آموزش مراحل تهیه آبغوره و آبلیمو

مجموعه : مربا و ترشی
آموزش مراحل تهیه آبغوره و آبلیمو

آموزش کامل  مراحل تهیه آبغوره و آبلیمو

آموزش دقیقی از مراحل تهیه آبغوره و آبلیمو را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم پس از این مرحله آبلیمو یا آبغوره را داخل شیشه تمیز ریخته و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید.

 

کارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا گفت : پس از این که آبلیمو و آبغوره داخل شیشه ریخته شد، بهتر هست شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتریها از بین بروند. با انجام اینکار، قارچ ها امکان رشد را از دست می‌دهند.

 

بعد از آبگیری آبغوره یا آبلیمو، مرحله پاک کردن هسته هاي آن که باعث تلخی آن می شود انجام دهید.بعد از صاف کردن باید در کوتاه ترین فرصت آن را تا مرحله نزدیک جوش حرارت داد، این در حالی هست که چنانچه آبلیمو یا آبغوره تهیه شده بجوشد، رنگ آن تغییر میکند.

 

پس از این مرحله آبلیمو یا آبغوره را داخل شیشه تمیز ریخته و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید. همینطور می‌توانید به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس در پوشی روی ان قرار دهید که با ایجاد خلا، اکسیژن داخل محصول راه نمی یابد و جایی برای رشد کپک ها وجود ندارد.

 

قرار دادن آبغوره در معرض آفتاب اثرات زیانباری به همراه دارد.

در صورت نگه داری آبغوره و آبلیمو در ظروف پلاستیكی و با دقت به اسیدی بودن این مواد، اسید، مواد پلاستیكی را تجزیه می‌كند و این مواد داخل آب لیمو و آبغوره شده و مصرف آن خطرناك هست.

 

هنگامی كه ترشیجات، آبغوره و آبلیمو را در ظروف پلاستیكی ریخته کم کم زمان به صورت رگه رگه می شود و در نهایت باعث فساد آن شده و مصرف آن ها برای سلامتی خطرناك هست.

 

آبغوره را هرگز در معرض آفتاب قرار ندهید

قراردادن آبغوره در آفتاب نیز باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ترشی میشود و لازم هست در قرار دادن مواد خوراکی در آفتاب جداً جلوگیري شود.

 

جدیدترین مطالب سایت