طرز تهیه ی زولبیا خانگی

طرز تهیه ی زولبیا خانگی

آموزش طرز تهیه ی زولبیا

در ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه را سر هر سفره ای میتوان یافت کرد. اگر میخواهید زولبیا خانگی تهیه نمایید آموزش زیر را بخوانید

 

مواد لازم برای مایع زولبیا :

نشاسته :ک و نیم پیمانه

ماست: یک پیمانه

آرد : دو قاشق غذا خوری

روغن مایع: یک قاشق غذا خوری

جوش شیرین : نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه ی زولبیا خانگی

مواد لازم برای شربت زولبیا:

شکر  : دو لیوان
آب  : یک لیوان

گلاب: نصف لیوان

هل، وانیل و زعفران: کمی

 

طرز تهیه زولبیا:

نشاسته و ماست را مخلوط کرده به طوری که نشاسته خوب حل شود سپس روغن را به آنها اضافه کرده، مخلوط کنید و بعد از آن آرد را .

 

این مایع آماده شده را نصف روز تا یک روز کامل کنار بگذارید چرا که هر چه بیشتر بماند در بهتر شدن زولبیا کمک می کند. پس از یک روز، جوش شیرین را به آن زده، 5 دقیقه صبر کنید و سپس برای طبخ، این مایع را داخل قیف مخصوص زولبیا و یا هر ظرف دیگری که  حالت قیف داشته باشد تا بتوانید آن را به شکل زولبیا در روغن سرخ کنید، بریزید. مواد را در ظرفی گود داخل روغن کاملا داغ شکل داده و سرخ کنید.

 

طرز تهیه ی زولبیا خانگی

پس از درست کردن و سرخ کردن زولبیا ها آنها را ازروغن بیرون کشیده و داخل شربت آن قرار دهید و پس از جذب کامل شربت در زولبیا آن را از داخل شربت بیرون کشیده و درون صافی بگذارید تا شربتهای اضافی آن خارج شود .به هنگام افطار این مهمان همیشگی و شیرین را بر سر سفره ی افطار خود قرار دهید و نوش جان کنید.

 
طرز تهیه ی شربت :

شکر ، آب ، گلاب و هل و وانیل و زعفران را داخل قابلمه ریخته و روی شعله ی گاز بگذارید تا بجوشد و مراقب باشید که سر نرود، وقتی جوش آمد شعله را کم کرده و بگذارید به مدت 10 دقیقه تا ربع ساعت آرام بجوشد تا قوام آید، سپس  شعله را خاموش کرده و بگذارید کاملا  شربت سرد شود .

جدیدترین مطالب سایت