طرز تهیه شیرینی كشمشی

طرز تهیه شیرینی كشمشی

طرز تهیه شیرینی كشمشی

 

مواد لازم شیرینی كشمشی :

تخم مرغ= 2عدد
پودرقند= 200 گرم
روغن جامد= 100 گرم
روغن مایع= 10گرم
وانیل= 4/1 قاشق چایخوری
آرد=150گرم
كشمش= 80 گرم تا 100 گرم (كم كشمش 80 گرم اماپركشمش 100 گرم )
 
طرز تهیه شیرینی كشمشی

طرز تهیه شیرینی كشمشی :

 
ابتدا پودر قند وروغن جامد وروغن مایع را درظرف ریخته وباهم زن به مدت 3تا4 دقیقه میزنیم تا مواد مخلوط وسفید رنگ بشه (تقریبا سفید كرم ) ابتدا با دوركند وكمی كه مخلوط شد با دور تند میزنیم .
 
 
بعد كه مخلوط سفید شد تخم مرغ ها را دونه به دونه اضافه كرده وهركدام به مدت 30 ثانیه با هم زن میزنیم با تخم مرغ اخر (تخم مرغ دومی ) وانیل را نیز اضافه میكنیم .
 
بعد كه مخلوط شدن آرد را كم كم به مواد اضافه میكنیم وبادور كند هم زن صرفا جهت مخلوط شدن میزنیم . حالا كه ارد به مواد اضافه شده مخلوط باید مایع كشدار باشد .
 
 
دراین زمان كشمش شسته شده خشك شده را كمی به ارد اغشته میكنیم وداخل مواد میریزیم وباقاشق قشنگ مخلوط میكنیم . دلیل اغشته كردن كشمش به مواد جهت سبك شدن وته نشین نشدن آن است . (دراین زمان میتوانیم گردو نیز اضافه كنیم ) بعد سینی فر را بیرون میاوریم وداخل ان كاغذ روغنی مخصوص فر پهن میكنیم .
 
نیاز به چرب كردن سینی یا كاغذ نیست چون خود شیرینی چربی دارد. حال از مواد به مقدار یه قاشق چایخوری داخل سینی میریزیم با فاصله تقریبا دوبند انگشت ، زیرا این مواد داخل فر باز شده وبزرگتر می گردد.
 
 
حال سینی را درطبقه بالای فر به مدت 10 الی 12 دقیقه با درجه 200 سانتی گراد یا 400 فارنهایت قرار می دهیم . بعداز آن از فر خارج كرده و سینی را میگذاریم تاقشنگ خنك شود وبعد شیرینی به راحتی از كاغذ جدا می شود .
 
 
مقدارشیرینی بدست امده تقریبا 40تا دونه میانگین می باشد .
 
 
جدیدترین مطالب سایت