکی ها، 1/3 پیمانه پودر قند باقیمانده را روی انها الک کنید.

 

7- دریک کاسه کوچک، مربا رابا چنگال هم بزنید تا نرم شود. سپس روی نیمی از کوکی ها بمالید. روی انها یک لایه کوکی دیگر که پودر قند دارد بگذارید. این شیرینی خوشمزه آماده سرو است.

 

8- باید بدانید این شیرینی را میتوان به مدت 1 هفته در دمای اتاق و دو ماه در فریزر نگه‌داری کرد.

 

 

طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس و جشن سال نو میلادی (3)

شیرینی های خوشمزه مخصوص کریسمس

 

طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس و جشن سال نو میلادی (3)

 

شیرینی بلژیکی Speculaas

شیرینی رایج کشور های بلژیک و هلند، ادویه‌دار، ترد و باریک است و روی انها انواع عکسهای سنتی مخصوص کریسمس حکاکی میشود. Speculaas در اصل برای کشور بلژیک است و برای کودکان آماده میشود تا در ششم دسامبر هر سال مراسم سنت نیکولاس را جشن بگیرند.

 

تعداد: 32 شماره کوکی 

زمان پخت: 65 دقیقه 

مواد لازم شیرینی بلژیکی کریسمس :

طرز تهیه شیرینی مخصوص کریسمس و جشن سال نو میلادی (3)

طرز تهیه شیرینی بلژیکی :

1. دریک کاسه بزرگ، آرد، جوش‌شیرین، نمک، دارچین، زنجبیل، جوزهندی، هل، پوست جوزهندی، فلفل سفید و میخک رابا یک دیگر مخلوط کنید.

 

2. شکر قهوه اي و کره رابا یک دیگر هم بزنید تا حالت خامه اي پیدا کنند. نیمی از مخلوط آرد رابه آن ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آب و باقیمانده مخلوط آرد را اضافه کنید. خمیر به دست آمده رابه سه قسمت تقسیم کنید و سطح آن ها را صاف کنید، داخل پلاستیک بگذارید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

 

3. روی سطح صافی پودر قند بپاشید. خمیر رابا وردنه باز کنید. قالب مورد نظر را روی خمیر قرار دهید و فشار دهید تا نقش دلخواه روی خمیر ایجاد شود. سپس، لبه هاي‌ طرح را برش دهید و انها رابا فاصله داخل سینی فر بچینید. سینی رابه مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شیرینی ها کمی خود ر ا بگیرند.

 

4. دراین مرحله، فر رابا دمای 325 درجه فارن هایت گرم کنید.  یک سینی از شیرینی ها را داخل فر بگذارید، دمای فر رابه 250 درجه فارن هایت کاهش دهید و به مدت 55 تا 65 دقیقه انها را بپزید.

 

امیدواریم این مدل شیرینی هاي‌ کریسمس مورد پسند واقع شود . در پایین همین قسمت شیرینی هاي‌ مخصوص سال نو و جشن کریسمس قرار گرفته است.

جدیدترین مطالب سایت